ΤΟΠΙΚΑ

Σε τραγική κατάσταση τα συνεργεία στη Μαγνησία

σε-τραγική-κατάσταση-τα-συνεργεία-στη-398572

Πάγωσε η λειτουργία τους τον Ιούλιο – Λόγω της τραπεζικής αργίας μεγάλες απώλειες στο ταμείο

Τεράστιες απώλειες μετρούν τον Ιούλιο στις εισπράξεις τους τα συνεργεία αυτοκινήτων και μοτοσικλετών στη Μαγνησία. Από την έναρξη της τραπεζικής αργίας και μέχρι σήμερα οι ιδιοκτήτες των συνεργείων είδαν την κίνηση να μηδενίζεται και μόνο την τελευταία εβδομάδα έχει αρχίσει να παρουσιάζεται κάποια κινητικότητα λόγω των μετακινήσεων του καλοκαιριού.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων και Μοτοσικλετών Μαγνησίας, Χρήστος Ευαγγέλου, είπε ότι η κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι επαγγελματίες του κλάδου είναι τραγική. Προσδιορίζει στο συν 30% τη μείωση του τζίρου σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό Ιούλη, όταν τα συνεργεία αυτοκινήτων από το 2010 και μέχρι σήμερα είδαν τον κύκλο εργασιών τους να μειώνεται έως και 60%.

Ηδη ο κλάδος μετράει από το 2008 και μέχρι σήμερα 120 λουκέτα, ενώ το μέλλον προδιαγράφεται δυσοίωνο. Ο κ. Ευαγγέλου τόνισε ότι: «οι επιπτώσεις των capital controls προκάλεσαν μη αναστρέψιμες συνέπειες.

Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα όσον αφορά την εξυπηρέτηση του κόσμου. Το υφιστάμενο καθεστώς άλλαξε άρδην τη σχέση μας με τους εμπόρους ανταλλακτικών, οι οποίοι θέλουν αντικαταβολή του συνόλου των παραγγελιών χωρίς να δίνουν καμία πίστωση χρόνου. Το ίδιο συμβαίνει και με τις συνεργασίες μας. Μέχρι τώρα υπήρχε μία δυνατότητα πίστωσης χρόνου έστω μίας εβδομάδας, ενώ μπορούσαμε να κάνουμε παραγγελίες και με επιταγές με διάρκεια ενός μηνός. Τώρα όλοι απαιτούν αντικαταβολή, όταν χρηματοδοτική δυνατότητα δεν υπάρχει πουθενά, με αποτέλεσμα να ζητούμε κι εμείς με τη σειρά μας προπληρωμή ανταλλακτικών από τους πελάτες» είπε ο ίδιος.

Μάλιστα το πρόβλημα προβλέπεται ότι θα ενταθεί από το Σεπτέμβρη. Ο πρόεδρος του Σ.Ι.Σ.Α.Μ. είπε χαρακτηριστικά ότι: «οι μεγάλες εταιρείες, οι οποίες εισάγουν ανταλλακτικά από το εξωτερικό χρειάζεται να προπληρώνουν τις παραγγελίες. Μέχρι σήμερα η αγορά λειτουργεί επειδή σε αρκετές αποθήκες υπήρχαν ανταλλακτικά. Αν αρχίσουν και τελειώνουν θα παρατηρηθεί το φαινόμενο αυτοκίνητα να μένουν ακινητοποιημένα λόγω ελλείψεων. Οι εισαγωγικές εταιρείες χρειάζονται κι εκείνες κάποιο κεφάλαιο για να λειτουργήσουν. Πόσο κεφαλαιακή επάρκεια να έχουν στον πέμπτο χρόνο της οικονομικής κρίσης;» αναρωτήθηκε.

Ο Ιούλης φεύγει και βρίσκει τους ιδιοκτήτες συνεργείων με σειρά υποχρεώσεων για τις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις, τις δόσεις των ρυθμίσεών τους σε ΟΑΕΕ και Εφορία, τα δάνεια, ενώ έχουν να καταβάλλουν μισθοδοσίες, πάγια έξοδα.

Ο κ. Ευαγγέλου λέει ότι δυστυχώς η ζημιά που προκλήθηκε είναι μη αναστρέψιμη. Παρά το γεγονός ότι άρχισε να παρουσιάζεται κινητικότητα, ωστόσο τα συνεργεία πρέπει να δουλέψουν πολλές μέρες για να βγάλουν τις υποχρεώσεις, ενώ ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου