ΤΟΠΙΚΑ

13% τελικά ο φόρος πολυτελείας

13-τελικά-ο-φόρος-πολυτελείας-420799

Λόγω της αναδρομικής ισχύος του φόρου για το 2014 – Με προσφυγές απειλούν ιδιοκτήτες σκαφών

Σε 13% και όχι σε 5% διαμορφώνεται ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης των σκαφών άνω των 5 μέτρων σύμφωνα με διάταξη του νομοσχεδίου «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης».

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Παρά τις αντιδράσεις που υπήρξαν, τελικά προχθές το βράδυ έγινε γνωστό ότι η κλιμακωτή αύξηση του φόρου ανάλογα με το μήκος των σκαφών δεν θα ισχύσει. Ο φόρος πολυτελείας για τα σκάφη αν και θα εφαρμοστεί το φορολογικό έτος 2015 θα έχει αναδρομική ισχύ για το 2014.

Το γεγονός έχει προκαλέσει οργή και αγανάκτηση σε ιδιοκτήτες μικρών σκαφών. Ο κ. Θωμάς Κουτσοκώστας, ιδιοκτήτης μικρού σκάφους, χαρακτήρισε το Νόμο αντισυνταγματικό και είπε ότι θα προσφύγει στα Δικαστήρια. Οπως εξήγησε με την ίδια λογική μπορούν κάλλιστα να βάζουν φόρους και για το 1996. «Οι προσφυγές ακύρωσης των ρυθμίσεων θα είναι πολλές. Οι ιδιοκτήτες μικρών σκαφών αρνούνται να πληρώσουν το φόρο αναδρομικά για το 2014 τη στιγμή που τότε δεν υπήρχε νομοθετικό περιεχόμενο» πρόσθεσε ο ίδιος.

Εξάλλου τα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες σκαφών δεν είναι διόλου αμελητέα. Ο κ. Κουτσοκώστας εξήγησε ότι για ανοιχτά σκάφη έως 5 μέτρα το τεκμήριο διαβίωσης είναι 4.000 ευρώ και για κάθε μέτρο επιπλέον αυξάνεται κατά 2.000 ευρώ. Οι ρυθμίσεις προβλέπουν έκπτωση ύψους 15% στο τεκμήριο εάν έχει παρέλθει 5ετία στην αντικειμενική αξία και ύψους 30% αν έχει παρέλθει 10ετία. Για τα κλειστά σκάφη με χώρους συνδιαίτησης ο φόρος ξεκινάει από τα 7 μέτρα με τεκμήριο 12.000 ευρώ και για κάθε μέτρο επιπλέον το τεκμήριο αυξάνεται κατά 3.000 ευρώ. Ισχύουν οι ίδιες εκπτώσεις.

Υπενθυμίζεται ότι ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Αλλων Σκαφών, Παρελκόμενων, Εξαρτημάτων, Εμπόρων και Υπηρεσιών κάνει λόγο για καταστροφή του κλάδου.

Οπως προειδοποιεί, η εφαρμογή του μέτρου θα έχει δραματικές συνέπειες στις ελληνικές επιχειρήσεις / μεταποιητικές μονάδες κατασκευής λέμβων, φουσκωτών και πολυεστερικών μικρών σκαφών και εξαρτημάτων αυτών, εμπόρων και παροχέων υπηρεσιών, σ’ ένα κλάδο που το 2007 απασχολούσε 100.000 άτομα, του οποίου τα ελληνικής παραγωγής / κατασκευής μικρά σκάφη ολικού μήκους μέχρι 10 μέτρα αντιπροσωπεύουν το 75% του συνόλου των κατ’ έτος εγγραφόμενων στα οικεία βιβλία των λιμενικών αρχών, και είχε εξόχως σημαντική συμμετοχή στην αλματώδη ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου