ΤΟΠΙΚΑ

Ο απολογισμός του ΟΛΒ για το 2014 – 2015

ο-απολογισμός-του-ολβ-για-το-2014-2015-224904

Ο απερχόμενος πρόεδρος Ι. Πρίγκος παρουσίασε τα οικονομικά στοιχεία και τις δράσεις

Στον απολογισμό δράσης του λιμανιού του Βόλου την περίοδο 2014 – 2015 προχώρησε χθες ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΛΒ Γιάννης Πρίγκος, ο οποίος τόνισε ότι η επόμενη τριετία θα είναι καθοριστική για την παραπέρα ανάπτυξη του λιμανιού με αναγκαία έργα που θα μπουν στη διαδικασία ωρίμανσης από πλευράς μελετών και θα υλοποιηθούν με αναζήτηση χρηματοδοτήσεων είτε από το δημόσιο τομέα είτε από τον ιδιωτικό. Ειδικά για τον ιδιωτικό τομέα, εξέφρασε την άποψη ότι η σύμπραξη είναι μονόδρομος.

Παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία του λιμανιού, ο απερχόμενος πρόεδρος του ΟΛΒ είπε ότι ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 4.323.038 ευρώ παρουσιάζοντας πτωτική τάση της τάξης του 5,1% την τελευταία τριετία. Για τα λειτουργικά έξοδα είπε ότι αυτά παρουσίασαν μείωση 20,50% το 2014 οπότε διαμορφώθηκαν στο 1.441.331 ευρώ, ενώ τα κέρδη παρουσίασαν αύξηση 78,26% και τα καθαρά κέρδη αύξηση ύψους 233%. Ανοδική ήταν η πορεία και των χρηματικών διαθεσίμων, τα οποία αυξήθηκαν κατά 212,50% το 2013 σε σχέση με το 2012, καθώς από 400.000 ευρώ ανήλθαν στο 1.250.000 ευρώ, ενώ οι συσσωρευμένες οφειλές προς το Ελληνικό Δημόσιο του 2001 εξυπηρετήθηκαν τόσο για το τέλος ανταλλάγματος όσο και για το μέρισμα χρήσεων.

Οι στόχοι για το ΕΣΠΑ

Στόχοι για το νέο ΕΣΠΑ περιόδου 2015 – 2020 είπε ο κ. Πρίγκος ότι θα πρέπει να είναι επενδύσεις για υποδομές ακτοπλοΐας, φιλοξενίας, κρουαζιέρας και θαλάσσιου τουρισμού με τη νησιωτική χώρα, τα παράλια της Μικράς Ασίας και τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Μεσογείου, με στόχο την ενίσχυση της εμπορικής και πολιτιστικής συνεργασίας, τη δημιουργία εξειδικευμένων υποδομών εμπορευματικών μεταφορών σε σύγχρονους και καίριους τομείς και τη μεταφορά του χύδην φορτίου εκτός της πόλης του Βόλου που θα απαλλάξει την περιοχή από περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Προς αυτήν την κατεύθυνση, ο ίδιος είπε ότι είναι απαραίτητο να υλοποιηθούν παρεμβάσεις για την εκβάθυνση του λιμένα, για προσέλκυση μεγαλύτερων πλοίων, την αναβάθμιση της παραγωγικής εξυπηρέτησης των φορτίων και την υλοποίηση σειράς περιβαλλοντικών υποδομών μερικές από τις οποίες έχουν ήδη δρομολογηθεί και βρίσκονται στην εκκίνησή τους.

Παρεμβάσεις 2014

Για το έργο του ΟΛΒ το περασμένο έτος ο απερχόμενος πρόεδρος είπε ότι ολοκληρώθηκε η νέα είσοδος του εμπορικού λιμανιού, το ISPS και η κυκλοφοριακή μελέτη της εισόδου του εμπορικού λιμένος. Σε εξέλιξη είναι η διαδικασία για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου, ενώ ολοκληρώθηκε η κατασκευή του υποσταθμού όπως και οι μελέτες για τη μεταφορά της δραστηριότητας του scrap στην τρίτη προβλήτα.

Οπως ενημέρωσε, σειρά απαιτούμενων περιβαλλοντικών δράσεων βελτίωσαν σημαντικά τη λειτουργία του λιμανιού. Ο ΟΛΒ υπέγραψε σύμβαση με το τμήμα Χημείας του ΑΠΘ για την εγκατάσταση σταθμού μέτρησης αιωρούμενων σωματιδίων, ενώ χωροθέτησε το ελικοδρόμιο στην περιοχή του τρίτου προβλήτα για λόγους ασφαλείας (πεδίο προσγείωσης ελικοπτέρων).

Κρουαζιέρα

Ειδική μνεία έκανε ο κ. Πρίγκος στο θέμα της κρουαζιέρας σημειώνοντας ότι η εντυπωσιακή αυξητική τάση και το 2015 στην έλευση χιλιάδων επισκεπτών κατέταξε το λιμάνι μεταξύ των πρώτων δέκα της χώρας. Ο απερχόμενος πρόεδρος εκτίμησε ότι η κεντρική προβλήτα του λιμανιού έχει το απαραίτητο βάθος για να ελλιμενίζονται μικρά κρουαζιερόπλοια ώστε να αναπτυχθεί η ποιοτική κρουαζιέρα εξειδικευμένων εταιρειών υψηλού τουρισμού. Ο ίδιος επισήμανε ότι η ανάπτυξη της πρώτης προβλήτας (ξενοδοχεία, κέντρα πολιτισμού και άμεση πρόσβαση στην πόλη) μπορεί να δημιουργήσει ικανές συνθήκες ώστε σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας να γίνουν επενδύσεις και να αποτελέσει το λιμάνι του Βόλου λιμάνι βάσης (home port) απ’ όπου θα ξεκινούν κρουαζιέρες για Κωνσταντινούπολη, Μαύρη Θάλασσα, Σμύρνη και ελληνικά νησιά.

Βόλος – Σμύρνη

Ολοκληρώνοντας ο κ. Πρίγκος αναφέρθηκε και στη μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού του Βόλου σε υπηρεσίες μεταφόρτωσης αλλά και αξιοποίησης των δυνατοτήτων διέλευσης φορτίων από τη Δ. – Ν.Δ. Ασία προς τις ευρωπαϊκές αγορές δημιουργώντας ένας εμπορικό δρόμο, μία νέα θαλάσσια οδό γεφυρώνοντας την Κεντρική Ευρώπη με τη Δ. – Ν.Δ. Ασία μέσω μίας νέας θαλάσσιας διαδρομής Βόλου – Σμύρνης.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου