ΤΟΠΙΚΑ

«Η χειρότερη περίοδος στην αγορά»

η-χειρότερη-περίοδος-στην-αγορά-77896

Στην ασφυκτική κατάσταση, που επικρατεί, καταγράφονται οι αρνητικές επιπτώσεις του «πολέμου» της ακρίβειας

Ανησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει η μείωση των τζίρων στις εμπορικές επιχειρήσεις του Βόλου και της Μαγνησίας γενικότερα, με τον «πόλεμο» της ακρίβειας και τα δραματικά γεγονότα στην Ουκρανία να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο. Σε ασφυκτικό κλοιό η τοπική αγορά, διανύει τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων ετών, εγκλωβισμένη σε πρωτόγνωρες καταστάσεις και συνθήκες, που χτυπούν καμπανάκι για το μέλλον. Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ κατέγραψε τα Ρίχτερ της ανησυχίας, που επικρατεί στην τοπική αγορά, τις αγωνίες και τους φόβους των επαγγελματιών.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Με τον πόλεμο στην Ουκρανία να μαίνεται και τις δυσάρεστες επιπτώσεις να είναι ορατές σε όλη την Ευρώπη, ο απόηχος των δραματικών γεγονότων φτάνει μέχρι τη Μαγνησία, επηρεάζοντας αρνητικά την ψυχολογία τόσο των εμπόρων, όσο και των καταναλωτών.

Μετά τη δεκαετή οικονομική κρίση, τη διετή και πλέον υγειονομική κρίση, που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού, ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι το «κερασάκι στην τούρτα», σύμφωνα με την άποψη, που διατυπώνουν εμπορικοί κύκλοι, ενώ εκτιμούν ότι η συνεπακόλουθη εκτίναξη των τιμών σε καύσιμα, ενέργεια και αγαθά σε δυσθεώρητα ύψη εντείνει το ήδη δυσάρεστο κλίμα, που επικρατεί.

«Το κλίμα, που επικρατεί, τρομοκρατεί τον καταναλωτή. Επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία του και έχει άμεση επίπτωση σε όλα. Ιδιαίτερα οι κοινωνικές ομάδες, που πανικοβάλλονται στη σκέψη ότι ενδέχεται να σημειωθούν ελλείψεις σε βασικά είδη διατροφής, περιορίζουν αυτόματα την κατανάλωση. Οπως αντιλαμβάνεστε, προκαλείται περαιτέρω αναστάτωση, που δεν ευνοεί την οποιαδήποτε κατανάλωση. Αυτή τη στιγμή το ενδιαφέρον του κόσμου είναι να καλύπτει βασικές ανάγκες και με όσα συμβαίνουν γύρω μας θεωρώ ότι επηρεάζεται αρνητικά η ψυχολογία του κόσμου» υπογραμμίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Απόστολος Οντόπουλος.

Αμεσος ο αντίκτυπος από τον πόλεμο στην Ουκρανία, σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων «φωτιά», καθώς «προκαλείται κλίμα πανικού στην αγορά και κυρίως στον καταναλωτή. Οταν ο καταναλωτής βλέπει τους λογαριασμούς να ανεβαίνουν, έχει να αντιμετωπίσει το ενεργειακό κόστος, όταν έχει την πληροφόρηση ότι θα ανέβουν περαιτέρω τα είδη διατροφής, λογικό είναι να μην προγραμματίζει αγορές ή να μειώνει τις αγορές του. Επηρεάζει αρνητικά όλη την αγορά το κλίμα, που έχει προκληθεί» τονίζει ο ίδιος.

Σε πολλές περιπτώσεις, οι υποχρεώσεις των νοικοκυριών υπερβαίνουν τις οικονομικές τους δυνατότητες, με αποτέλεσμα η αγορά να βρίσκεται «στη χειρότερη περίοδο που ήταν ποτέ. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα» σύμφωνα με τον πρόεδρο, ο οποίος επισημαίνει ότι «αυτήν τη στιγμή δεν περισσεύει ούτε ένα ευρώ στους καταναλωτές».

Με το σταγονόμετρο στα μάρκετ

Το δυσάρεστο κλίμα, που έχει διαμορφωθεί, συμπαρασύρει όλους τους εμπορικούς κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των μάρκετ, τα οποία δεν αποτελούν, ασφαλώς, εξαίρεση.

«Υπάρχει έντονη ανησυχία στον κόσμο. Τον τελευταίο καιρό έχει αλλάξει πάρα πολύ η καταναλωτική συνήθεια. Καταναλωτές, που με μεγάλη άνεση αγόραζαν εκτός από το καθημερινό και κάτι επιπλέον, δεν το κάνουν πια. Εχουν επηρεαστεί αρκετά οι αγορές λόγω των αυξήσεων σε ρεύμα, θέρμανση και μετακίνηση. Εχουν αντίκτυπο στις καθημερινές τους αγορές και στη διατροφή τους και είναι πραγματικά ανησυχητικό» αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ η β’ αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Ελλη Σαμουηλίδη.

Με τον φόβο της επόμενης μέρας ζουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την της κ. Σαμουηλίδη, η οποία αναφέρει, παράλληλα, ότι πολλοί στρέφονται σε no name προϊόντα, που έχουν φθηνότερη τιμή. «Σκέπτονται τι πρόκειται να συμβεί από δω και πέρα. Τις περισσότερες φορές δεν μπορώ να τους διαβεβαιώσω ότι όλα θα πάνε καλά. Οχι με την έννοα της ασφάλειάς μας, αλλά με την έννοια της διατήρησης της τιμής, γιατί κάθε φορά που παραλαμβάνω είδη στο κατάστημά μου, οι τιμές είναι αυξημένες» σημειώνει η ίδια.

Σε πολλές περιπτώσεις ενεργοποιείται το τεφτέρι, για να εξυπηρετούνται οι καταναλωτές, που βρίσκονται σε οικονομική δυσκολία. «Προς το τέλος του μήνα και πριν κατατεθεί η σύνταξη, τα πράγματα είναι πραγματικά δύσκολα. Αγοράζουν ένα πακέτο ρύζι, ένα πακέτο μακαρόνια. Πολλοί έρχονται και ζητούν να τους δώσω κάποια είδη με πίστωση και όταν μπει η σύνταξη να μου φέρουν τα χρήματα» αναφέρει η κ. Σαμουηλίδη, περιγράφοντας τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν πολλά νοικοκυριά και την ανασφάλεια των καταναλωτών.

Κάποτε ήταν καλύτερα

Με τη ρευστότητα στο ναδίρ, εντείνεται, όπως είναι αναμενόμενο, η ανησυχία στην αγορά. «Προσδοκούσαμε να είναι τονωτική ένεση η κίνηση για την εορτή του Ευαγγελισμού, αλλά δεν επαληθεύτηκαν οι προσδοκίες μας» σχολιάζει ο γενικός γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας Νεκτάριος Νικολός.

Παρά το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες των τελευταίων ημερών ευνοούν τις καταναλωτικές… εξορμήσεις, εντούτοις η οικονομική ασφυξία, που βιώνουν τα νοικοκυριά, αποτυπώνεται στους μειωμένους τζίρους των καταστημάτων.

«Παλαιότερα η αγορά βίωνε πολύ καλές μέρες. Η εορτή του Ευαγγελισμού αποτελούσε την καλύτερη μέρα του Μαρτίου, από άποψη εμπορικής κίνησης. Τώρα όλα έχουν αλλάξει» σχολιάζει ο ίδιος.

Με σύμμαχο τον καιρό και την άνοιξη, που έκανε επιτέλους αισθητή την παρουσία της, οι έμποροι προσβλέπουν σε αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα, διότι «το πρώτο εικοσαήμερο και συνδυαστικά με τον καιρό και τα προβλήματα, που υπάρχουν, ήταν τραγικό για την αγορά» σύμφωνα με τον κ. Νικολό.

Εμφανώς προβληματισμένος και ανήσυχος, κάνει λόγο για μια «πολύ δύσκολη περίοδο για την αγορά», με τις συσσωρευμένες οφειλές να αποτελούν «τροχοπέδη» για τους εμπόρους. «Είναι μια περίοδος που όλοι περιμένουμε. Προσδοκούμε να δουλέψει καλά ο Απρίλιος, να εκμεταλλευτούν τη γιορτή του Πάσχα, να εκμεταλλευτούν την αλλαγή του καιρού, της διάθεσης, το ωράριο που αλλάζει. Είναι δύσκολη περίοδος, με εκκρεμότητες σε ενοίκια, σε λογαριασμούς, παντού» τονίζει ο ίδιος.

Κλείνοντας, υπογραμμίζει ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η ρευστότητα, καθώς «από τη στιγμή που δεν υπάρχει δυνατός Μάρτιος, δεν έχουν ρευστό οι έμποροι να γεμίζουν τα μαγαζιά τους με εμπόρευμα, να καλύπτουν υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευτεί το τελευταίο δίμηνο. Ολα εξαρτώνται από τη ρευστότητα».

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου