ΣΠΟΡΑΔΕΣ

«Καμπανάκι» για τα λιμάνια ~ Σοβαρές επισημάνσεις για τις Βόρειες Σποράδες

καμπανάκι-για-τα-λιμάνια-σοβαρές-επ-905883

SOS για τις υποδομές στην Αλόννησο και τα υπόλοιπα νησιά στην έκθεση της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού

«Καμπανάκι» για τα λιμάνια των νησιών η έκθεση, που συντάσσει κάθε χρόνο η Πανελλήνια Eνωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, με πολλά SOS για το λιμάνι της Αλοννήσου και σοβαρές παρατηρήσεις για τα λιμάνια της Σκιάθου και της Σκοπέλου. Μείζονος προτεραιότητας ζήτημα το λιμάνι της Αλοννήσου, με την έκθεση των πλοιάρχων, η οποία κοινοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας, να κάνει λόγο για «επικίνδυνη πρυμνοδέτηση στην εξωτερική προβλήτα λόγω γειτνίασης με τα βράχια του λιμενοβραχίονα».

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Κάθε χρόνο η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού ενημερώνει με έκθεσή της το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με κοινοποίηση στις αρμόδιες Υπηρεσιακές Αρχές «για τον εντοπισμό προβλημάτων που προκύπτουν σε κάθε δρομολόγιο των πλοίων με τις γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες λιμενικές υποδομές και για την ευαισθητοποίηση –ενεργοποίηση των αρμόδιων αρχών προκειμένου να δοθούν λύσεις».

Καταγράφοντας την εμπειρία τους, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κάθε φορά οι πλοίαρχοι συμβάλλουν αποφασιστικά, στον εντοπισμό και την ανάδειξη σοβαρών προβλημάτων, με στόχο την αντιμετώπισή τους από την πολιτεία και όλους τους συναρμόδιους φορείς.

Εντύπωση προκαλεί η έκθεση για το λιμάνι της Αλοννήσου, με την επισήμανση για «επικίνδυνη πρυμνοδέτηση», «εκβάθυνση εσωτερικής λιμενολεκάνης» και «τοποθέτηση προσκρουστήρων στη νότια εσωτερικά και στη ΝΔ θέση πρυμνοδέτησης» να καθιστούν επιβεβλημένη τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στο νησί.

Ερωτηθείς σχετικά ο δήμαρχος Αλοννήσου Πέτρος Βαφίνης, υπογράμμισε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι δεν αποτελεί έκπληξη για τον ίδιο η παραπάνω έκθεση, καθώς τα προβλήματα είναι γνωστά και αποτελεί προτεραιότητα η επίλυσή τους, με τη δημιουργία νέου λιμανιού, στη θέση Σπαρτίνες.

Εχοντας πλήρη επίγνωση των σοβαρών προβλημάτων στις λιμενικές υποδομές του νησιού, ο δήμαρχος έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου ήδη από το 2021, προκειμένου το νησί να αποκτήσει καινούργιο λιμάνι.

«Εχουν δίκιο οι καπετάνιοι»

Αναφερόμενος στο μείζον ζήτημα της βελτίωσης των λιμενικών υποδομών, ο δήμαρχος Αλοννήσου υπογράμμισε ότι κάθε φορά που υποβάλλει αίτημα για χρηματοδότηση, επικαλείται τη συγκεκριμένη έκθεση, η οποία έχει εκδοθεί προ ετών και επικαιροποιείται κάθε χρόνο.

«Εννοείται ότι για μας είναι μείζον ζήτημα. Το παλιό λιμάνι είναι πάρα πολύ μικρό για τα νέα πλοία, ενώ η επέκτασή του είναι ατυχέστατη, διότι και η θέση και η κατεύθυνση των ανέμων αλλά και τα μεγάλα βάθη, το καθιστούν ακατάλληλο, σε συνδυασμό και με τα βράχια του λιμενοβραχίονα που γειτνιάζουν. Επαναλαμβάνουμε διαρκώς, σε όλους τους τόνους, ότι είναι όλο άστοχο το έργο. Εχουν δίκιο οι καπεταναίοι» επεσήμανε ο Πέτρος Βαφίνης.

Μετά από πολυετείς μελέτες, προτείνεται η θέση Σπαρτίνες, στα ανατολικά του νησιού, για τη δημιουργία νέου, σύγχρονου λιμανιού, σε θέση προστατευμένη από τους δυνατούς ανέμους, που καθιστούν πολλές φορές, αδύνατη την προσέγγιση των πλοίων.

«Εχουμε λάβει τις σχετικές αποφάσεις και γι’ αυτό έχουμε επιλέξει τις Σπαρτίνες, εκπονώντας, παράλληλα, τις απαιτούμενες μελέτες, διότι θεωρούμε ότι είναι η καλύτερη θέση. Την ίδια άποψη έχουν και οι επιστήμονες και οι καπεταναίοι. Είναι υπήνεμη περιοχή» τόνισε ο δήμαρχος Αλοννήσου, επαναφέροντας για πολλοστή φορά, την ανάγκη χρηματοδότησης του έργου.

Στα υπόλοιπα νησιά

Σοβαρές επισημάνσεις καταγράφονται, στο μεταξύ, στην ίδια έκθεση και για τα άλλα δύο νησιά των Βορείων Σποράδων, τη Σκιάθο και τη Σκόπελο.

Για τον λιμένα της Σκιάθου, ειδικότερα, αναφέρει: «Κατασκευή – προσαρμογή του υπάρχοντος νοτίου προβλήτας με σκοπό να πρυμνοδετούν τα πλοία, ώστε οι θέσεις εντός του λιμένα, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες, να χρησιμοποιούνται για τουριστικά και επιβατηγά ταχύπλοα».

Στην έκθεση των πλοιάρχων για τον λιμένα της Σκοπέλου γίνεται λόγος για «εκβάθυνση λιμενολεκάνης – απομάκρυνση σημαντήρα εντός λιμενολεκάνης με εκβάθυνση αβαθών», ενώ τονίζεται ότι «πρέπει, να δημιουργηθεί προβλήτα στον κόκκινο φανό εισόδου με πλάτος 25 μ.» και «να μετατραπεί σε προβλήτα ο βραχώδης λιμενοβραχίονας».

Για τον λιμένα του Αγνώντα, υπογραμμίζεται η ανάγκη για επισκευή της προβλήτας, καθώς «λόγω πτώσης δεν χρησιμοποιείται».

Για το λιμάνι της Γλώσσας τα τρία SOS είναι «εκβάθυνση – προσκρουστήρες- φωτισμός προβλήτα». Ζητούμενο, σύμφωνα με τους πλοιάρχους, είναι «να δημιουργηθεί προβλήτα στην εξωτερική πλευρά του βραχώδη λιμενοβραχίονα».

Κοινό το αίτημα για αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, με στόχο την πολυπόθητη ανάπτυξη, που απαιτεί σύγχρονες και όχι απαρχαιωμένες υποδομές, που ανάγονται σε παλαιότερες εποχές.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου