ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Απορρύπανε 1.000 αυτοκίνητα ~ Πρωτοπορεί η Οικολογική Ανακύκλωση Α.Ε.

απορρύπανε-1-000-αυτοκίνητα-πρωτοπορεί-η-475308

Ολα τα υλικά ανακυκλώθηκαν και τα μέταλλα χρησιμοποιήθηκαν για ανταλλακτικά

Πρωτοπορεί πανελλαδικά στην απορρύπανση του αυτοκινήτου, την ανακύκλωση των υλικών του, την επαναχρησιμοποίηση των μετάλλων αλλά και στην προστασία του περιβάλλοντος. Με τη συμμετοχή 380 μετόχων – συνεργείων απ’ όλη τη Θεσσαλία και τη Φθιώτιδα, η Οικολογική Ανακύκλωση Κεντρικής Ελλάδας Α.Ε., που εδρεύει στη Λάρισα, κατάφερε και από το 2014 μέχρι σήμερα απορρύπανε 1.000 αυτοκίνητα. Παρά την κρίση, επιβιώνει με τη δύναμη των πολλών και ταυτόχρονα παράγει πλούσιο έργο.

Ρεπορτάζ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

Οπως εξήγησε, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων Μαγνησίας, Χρήστος Ευαγγέλου, μέτοχος της Ανώνυμης Εταιρείας, η Οικολογική Ανακύκλωση δραστηριοποιείται σε όλο το εύρος λειτουργίας του αυτοκινήτου, από την παραγωγή μέχρι και την οριστική διαγραφή.

«Το αυτοκίνητο είναι ένα σύνολο πρωτογενών υλικών αλλά και με τη λειτουργία του προκαλεί πάρα πολλούς ρύπους, είτε αέριους, είτε ρύπους που παράγονται από τη χρήση του, με αποτέλεσμα η Ευρωπαϊκή Ενωση και κατ’ επέκταση η Ελλάδα να δώσουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.

Βλέποντας μακριά, τα Σωματεία Θεσσαλίας, καθώς επίσης και της Φθιώτιδας δημιούργησαν μία μεγάλη μονάδα ολιστικής ανακύκλωσης αυτοκινήτων» είπε. Προς αυτήν την κατεύθυνση, οι μπαταρίες, τα τζάμια, τα υγρά φρένων, τα υγρά ψυγείου, συγκεντρώνονται σε χωριστές δεξαμενές και ανακυκλώνονται, όπως και τα ελαστικά για τα οποία γίνεται ξεχωριστή διαλογή. Τελικά, το αυτοκίνητο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάκτηση των αρχικών του μετάλλων και αυτά για ανταλλακτικά.

Οι συμμέτοχοι

Συμμέτοχοι είναι τα νόμιμα λειτουργούντα συνεργεία, τα οποία είναι υποχρεωμένα από το Νόμο να αποδίδουν ισοζύγιο χρησιμοποιημένων ορυκτελαίων, συσσωρευτών, ελαστικών, καταλυτών και διαφόρων άλλων υλικών που αφορούν πάντα το αυτοκίνητο.

«Δυστυχώς, όμως, στον έλεγχο του Νόμου υπόκεινται μόνο τα νόμιμα συνεργεία. Τα παράνομα λειτουργούντα είτε ακόμη και τα συνεργεία αγροτικών μηχανημάτων δεν έχουν θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα», είπε ο κ. Ευαγγέλου.

«Μία σταγόνα ορυκτελαίου οι έρευνες λένε ότι έχει δυνατότητα να ρυπάνει ένα κυβικό μέτρο νερού. Τέσσερα λίτρα λάδι, που παίρνει το μέσο αυτοκίνητο, έχουν πολλά εκατομμύρια σταγόνες λαδιού» συμπλήρωσε διευκρινιστικά ο ίδιος.

Η ίδρυση της εταιρείας

Η Οικολογική Ανακύκλωση Κεντρικής Ελλάδας δημιουργήθηκε με επένδυση ύψους 1,5 εκατ. ευρώ πριν τρία χρόνια. Εκτός των αυτοκινήτων, συλλέγει χρησιμοποιημένα λάδια, σκραπ, υλικά συνεργείων.

Οταν γίνει ο διαχωρισμός, τα υλικά αποδίδονται στην πρωτογενή βιομηχανία. Ενδεικτικά, τα λάστιχα πηγαίνουν στην ΕΚΟ Ελαστικά, τα λάδια στα διυλιστήρια, οι καταλύτες σε ειδικό εργοστάσιο για ανάκτηση των υλικών στη Γερμανία, ενώ οι μπαταρίες μεταφέρονται σε εργοστάσια που μπορούν να ανακτήσουν το μόλυβδο και έτσι να αποδώσουν τα υλικά στην πρωταρχική τους μορφή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου