ΤΟΠΙΚΑ

Ασπίδα για τους μαθητές η συνεργασία σχολείου και γονέων

ασπίδα-για-τους-μαθητές-η-συνεργασία-σ-271627

Ο σημαίνων ρόλος των εκπαιδευτικών υπογραμμίστηκε σε ημερίδα χθες στο 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου

Στον δρόμο της συνεργασίας οδεύουν σχολείο και οικογένεια, με στόχο την πρόοδο των μαθητών, με τους εκπαιδευτικούς να αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο, όπως υπογραμμίστηκε σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε χθες στο 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου. Οι εισηγητές υπογράμμισαν την αναγκαιότητα σύγκλισης, επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στις δύο πλευρές, προς όφελος των μαθητών.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

«Υπάρχουν γονείς που δεν μπορούν να διαχειριστούν κάποια ζητήματα, που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους. Γι’ αυτό τον λόγο, προσπαθούμε ως Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση να ενισχύσουμε τη συνεργασία γονέα και εκπαιδευτικού, που είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για το μεγάλωμα ενός παιδιού, επιδιώκοντας το καλύτερο αποτέλεσμα για τον μαθητή», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας, Γιώργος Πολύζος. Αναφερόμενος στο πλαίσιο συνεργασίας που έχει αναπτυχθεί, υπογράμμισε ότι «πραγματοποιούνται δράσεις σε συνεργασία με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που απευθύνονται σε γονείς μαθητών της στ’ Δημοτικού και της α’ Γυμνασίου. Ο στόχος είναι να ενημερωθούν οι γονείς για όλους τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά τους και μέσα από τις κατευθύνσεις των ειδικών, να μπορέσουν να τις διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο».

Μεταξύ των εισηγητών της χθεσινής ημερίδας η προϊσταμένη του Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης Ελένη Λαδοπούλου, η οποία υπογράμμισε ότι «οι δυσκολίες που βιώνουν οι γονείς παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες είναι ιδιαίτερες, σημαντικές και κυρίως είναι ισόβιες. Με αυτό το δεδομένο, πρέπει να εστιάσουμε στις ανάγκες των γονέων και τις δυσκολίες που βιώνει ο εκπαιδευτικός, ο οποίος επωμίζεται μεγάλο βάρος, γιατί πρέπει να καθοδηγήσει τους γονείς και να διαχειριστεί αυτή τη σχέση. Κατά συνέπεια, πρέπει να στηρίξουμε κατ’ αρχάς τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να καθοδηγήσουμε τους γονείς σωστά», είπε.

Στη σημασία της εδραίωσης γέφυρας επικοινωνίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια αναφέρθηκε η Μαρία Μπακατσέλου, ψυχολόγος του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Ν. Μαγνησίας «Πρόταση Ζωής». Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά «το Κέντρο Πρόληψης, από τη φιλοσοφία του, αποτελεί έναν φορέα που προσκαλεί σε δράσεις, πολλές φορές κοινές, το σχολείο και την οικογένεια. Αποτέλεσμα είναι τα παιδιά να βιώνουν πάντα τα ευεργετικά αποτελέσματα που προκύπτουν από την συνάντηση γονιών και εκπαιδευτικών, γιατί είναι οι πιο σημαντικοί ενήλικες στη ζωή των παιδιών, που διαμορφώνουν τη στάση, τις αξίες και την προσωπικότητά τους». Παράλληλα, αναφέρθηκε στον καθοριστικό ρόλο των γονέων, ενώ σημείωσε ότι «είναι επιτακτική η ανάγκη, να βρίσκονται σε συνεργασία, η οικογένεια και το σχολείο».

Στο νομικό πλαίσιο και τον ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισης παρεμβατικών καταστάσεων, αναφέρθηκε ο Σταμάτης Παπαγγελής, δικηγόρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου. Όπως επισήμανε χαρακτηριστικά: «Είναι απολύτως μέσα στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του διευθυντή σχολικής μονάδας και επίσης σκόπιμο, στις περιπτώσεις παρεμβατικών καταστάσεων, να απευθυνθεί και να ζητήσει την συνεργασία ειδικού παιδοψυχολόγου, ψυχολόγου κ.ά. Μόνο με αυτόν θα καθορίσουν το πλαίσιο των επαφών του μαθητή και θα εξάγουν με βαθμό ασφαλείας, εάν υπάρχει ποινικά κολάσιμη πράξη, τετελεσμένη ή σε απόπειρα, από πρόσωπο του οικογενειακού περιβάλλοντος του μαθητή».

Διοργανωτές της ημερίδας ήταν η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας (Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων), σε συνεργασία με το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Θεσσαλίας, το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης Μαγνησίας, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Μαγνησίας «Πρόταση Ζωής», τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας «Ρήγας Βελεστινλής» και την Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Βόλου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου