ΤΟΠΙΚΑ

Βολιώτης σε… τροχιά Οσκαρ ~ «Μάγος» στη γραφιστική animation

βολιώτης-σε-τροχιά-οσκαρ-μάγος-στ-140173

Ο Αλέξανδρος Γκότσης στη δημιουργική ομάδα της ταινίας «No time to die», που είναι υποψήφια για βραβείο σε τρεις κατηγορίες

Διεθνώς αναγνωρισμένο το πολυδιάστατο γραφιστικό ταλέντο του Βολιώτη Αλέξανδρου Γκότση, ο οποίος επαληθεύει τη φήμη του με μια ακόμη «χρυσή» υποψηφιότητα για βραβείο. Ο χαρισματικός γραφίστας, «μάγος» των εφέ και του animation, συμμετείχε στη δημιουργική ομάδα της ταινίας «No time to die», η οποία περιλαμβάνεται στις φετινές υποψηφιότητες για Οσκαρ και μάλιστα σε τρεις κατηγορίες, καλύτερου ήχου, καλύτερου τραγουδιού και εφέ.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η ανακοίνωση για τις φετινές υποψηφιότητες των βραβείων Οσκαρ αποτέλεσε μία ακόμη ευχάριστη έκπληξη για τον 42χρονο Βολιώτη, καθώς πέρυσι συμμετείχε στη δημιουργική ομάδα της ταινίας «Διαγωνισμός Τραγουδιού Eurovision: Η Ιστορία των Fire Saga», που ήταν επίσης υποψήφια για Οσκαρ τραγουδιού, με το «Husavik».

«Μάγος» του animation, ο Αλέξανδρος Γκότσης κατέπληξε για μια ακόμη φορά με τα κινούμενα γραφιστικά του σχέδια, που μεταφράστηκαν σε εντυπωσιακό φόντο και εκρήξεις χρωμάτων πάνω στη σκηνή και πίσω από τους ηθοποιούς, που συμμετείχαν στην περσινή ταινία.

Φέτος, λίγους μήνες μετά, επανέρχεται στην τροχιά των… Οσκαρ ως μέλος της μεγάλης ομάδας που δημιούργησε τα εφέ στις οθόνες που χρησιμοποιούνται στην πλοκή της ταινίας «No time to die». Πρωταγωνιστής είναι ο διάσημος Ντάνιελ Κρεγκ, ενώ το τραγούδι των τίτλων έγραψε η Αμερικανίδα τραγουδίστρια και στιχουργός Μπίλλι Αιλις και το ερμηνεύει με τον αδελφό της Φινέα Ο’ Κόνελ, κάτοχο πέντε βραβείων Γκράμι.

Τη σκηνοθεσία της ταινίας ανέλαβε ο Κάρι Τζότζι Φουκουνάγκα, ο οποίος έχει θέσει την υπογραφή του σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές. Από το φεστιβαλικό «Χωρίς όνομα», αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία του «Jane Eyre» με τον Μάικλ Φασμπέντερ, τη Μια Βασικόουσκα και τον Τζέιμι Μπελ. Τιμήθηκε με Emmy για τη σκηνοθεσία της σειράς «True Detective». Ανέλαβε τη σκηνοθεσία της ταινίας του Netflix «Θηρία χωρίς Πατρίδα» και λίγο καιρό αργότερα την τηλεοπτική σειρά του ιδίου δικτύου «Μανιακός», με τη βραβευμένη με Οσκαρ Εμμα Στόουν και τον υποψήφιο για Οσκαρ Τζόνα Χιλ.

Κινηματογραφική δημιουργία

«Αισθάνομαι πάρα πολύ χαρούμενος. Είναι σπουδαίο να γνωρίζεις ότι με τη δουλειά σου έχεις συμβάλει και εσύ στο τελικό αποτέλεσμα. Είναι απερίγραπτο το συναίσθημα που νιώθω. Χάρηκα πολύ όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες», δήλωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ σχετικά με την υποψηφιότητα της ταινίας για χρυσό αγαλματίδιο.

Ως μέλος της μεγάλης ομάδας, που έβαλε τη σφραγίδα της στα εφέ της ταινίας, εξηγεί ότι «δημιουργήσαμε τα εφέ στις οθόνες της ταινίας. Εργάστηκα δύο εβδομάδες στο Λονδίνο, όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας, με την οποία συνεργάζομαι και επέστρεψα κατόπιν στον Βόλο, συνεχίζοντας την εργασία μου». Η συγκεκριμένη συνεργασία ανάγεται στο 2019, με την ταινία να έρχεται στο προσκήνιο δύο χρόνια μετά, λόγω της πανδημίας.

Πριν την ταινία του Τζειμς Μποντ, η οποία έχει προκαλέσει αίσθηση, ο ταλαντούχος Βολιώτης γραφίστας είχε εργαστεί σε τρεις ακόμη κινηματογραφικές παραγωγές διεθνών προδιαγραφών. Κάθε παραγωγή, στην οποία συμμετέχει, του δίνει τη δυνατότητα να ξεδιπλώσει το ταλέντο, το μεράκι και την έμπνευσή του, ενώ όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, «ήταν έκπληξη για μένα η συμμετοχή στη δημιουργική ομάδα μιας ακόμη ταινίας, που είναι υποψήφια για Οσκαρ. Είναι σπουδαίο να συμμετέχεις στο τελικό αποτέλεσμα, τοποθετώντας το δικό σου λιθαράκι. Θεωρώ ότι η υποψηφιότητα είναι αναγνώριση της κοινής προσπάθειας».

Συνεχίζει τις διεθνείς συνεργασίες και στα επόμενα επαγγελματικά του σχέδια περιλαμβάνονται μια νέα ταινία και τηλεοπτικές σειρές ανάλογων προδιαγραφών. Όνειρό του είναι «αυτό που ζω τώρα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Πολυβραβευμένος γραφίστας

Μεγάλη στιγμή αποτέλεσε για τον ίδιο η υποψηφιότητά του για ΕΜΥ στα 33 του χρόνια με το «Discovery».

Στο βιογραφικό του περιλαμβάνονται συνεργασίες σε παραγωγές αξιώσεων, όπως το «Alien: Covenant» του Ρίντλεϊ Σκοτ το 2017, το «Spider-Man: Μακριά από τον τόπο του» και το «Rampage: Το απόλυτο χάος» το 2018 με τους Ντουέιν Τζόνσον και Ναόμι Χάρις να πρωταγωνιστούν. Στην τηλεόραση ξεχωρίζει η συμμετοχή του στα γραφικά της άκρως επιτυχημένης σειράς «Watchmen» του HBO, που «σάρωσε» μετά την προβολή της το 2019 με έντεκα ΕΜΜΥ και πολλά ακόμη βραβεία, ενώ το ντοκιμαντέρ «Can you live forever?», το οποίο προβλήθηκε στο Discovery Channel και είχε προταθεί επίσης για βραβείο ΕΜΜΥ, εγγράφεται στο βιογραφικό του.

Σημείο αναφοράς για τον ίδιο, η διάσημη σειρά της Αμερικής «Watchmen», που απέσπασε σπουδαίες κριτικές και ρεκόρ υποψηφιοτήτων για ΕΜΥ, με 26 συνολικά υποψηφιότητες, κερδίζοντας τελικά 11 βραβεία.

Αμέτρητες οι χολιγουντιανές παραγωγές στις οποίες έχει συμμετάσχει ως γραφίστας, ενώ όνειρό του είναι να συνεχίσει την ίδια πορεία. «Πρέπει να κάνεις αρκετές θυσίες για να τα επιτύχεις όλα αυτά. Τουλάχιστον, όμως, επιβραβεύομαι με αυτό τον τρόπο για τη δουλειά μου», τονίζει.

Με γνώσεις και περγαμηνές

Αριστούχος απόφοιτος του Δημοτικού ΙΕΚ Βόλου, σπούδασε στη συνέχεια στο Nottingham Trend University, από τα καλύτερα διεθνώς στο είδος της γραφιστικής. «Οταν ξεκίνησα τον δεύτερο χρόνο ασχολήθηκα με κινούμενα γραφικά αυτό με ιντρίγκαρε πάρα πολύ, γιατί ήθελα πάρα πολύ να ασχοληθώ με τον σινεμά. Ημουν κινηματογραφόφιλος, έτσι και αλλιώς, και άρχισα να ασχολούμαι με αυτό. Ολες μου οι εργασίες ήταν πάνω στο animation. Είχα συνεργαστεί με μεγάλη μουσική εταιρεία, αλλά εγώ ήμουν προσηλωμένος στο σινεμά», αναφέρει.

Στη διάρκεια των πανεπιστημιακών του σπουδών στο Nottingham, την πατρίδα του Ρομπέν των Δασών, είχε την ευκαιρία να ασχοληθεί με διάφορες δημιουργικές ενότητες, επιλέγοντας συνειδητά το animation – motion design, που μεταφράζεται σε κινούμενα γραφιστικά.

Οι γνώσεις που απέκτησε στο Δημοτικό ΙΕΚ του Βόλου αποτέλεσαν την απαρχή μιας λαμπρής πορείας, που συνεχίζεται σε διεθνή μονοπάτια, και παρά το γεγονός ότι το motion design είναι ένας ιδιαίτερα απαιτητικός χώρος, εντούτοις, του έδωσε την ευκαιρία να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές του πολυδιάστατου ταλέντου του, από την πρώτη στιγμή.

Σημαντική στιγμή αποτέλεσε για τον ίδιο, η συνεργασία με μυθικά ονόματα της διεθνούς μουσικής σκηνής, όπως οι «The Prodigy», ο Bob Dylan, ο Johnny Cash, οι «Motown Legends» και πολλοί άλλοι. Ο Αλέξανδρος Γκότσης δημιουργούσε καρέ-καρέ με γραφιστικά το στάιλινγκ της διαφήμισης, για την προώθηση κάθε νέας δισκογραφικής δουλειάς διάσημων καλλιτεχνών, στην τηλεόραση.

Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο Πανεπιστήμιο, παρέμεινε στο εξωτερικό, δοκιμάζοντας με επιτυχία τις δυνάμεις του σε διαφορετικούς τομείς, από web design video, δηλαδή βίντεο για ιστοσελίδες και διαφημιστικά video για κορυφαία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, μέχρι πρότζεκτ για ταινίες. «Η πρώτη ταινία που εργάστηκα, κάνοντας τους τίτλους, έχει τον τίτλο «Franklyn» με πρωταγωνιστές τους Eva Green, Ryan Phillippe, Sam Riley. Συνεργάστηκα με κινηματογραφική εταιρεία που κάναμε μεγάλο σόου για δεινόσαυρους για το BBC και πρότζεκτ για το Discovery, το οποίο μου έφερε την υποψηφιότητα για ΕΜΥ. Στη συνέχεια, άρχισα να δουλεύω σε πάρα πολλές εταιρείες, μεγάλους οίκους καλλυντικών και μόδας, αλλά και για το BBC» εξηγεί.

Με σημείο αναφοράς το Λονδίνο, παραμένει στον Βόλο, συνεχίζοντας να εμπνέεται και να δημιουργεί, δίνοντας καλλιτεχνική διάσταση στα επιτεύγματα της σύγχρονης ψηφιακής τεχνολογίας, με εφόδιο το ταλέντο, τη φαντασία του και τις γνώσεις που αποκόμισε στη διάρκεια των σπουδών του.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου