ΤΟΠΙΚΑ

SOS γονέων στο «Μαζί για το Παιδί»

sos-γονέων-στο-μαζί-για-το-παιδί-827955

Στη διάρκεια του 2017 καταγράφηκαν 6.300 κλήσεις για διάφορα προβλήματα που αφορούν στα παιδιά

Η ανησυχία πολλών γονέων καταγράφεται στις 6.300 κλήσεις που πραγματοποιούνται ετησίως στην τηλεφωνική γραμμή βοήθειας 11525 του «Μαζί για το Παιδί» και αφορούν μεταξύ άλλων στην παραμέληση και τη σεξουαλική παρενόχληση ανηλίκων, λεκτική, σωματική ή ψυχολογική βία και σε μεγάλο βαθμό σε θέματα επικοινωνίας και συμπεριφοράς.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Το 50% των κλήσεων προέρχεται από την περιφέρεια, συμπεριλαμβανομένης της Μαγνησίας, ενώ οι υπηρεσίες της γραμμής απευθύνονται σε γονείς, εκπαιδευτικούς, παιδιά και εφήβους.

Η γραμμή παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες, όπως ψυχολογική στήριξη μέσω τηλεφώνου, διά ζώσης ή online σε παιδιά, εφήβους και γονείς από συμβούλους ψυχικής υγείας – ψυχολόγους. Επίσης λήψη ανώνυμων και επώνυμων καταγγελιών για περιστατικά κακοποίησης ανηλίκων, παραπομπές και ενημέρωση για υπηρεσίες που προσφέρουν άλλοι φορείς για το παιδί και την οικογένεια σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ επικοινώνησε με τη συντονίστρια της συγκεκριμένης γραμμής Σοφία Καμαρέτα, η οποία επισήμανε ότι τα περιστατικά που αφορούν στη σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων παραπέμπονται αρμοδίως στην αντίστοιχη Εισαγγελική Αρχή της περιοχής όπου μένει ο καλών.

«Είναι μικρό το ποσοστό των κλήσεων που αφορούν στη σεξουαλική κακοποίηση, γιατί δεν είμαστε εξειδικευμένοι σε αυτό το πεδίο, είμαστε μεσάζοντες. Κατά συνέπεια, ένας συγγενής πρώτου βαθμού καλεί απευθείας την Εισαγγελία, ενώ ένας γείτονας μπορεί να καλέσει έναν φορέα όπως τον δικό μας και να αναφέρει μια υποψία για κακοποίηση, ώστε να προωθηθεί στην Εισαγγελία», είπε.

Ιεραρχώντας τα προβλήματα που διατυπώνονται, όπως προκύπτει από τις κλήσεις, η κ. Καμαρέτα υπογραμμίζει ότι: «Γενικότερα στις κλήσεις το πρώτο αίτημα που διατυπώνεται είναι η οριοθέτηση των παιδιών και οι σχέσεις τους με τους γονείς τους. Το δεύτερο θέμα που προκύπτει από τις κλήσεις είναι προβλήματα που έχουν τα παιδιά με το διάβασμα και πώς μπορούν οι γονείς να τα διαχειριστούν προς όφελος των παιδιών τους και ένα τρίτο θέμα είναι η επιθετικότητα και ο θυμός. Πώς θα διαχειριστεί, δηλαδή, ένας γονιός την επιθετικότητα ενός παιδιού».

Συμβουλευτικές δράσεις

Το 2017 η συμβουλευτική γραμμή «11525 Μαζί για το Παιδί» έλαβε 6.300 κλήσεις παρέχοντας κυρίως συμβουλές σε οικογενειακά θέματα, όπως σχέσεις γονιών και παιδιών, διαχείριση διαζυγίου και ζήλια.

Τα πιο συνηθισμένα θέματα που καλείται να διαχειριστεί η επιστημονική ομάδα της γραμμής είναι μεταξύ άλλων οι ανησυχίες γονέων σχετικά με τους κινδύνους που προκύπτουν από τις αυξανόμενες ελευθερίες των εφήβων, κάπνισμα, ναρκωτικά, έξοδοι, διαδίκτυο. Επίσης οι δυσκολίες στον αποχωρισμό από τους γονείς και δυσκολίες προσαρμογής στο σχολικό περιβάλλον (έλλειψη κοινωνικότητας – απομόνωση – θυματοποίηση ή επιθετική συμπεριφορά).

Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικονομική κρίση έχει προσθέσει στη θεματολογία της τηλεφωνικής υποστήριξης την πληροφόρηση για ενίσχυση σε είδος.

Από το 2014 η γραμμή 11525 ενίσχυσε τις υπηρεσίες της με τη λειτουργία του συμβουλευτικού κέντρου για γονείς, παιδιά και εφήβους. Το κέντρο παρέχει δωρεάν ατομικές, ομαδικές και οικογενειακές συνεδρίες, Ομάδες γονέων, ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια και οnline ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια, μέσω skype.

Οι ωφελούμενοι επισκέπτονται το κέντρο και συμμετέχουν σε συνεδρίες διά ζώσης ή σε ομάδες γονέων όταν θεωρείται βοηθητικό για την ενίσχυση του γονικού τους ρόλου και για την επίλυση συγκεκριμένων δυσκολιών που έχουν προκύψει στην οικογένεια.

To 2017 το επιστημονικό προσωπικό του συμβουλευτικού κέντρου «Μαζί για το Παιδί» στήριξε 960 ωφελούμενους μέσω ατομικών και οικογενειακών συνεδριών συμβουλευτικής, ψυχοεκπαιδευτικών σεμιναρίων για γονείς στον χώρο του κέντρου και στην κοινότητα και ομάδων στήριξης γονέων με παιδιά προσχολικής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας.

«Μαζί για το Παιδί»

Το « Μαζί για το Παιδί» ξεκίνησε να λειτουργεί στην Ελλάδα το 1996. Πρόκειται για μια ένωση μη κερδοσκοπικών σωματείων και ιδρυμάτων, που εργάζονται για την ευημερία περισσότερων από 30.000 παιδιών κάθε χρόνο εκ των οποίων τα 10.000 σε συστηματική βάση. Κύριος στόχος της ένωσης είναι να προσφέρει βοήθεια σε παιδιά και νέους που αντιμετωπίζουν τη φτώχεια, την αναπηρία, την κακοποίηση και την αρρώστια. Το 2016 τιμήθηκε με το Αργυρό Μετάλλιο της Ακαδημίας Αθηνών για την κοινωνική του προσφορά.

Οι ώρες λειτουργίας της γραμμής είναι Δευτέρα ώς Παρασκευή 09.00 – 21.00 και η διεύθυνση του συμβουλευτικού κέντρου είναι Αγίου Θωμά 14, 115 27 Αθήνα. Οι κλήσεις στη γραμμή 11525 είναι εμπιστευτικές και δεν ηχογραφούνται. Έχουν χρέωση μία αστική μονάδα από σταθερό ΟΤΕ για αστικά και υπεραστικά τηλεφωνήματα ανεξαρτήτως διάρκειας κλήσης. Οι χρεώσεις για κάθε άλλο πάροχο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας διαφέρουν ανάλογα με τον τιμοκατάλογο του παρόχου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου