ΤΟΠΙΚΑ

Εξυπνες πινακίδες στις στάσεις

εξυπνες-πινακίδες-στις-στάσεις-33444

Καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές ενσωματώνονται στην καθημερινή λειτουργία των αστικών λεωφορείων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με τις έξυπνες στάσεις και το ηλεκτρονικό εισιτήριο να αποτελούν το νέο βήμα για τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με άμεσο στόχο την άμεση ενημέρωση του επιβατικού κοινού, προωθείται ειδική εφαρμογή στο smartphone, η οποία θα ενημερώνει για τον χρόνο άφιξης του κάθε λεωφορείου, ώστε να αποφεύγεται η αναμονή στη στάση.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Ειδικότερα έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα αστικά λεωφορεία ειδικά μηχανήματα, στα οποία το επιβατικό κοινό μπορεί να επικυρώσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά και την ηλεκτρονική κάρτα, καθώς και να προμηθευτεί προσαυξημένο εισιτήριο.

Επίσης τα προαναφερόμενα μηχανήματα φέρουν ηλεκτρονικά συστήματα πλοήγησης (GPS) και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό για την επικοινωνία φωνής και δεδομένων με το κέντρο ελέγχου, ενώ έχει πραγματοποιηθεί και η εγκατάσταση λογισμικού για τον σωστό σχεδιασμό των δρομολογίων σχετικά με την επιβατική κίνηση και την ανταπόκριση των λεωφορείων στις ώρες αιχμής, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.

Παράλληλα, οι επιβάτες, μέσω των ηλεκτρονικών πινακίδων στις έξυπνες στάσεις, πληροφορούνται για τον πραγματικό – ακριβή χρόνο άφιξης του επόμενου λεωφορείου και τις λεωφορειακές γραμμές που εξυπηρετούν το συγκεκριμένο σημείο, ενώ στο εσωτερικό των λεωφορείων έχουν τοποθετηθεί συστήματα ηχητικής αναγγελίας που πληροφορούν τους επιβάτες για την επόμενη στάση καθώς και μετεπιβιβάσεις και ανταποκρίσεις.

Οι έξυπνες στάσεις έχουν τοποθετηθεί στα κάτωθι σημεία: κεντρική αφετηρία – αφετηρία Αναύρου – αφετηρία Πέτρου και Παύλου – Ιάσονος (1η στάση) – Ιάσονος με Σπυρίδη – Καρτάλη (εκδοτήριο) – Δημητριάδος (εκδοτήριο) – Δημητριάδος με Τοπάλη – Λ. Ειρήνης (Γέφυρα) – Νοσοκομείο – Λαρίσης (ΕΒΟΛ) – Κουμουνδούρου με Δημητριάδος. Στόχος της διοίκησης του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου, σημειωτέον, είναι να αυξηθούν οι έξυπνες στάσεις και σε άλλα σημεία.

Στο επίκεντρο των προσπαθειών, που καταβάλλονται, η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου Νίκο Ευαγγελινό να υπογραμμίζει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι «το νέο σύστημα δουλεύει πολύ καλά και συμβάλλει αποφασιστικά την καλύτερη διαχείριση του στόλου των αστικών λεωφορείων και σταδιακά θα υπάρξει εφαρμογή για το κινητό και τον υπολογιστή». Στόχος είναι να καταστεί έξυπνη πινακίδα το smartphone των επιβατών, για να έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν έγκαιρα τον χρόνο άφιξης του λεωφορείου στη στάση που τους ενδιαφέρει.

Μέσω της παραπάνω εφαρμογής και του ηλεκτρονικού εισιτηρίου που προωθείται, θα διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό και θα βοηθηθεί άμεσα, έχοντας την απόλυτη διαχείριση του χρόνου, για να μην περιμένει στη στάση. «Με αυτόν τον τρόπο έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε στην αγορά μια νέα γκάμα προϊόντων, τα οποία θα μπορούν να προσαρμόζονται στο προφίλ του κάθε επιβάτη» τονίζει ο πρόεδρος.

Στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να τοποθετηθούν ειδικές οθόνες που θα παρέχουν διάφορες ενημερώσεις, μηχανήματα φόρτισης ηλεκτρονικών εισιτηρίων και ηλεκτρονικής κάρτας, με την ίδια δυνατότητα να δίνεται σε συγκεκριμένα σημεία πώλησης εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών, όπου και εκεί οι επιβάτες θα έχουν την δυνατότητα φόρτισης.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου