ΤΟΠΙΚΑ

«Θωρακισμένα» μαγαζιά και λεωφορεία

θωρακισμένα-μαγαζιά-και-λεωφορεία-57212

Με πλεξιγκλάς, αντισηπτικά και απολυμαντικά έχουν εφοδιαστεί οι επαγγελματίες για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας

«Φρούρια» για την αντιμετώπιση της πανδημίας επιχειρήσεις, καταστήματα, φαρμακεία, φούρνοι και λεωφορεία, με τα πλεξιγκλάς, τα αντισηπτικά χεριών, τις μάσκες, τα γάντια και τα απολυμαντικά να αποτελούν, πλέον, απαραίτητα εφόδια στη νέα καθημερινότητα που επέβαλε η μετά την καραντίνα εποχή. Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ κατέγραψε τη νέα πραγματικότητα των επιχειρήσεων, συνομίλησε με επαγγελματίες διαφόρων κλάδων και κατέγραψε τις απόψεις, τον καθημερινό τους αγώνα και τον προβληματισμό τους.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Η μάχη κατά της πανδημίας και τα εφόδια στην «φαρέτρα» των επαγγελματιών μεταφράζονται σε επιπλέον κόστος και αύξηση των λειτουργικών εξόδων, σε περίοδο κατά την οποία τα οικονομικά τους δεδομένα δεν είναι ανθηρά. Ολοι έχουν ανταποκριθεί, βάζοντας το χέρι βαθιά στην τσέπη για να προμηθευτούν πλεξιγκλάς, αντισηπτικά, μάσκες, γάντια, ειδικά καθαριστικά, ατμοκαθαριστές για τα ενδύματα, που ανεβάζουν σημαντικά το κόστος των εξόδων, που καλούνται να καλύψουν για την ασφάλεια του πελάτη.

Οπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Κώστας Ματσιόλης, πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Μαγνησίας, ο συγκεκριμένος κλάδος υιοθέτησε κατ’ αρχάς το πλεξιγκλάς ως μέσο προστασίας στην αιχμή της πανδημίας, με αποτέλεσμα στη συνέχεια να επεκταθεί η χρήση του και σε άλλους τομείς. Το κόστος για τη «θωράκιση» ενός φαρμακείου υπολογίζεται σε 200 περίπου ευρώ, με τον πρόεδρο να υπογραμμίζει ότι η προμήθεια αναλώσιμων κάθε μήνα, όπως μάσκες, γάντια, αντισηπτικά, μεταφράζεται σε επιπλέον κόστος 100 περίπου ευρώ, το οποίο «δεν είναι ευκαταφρόνητο, σε μια περίοδο κατά την οποία ο τζίρος των φαρμακείων έχει μειωθεί κατά το ήμισυ» υπογραμμίζει ο πρόεδρος.

Αντίστοιχο είναι το κόστος «θωράκισης» πολλών επιχειρήσεων, ενώ όπως υπογραμμίζει ο Βασίλης Τζελέπης, ιδιοκτήτης καφέ, «βρισκόμαστε σε καινούργιο καθεστώς, που απαιτεί προστατευτικά μέσα, πλεξιγκλάς, αντισηπτικά, μάσκες και γάντια για όλο το προσωπικό, πιο συχνή καθαριότητα με απορρυπαντικά που λειτουργούν σαν αντισηπτικά για τις επιφάνειες. Αυτό συνεπάγεται κόστος γύρω στα 300 ευρώ για το ξεκίνημα και 100 περίπου ευρώ σε μηνιαία βάση στη συνέχεια». Ο ίδιος επαγγελματίας επισημαίνει ότι «είναι ένα επιπλέον έξοδο μετά από μια δύσκολη περίοδο, που ήμασταν κλειστά, αλλά υιοθετούμε αναγκαστικά τα μέτρα, για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε με όλα αυτά που ζητούν».

Βασικά εργαλεία για την ασφάλεια του πελάτη χαρακτηρίζει τον ατμοκαθαριστή, τις μάσκες, τα γάντια, τα αντισηπτικά και τα απολυμαντικά επιφανειών η Ελένη Ζαντερίου, ιδιοκτήτρια καταστήματος γυναικείων ειδών. Το συνολικό κόστος για τον προστατευτικό εξοπλισμό ανήλθε σε 150 ευρώ και όπως επισημαίνει τα αναλώσιμα, που είναι απαραίτητα, προϋποθέτουν επιπλέον κόστος της τάξης των 70 ευρώ κάθε μήνα. «Η επιβάρυνση είναι αρκετά μεγάλη, αν σκεφτείτε ότι η δουλειά έχει μειωθεί. Η επιβάρυνση έχει πέσει στις πλάτες του καταστηματάρχη, όπως πάντα. Μετά από μια δεκαετή κρίση, αυτό που ήρθε τώρα είναι το «κερασάκι στην τούρτα». Αλλά και πάλι δεν βαρυγκωμώ για τα έξοδα που κάνω, γιατί πάνω από απ’ όλα είναι η ασφάλεια του πελάτη. Σέβομαι τον πελάτη, ο πελάτης είναι ιερός, οπότε όταν μπαίνει στο κατάστημα, πρέπει να είναι σίγουρος ότι κάνουμε το καλύτερο για αυτόν» τονίζει.

Αναπόσπαστο κομμάτι και στην καθημερινότητα των ζαχαροπλαστών τα μέτρα «θωράκισης», με τον Στέφανο Καϊσαρλή να υπογραμμίζει ότι «τα γάντια, ούτως ή άλλως, τα χρησιμοποιούσαμε, οπότε δεν είναι μεγάλο το επιπλέον κόστος». Το προστατευτικό πλεξιγκλάς, που κόστισε 120 ευρώ, τοποθετήθηκε στον χώρο «για τη δική μας ασφάλεια και για να αισθάνεται, παράλληλα, ασφαλής και ο πελάτης. Τα υπόλοιπα, αντισηπτικά, μάσκες, γάντια και τα λοιπά κοστίζουν 100 ευρώ περίπου τον μήνα. Είναι επιπλέον έξοδο, αλλά είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε για την ασφάλειά μας και για την ασφάλεια του πελάτη» τονίζει.

Αντισηπτικά και μάσκες παντού

Θετικά έγνεψαν στο κάλεσμα για χρίση προστατευτικού πλεξιγκλάς και οι φούρνοι, ενώ όπως αναφέρει στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο πρόεδρος του τοπικού Σωματείου Αρτοποιών Κώστας Τσουράπας «το επιπλέον κόστος υπερβαίνει τα 200 ευρώ κάθε μήνα, παρ’ ότι το σωματείο διένειμε δωρεάν από δύο μάσκες σε όλα τα μέλη μας. Σε μηνιαία βάση, το επιπλέον κόστος για αντισηπτικά, γάντια, μέσα απολύμανσης υπολογίζεται σε 90 ευρώ και το επωμίζονται οι επαγγελματίες, για να μην επιβαρυνθεί ο πελάτης. Είναι ζημιογόνα τα μαγαζιά μας πλέον, αλλά κάνουμε υπομονή. Προσφέρουμε στον κόσμο αγνά προϊόντα με αγάπη, φτιαγμένα από φρέσκια ζύμη κάθε μέρα, με όλους τους κανόνες υγιεινής που επιβάλλονται και πάντα ευχαριστούμε τον κόσμο που μας στηρίζει».

Σχολιάζοντας τα νέα δεδομένα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου και Νέας Ιωνίας, Απόστολος Οντόπουλος, υπογραμμίζει ότι «πρέπει να εναρμονιστούμε με τις οδηγίες των ειδικών. Τα μέτρα προστασίας και τα μέτρα τήρησης αποστάσεων δεν ευνοούν τη λειτουργικότητα, αλλά αρχίζουμε να τα συνηθίζουμε. Καλούμαστε να πληρώσουμε αυτό το κόστος για την ασφάλεια τη δική μας και του πελάτη. Το θέμα είναι στηριχτούν οι επιχειρήσεις με χρηματοδοτικά εργαλεία ρευστότητας και με γενναία μέτρα για την τόνωση της επιχειρηματικότητας. Αυτή είναι η ανάγκη μας. Ολα τα άλλα θα τα αντιμετωπίσουμε».

«Φρούρια» πλέον και τα λεωφορεία, με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ Βόλου Νίκο Ευαγγελινό να υπογραμμίζει ότι «το λειτουργικό κόστος είναι μεγάλο για κάθε λεωφορείο και υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 500 ευρώ. Οι καθημερινές απολυμάνσεις, η καθαριότητα με ειδικά καθαριστικά, η χρήση μάσκας, γαντιών, το πλεξιγκλάς, είναι σημαντικό κόστος στη λειτουργία της επιχείρησης». Σε μια δύσκολη περίοδο, για όλους, η «θωράκιση» των λεωφορείων «είναι ένα μεγάλο κόστος και για μας, που καλύπτεται από ίδιες δυνάμεις, γιατί δεν γίνεται διαφορετικά. Βάζεις προσωπική εργασία και χρήμα για να λειτουργεί η επιχείρηση, γιατί αυτό πρέπει να κάνεις» τονίζει.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου