ΤΟΠΙΚΑ

Παρατημένο στην τύχη του

παρατημένο-στην-τύχη-του-275247

Φτωχό σε έργα είναι το 2015 για το λιμάνι του Βόλου, παρά τα ανθηρά κέρδη του Οργανισμού την τελευταία τριετία. Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου δεν προχώρησε κανένα καινούργιο έργο για την αναβάθμιση του λιμανιού αλλά περιορίστηκε στην τυπική διαχείριση των λειτουργιών του και την εκτέλεση των ήδη δρομολογημένων έργων από το ΕΣΠΑ. Αφησε το λιμάνι στην τύχη του.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Το πρώτο εξάμηνο έφυγε χωρίς να εκτελεστεί καμία απολύτως εργασία που να δίνει ζωή στο λιμάνι του Βόλου ούτε για τη συντήρηση των εγκαταστάσεών του. Αν και το 2014 έκλεισε με κέρδη 3ετίας ύψους 929.936 ευρώ η Διοίκηση του ΟΛΒ δεν αποφάσισε καν την εκτέλεση εργασιών για τη βελτίωση του κυματοθραύστη, ενώ οι Τεχνικές Υπηρεσίας ενημέρωναν από το Φεβρουάριο του 2015 ακόμη για την κακή του κατάσταση και τους κινδύνους.

Ο ΟΛΒ άφησε να περάσουν οι μήνες του καλοκαιριού ως είχαν για το λιμάνι του Βόλου παρά την αύξηση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων και την παραμονή, έστω και ολιγόωρη, χιλιάδων τουριστών. Δεν προχώρησε παρά τον Ιούλιο στην προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου και αυτό για λόγους ασφαλείας για τους περιπατητές. Το καλοκαίρι πέρασε αλλά ο μόλος παρέμεινε στην ίδια κατάσταση ασυντήρητος επί χρόνια και χρόνια αν και αποτελεί σήμα κατατεθέν για την πόλη καθώς είναι συνδεδεμένος με την ιστορία της. Παρουσιάζει τοπικές βλάβες με καταρρεύσεις λιθοδομής, ενώ το ακρομόλιο βρίσκεται σε κακή κατάσταση με τις κατασκευαστικές αστοχίες στο περιμετρικό στηθαίο και το δάπεδο να επιδεινώνουν την κατάσταση.

Μοναδικό έργο -ήδη δρομολογημένο από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας από το Νοέμβριο του 2013- ήταν αυτό για την εγκατάσταση ολοκληρωμένου συστήματος ασφαλείας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κώδικα ISPS, το οποίο ακόμη συνεχίζεται. Επιπλέον, η δημιουργία του υποσταθμού μέσης τάσης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα που δίνοντας ρεύμα στον αραχνιασμένο επιβατικό σταθμό «Ιάσων».

Τα έργα συνέπεσαν με τα capital controls και χάθηκε ακόμη περισσότερος χρόνος. Τα δεκατέσσερα καταστήματα στην ισόγεια αίθουσα του επιβατικού σταθμού έμειναν ξενοίκιαστα μέχρι και σήμερα, όπως και οι δύο μεγάλες αίθουσες του πρώτου ορόφου για τις οποίες μόλις τώρα ολοκληρώθηκε η προθεσμία για την κατάθεση μη δεσμευτικών προτάσεων και σύμφωνα με πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πρότειναν τη δημιουργία Γυμναστηρίου, πολυχώρου καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και την εγκατάσταση νεοφυών επιχειρήσεων.

Αδρανοποιημένο έμεινε το πρώτο 10μηνο του 2015 το λιμάνι του Βόλου και εσωστρεφές. Η Διοίκηση του ΟΛΒ παρουσίασε μία κάποια κινητοποίηση τους τελευταίους μήνες. Σε ορισμένες από τις συσκέψεις που συμμετείχε ήταν αυτές οι πρόσφατες του Επιμελητηρίου για τη βελτίωση της κρουαζιέρας, οι οποίες ωστόσο αποδείχτηκαν άκαρπες αφού καμία αλλαγή δεν υπήρξε στην πόλη ούτε με την έλευση των τριών κρουαζιερόπλοιων πριν από μερικές εβδομάδες.

Κι όμως ο «ΙΑΣΩΝ» είχε μεγάλο όραμα όταν ξεκίνησε να υλοποιείται. Επρόκειτο να δέχεται στις αίθουσες αναμονής του τους επισκέπτες κρουαζιερόπλοιων στην καρδιά της πόλης. Το έργο ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2009 αλλά δεν συνοδεύτηκε με τα απαιτούμενα έργα στο λιμάνι. Μένει αναξιοποίητος εδώ και τόσα χρόνια.

Με ένα εργατικό προσωπικό που συνεχώς φθίνει λόγω συνταξιοδοτήσεων με 42 άτομα από σύνολο 112 πριν δέκα χρόνια το λιμάνι χάνει σιγά – σιγά και την όποια τεχνογνωσία του απόμεινε και «γερνώντας» περνάει αργά αλλά σταθερά σε «ξένα» χέρια.

Οι περισσότερες εργασίες γίνονται με εργολάβους με αναθέσεις για την καθαριότητα των χερσαίων χώρων, των θαλασσίων και χερσαίων χώρων, τις φορτοεκφορτώσεις με χρήση Η/Κ γερανών, τη φόρτωση πλοίων με κοχλιομεταφορείς, τη λειτουργία του πάρκινγκ.

Η Διοίκηση πετυχαίνει οικονομικές προσφορές για την εκτέλεση των έργων εν μέσω κρίσης και συνεχώς μειώνει τα έξοδά της όμως δεν προγραμματίζει παρά με αργούς ρυθμούς την εκτέλεση έργων και ο χρόνος περνάει…

Ακόμη και το Υδατοδρόμιο του Βόλου για το οποίο υπήρχαν οι ελπίδες από το Φεβρουάριο του 2014 ακόμη ότι το λιμάνι θα ήταν από τα πρώτα πανελλαδικά που θα αδειοδοτούταν για τη λειτουργία του «κόλλησε» στη διεκπεραίωση των τεχνικών θεμάτων. Ο φάκελος του έργου αποδείχτηκε μόλις πρόσφατα ότι δεν περιελάμβανε ούτε καν την περιβαλλοντική μελέτη ούτε και τη μελέτη θορύβου και το θέμα πήγε για άλλη μία φορά παρά πίσω.

Η Διοίκηση του ΟΛΒ έχει μόνο να υπερηφανεύεται για τα οικονομικά της. Μόνο το πάρκινγκ απέφερε το α’ εξάμηνο του 2015 κέρδη 432.000 ευρώ.

Ο τζίρος για το α’ εξάμηνο του 2015 είναι περίπου 2.450.000 € και τα συνολικά έξοδα εξαμήνου περίπου 2.066.000 €.

O τζίρος για το α’ εξάμηνο 2015 από το πάρκινγκ είναι περίπου 432.000 €.

Ο κύκλος εργασιών για τη χρήση του 2013 ανήλθε στα 4.558.299 ευρώ έναντι 4.554.941 ευρώ το 2012 και το 2014 διαμορφώθηκε στα 4.323.038 παρουσιάζοντας μία πτωτική τάση της τάξης του 5,1% την τελευταία τριετία.

Ταυτόχρονα τα λειτουργικά έξοδα για τη χρήση του 2014 ανέρχονται στο ποσό των 3.428.331 ευρώ, έναντι 3.670.873 το 2013 και 4.303.771 το 2012 παρουσιάζοντας μία μείωση κατά 20,50% κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.

Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒIΤDA) για το 2013 ανήλθαν σε 1.433.948 ευρώ έναντι 804.380 το 2012 παρουσιάζοντας αύξηση 78,26% και 1.441.184 για το 2014 (παρά την πτώση του τζίρου κατά 5%). Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (ΕΒIΤDA) εμφανίζουν αύξηση κατά 86% για την τριετία.

Τα καθαρά κέρδη παρουσίασαν αύξηση 233% από 181.771,88 ευρώ το 2012 σε 606.087 ευρώ το 2013 και για το 2014 στα 929.936 € ευρώ κλείνοντας την τριετία με αύξηση 411.6%.

Τέλος τα χρηματικά διαθέσιμα παρουσίασαν αύξηση κατά 212,50% το 2013 σε σχέση με το 2012 αφού από τα 400.000 ευρώ το 2012 ανήλθαν σε 1.250.000 ευρώ το 2013 και στη συνέχεια το 2014 διαμορφώθηκαν στα 1.700.000 ευρώ δημιουργώντας αύξηση στην τριετία 2012-14* της τάξης του 325%.

Για τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου η τριετία που πέρασε ήταν μία περίοδος σημαντικής οικονομικής εξυγίανσης. ενώ περίοδος ανάπτυξης και δρομολόγησης έργων θα είναι η επόμενη…

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου