ΤΟΠΙΚΑ

Βιώσιμη η διαδρομή Σμύρνης – Βόλου Ο ΒΟΛΟΣ ΚΟΜΒΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

βιώσιμη-η-διαδρομή-σμύρνης-βόλου-ο-βο-222548

Πολλαπλά τα συγκριτικά οφέλη σε σχέση με τη διαδρομή Σμύρνη – Κωνσταντινούπολη – Βουλγαρία – Ιταλία – Γερμανία

Τη βιωσιμότητα λειτουργίας του Βόλου ως κόμβου συνδυαστικών μεταφορών Τουρκίας, Ελλάδας, Ιταλίας και Ευρώπης με το άνοιγμα θαλάσσιας διαδρομής Βόλου – Σμύρνης τεκμηριώνει μελέτη του οικονομολόγου Χρήστου Μπάρδα, η οποία παρουσιάστηκε χθες από τον προαναφερόμενο συνεργάτη του ΟΛΒ και τον απερχόμενο πρόεδρο, Γιάννη Πρίγκο.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Σύμφωνα με τη μελέτη, η μεταφορά ενός φορτηγού με εμπορεύματα στην προτεινόμενη διαδρομή με προορισμό τη Γερμανία από Σμύρνη – Βόλο – Ιταλία σε σχέση με τη διαδρομή Σμύρνη – Κωνσταντινούπολη – Βουλγαρία – Ιταλία – Γερμανία κερδίζει απόσταση τουλάχιστον 1.100 χιλιομέτρων, 42 ωρών ταξιδιού, με μεγάλο οικονομικό κέρδος από το κόστος συντήρησης του οχήματος, ενώ διασφαλίζει την προστασία ευαίσθητων εμπορευμάτων.

Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε στο Διεθνές Συνέδριο Econship 2015, τον Ιούνιο στη Χίο, προσέλκυσε ήδη το ενδιαφέρον δύο εφοπλιστών και απέσπασε θετικά σχόλια από την Ενωση Ναυτιλιακών Μεταφορών Μικρών Αποστάσεων.

Εντάσσει το λιμένα Βόλου στο σχεδιασμό του δικτύου των διευρωπαϊκών λιμένων και των συνδυαστικών μεταφορών.

Η νέα πρόταση αφορά στην εμπορική συνεργασία σε τομείς που μπορούν να δώσουν βιώσιμες απαντήσεις σε τομείς όπως οι μεταφορές, ο τουρισμός, η ναυτιλία μικρών αποστάσεων.

Η έρευνα ασχολείται με την υπόθεση ενός φορτηγού που θέλει να μεταφέρει εμπορεύματα από την ευρύτερη περιοχή της Σμύρνης τόσο προς την Ιταλία (λιμάνια της Αδριατικής) και τη Γερμανία (Μόναχο – Φρανκφούρτη) όσο και προς την Ελλάδα.

Με οικονομοτεχνικά κριτήρια προτείνεται η θαλάσσια διαδρομή Σμύρνης – Βόλου διότι είναι περίπου 225 ναυτικά μίλια όταν η διαδρομή Σμύρνη – Θεσσαλονίκη είναι περίπου 255 ναυτικά μίλια.

Σύμφωνα με τα δεδομένα για τους δύο λιμένες, το φορτηγό θα επιβαρυνθεί επιπλέον με απόσταση από Θεσσαλονίκη για Αθήνα 540 χλμ., ενώ από Βόλο για Αθήνα μόνο 330 χλμ.

Η μελέτη μεταφοράς εμπορευμάτων ακολουθεί το οδικό δίκτυο από την Τουρκία προς τη Γερμανία, που είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Τουρκίας στην Ε.Ε. με εξαγωγές ύψους 15 δισ. δολαρίων.

Επισημαίνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη μεταφορά εμπορευμάτων από Κωνσταντινούπολη προς Μόναχο, από Κωνσταντινούπολη προ Μόναχο μέσω Βουλγαρίας και από Κωνσταντινούπολη προς Ιταλία μέσω Βουλγαρίας.

Βόλος – Σμύρνη

Σύμφωνα με τον κ. Πρίγκο, η μελλοντική ανάπτυξη των ελληνικών λιμένων στηρίζεται κυρίως σε υπηρεσίες μεταφόρτωσης και διέλευσης φορτίων προς τις ευρωπαϊκές αγορές.

Ετσι η μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου θα πρέπει να στηριχθεί κυρίως σε υπηρεσίες μεταφόρτωσης αλλά και αξιοποίησης των δυνατοτήτων διέλευσης φορτίων από τη Δ. – Ν.Δ. Ασία προς τις Ευρωπαϊκές αγορές δημιουργώντας έναν νέο εμπορικό δρόμο, μία νέα θαλάσσια οδό, γεφυρώνοντας τη Κεντρική Ευρώπη με τη Δ. – Ν.Δ. Ασία, μέσω μίας νέας θαλάσσιας διαδρομής Βόλου – Σμύρνης. Ταυτόχρονα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού σε επίπεδο ανατροπής του υφιστάμενου master plan με την πιθανότητα ανάπτυξης ενός μεγάλου τουριστικού λιμένα στο κέντρο της χώρας.

Μελέτη της Εθνικής τράπεζας, αναφέρει ότι οι θαλάσσιες μεταφορές και οι συναφείς υπηρεσίες μπορούν να αποτελέσουν τον τρίτο πυλώνα της εθνικής οικονομίας μετά την ποντοπόρο ναυτιλία και τον τουρισμό και μιλά για δυνητική προστιθέμενη αξία 5,1 δισ. ευρώ ή 2,5 % του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 125.000 θέσεις εργασίας.

«Η προσπάθεια που ξεκίνησε πρέπει να συνεχιστεί στα πλαίσια της ευρύτερης στρατηγικής του ΟΛΒ να ενταχθεί το λιμάνι στο δίκτυο Διευρωπαϊκών Λιμένων και των συνδυαστικών μεταφορών και αφορά μία διευρυμένη πρόταση για εμπορική συνεργασία σε τομείς που μπορούν να δώσουν βιώσιμες απαντήσεις σε βιομηχανίες, όπως η ναυτιλία μικρών αποστάσεων, οι μεταφορές και ο τουρισμός.

Η υλοποίηση των ως άνω προοπτικών απαιτεί σημαντικές βελτιώσεις τόσο σε λιμενικές όσο και σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές, πρωταρχικά για τη διαχείριση φορτίων και συνδέεται με τη στρατηγική που θα ακολουθηθεί από την κυβέρνηση και αφορά τον τρόπο αξιοποίησης των λιμένων εθνικής σημασίας στην πιθανή συμπόρευση με τον ιδιωτικό τομέα μέσα από κοινοπρακτικά σχήματα και θα υλοποιηθεί κάτω από την απόλυτη εποπτεία από την πλευρά μας κατά το παρελθόν» είπε ο ίδιος.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου