ΣΠΟΡΑΔΕΣ

Αύξηση κρουαζιερόπλοιων, αλλά… ~ Εικοσιπέντε αφίξεις στα νησιά

αύξηση-κρουαζιερόπλοιων-αλλά-εικο-513887

Εντονες διαμαρτυρίες διατυπώνονται από επαγγελματίες για την υποστελέχωση του τελωνείου Σκιάθου

Ανοδική τάση σημειώνεται στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Σκιάθο και τη Σκόπελο στη διάρκεια της σεζόν, γεγονός που μεταφράζεται σε 25 συνολικά αφίξεις έως και τον Οκτώβριο. Με αυξητικούς ρυθμούς κινούνται παράλληλα οι αεροπορικές πτήσεις, ενόψει της έλευσης της φουλ σεζόν, αλλά δημιουργεί έντονο προβληματισμό στους επαγγελματίες η υποστελέχωση του τελωνείου Σκιάθου, το οποίο εξυπηρετεί και τα τρία νησιά.

Τη δεδομένη στιγμή δύο μόνο υπάλληλοι καλούνται να καλύψουν τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των νησιών, μεταβαίνοντας παράλληλα στη γειτονική Σκόπελο, κάθε φορά που σημειώνεται άφιξη κρουαζιερόπλοιου.

Το ίδιο ισχύει κάθε φορά που εφοδιάζονται με καύσιμα τα επαγγελματικά ή τουριστικά σκάφη, δεδομένου ότι επιβάλλεται εκ των πραγμάτων να παρίσταται τελωνειακός υπάλληλος. Επαγγελματίες των νησιών, αλιείς, πρατηριούχοι, κάτοχοι επαγγελματικών και τουριστικών σκαφών, παράλληλα δε και τουριστικοί πράκτορες, διατυπώνουν την έντονη ανησυχία τους, επισημαίνοντας την ανάγκη επαρκούς στελέχωσης της ίδιας υπηρεσίας.

Χαρακτηριστική είναι η άποψη που διατυπώνεται από τον τουριστικό πράκτορα της Σκοπέλου, Βαγγέλη Δρόσο, ο οποίος υπογραμμίζει ότι «το πρόβλημα είναι πολύ σοβαρό και είναι αναγκαίο να είναι στελεχωμένο επαρκώς το τελωνείο Σκιάθου. Κάθε φορά που υπάρχει προγραμματισμένη άφιξη κρουαζιερόπλοιου στη Σκόπελο, πρέπει να διανυκτερεύει από την προηγούμενη τελωνειακός στο νησί, προκειμένου να διεκπεραιώσει ένα τυπικό εκτελωνισμό».

Παράλληλα, ο κ. Δρόσος υπογραμμίζει ότι μετά την κατάργηση του τελωνείου της Σκοπέλου δεν έγιναν ενέργειες προκειμένου να καλυφθεί το κενό. «Θα έπρεπε να ληφθεί μέριμνα, προκειμένου να εκπαιδευτεί ανάλογα ένας υπάλληλος, ώστε να εκτελεί χρέη τελώνη και να εξυπηρετείται ανά πάσα στιγμή το νησί» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Το πρόβλημα υφίσταται τα τελευταία χρόνια, διότι δεν αναπληρώθηκαν τα κενά των υπαλλήλων που συνταξιοδοτήθηκαν, ενώ το αίτημα που υποβλήθηκε στο αρμόδιο Υπουργείο από τους ιθύνοντες της ίδιας υπηρεσίας, για δύο επιπλέον άτομα, προκειμένου να καλύπτονται οι βάρδιες, παραμένει μέχρι στιγμής αναπάντητο.

Στην παρούσα χρονική στιγμή, και παρά τα συνεχή διαβήματα σε όλους τους αρμόδιους φορείς, το βάρος των αυξημένων αρμοδιοτήτων καλείται να σηκώσει ουσιαστικά η προϊσταμένη, η οποία είναι υπεύθυνη εφ’ όλης της ύλης, και μια ακόμη υπάλληλος.

Η ανάγκη επαρκούς στελέχωσης του τελωνείου της Σκιάθου έχει κατ’ επανάληψη τεθεί υπόψη των αρμόδιων φορέων, δεδομένου ότι το νησί του Παπαδιαμάντη είναι πύλη εισόδου – εξόδου, για την Ευρωπαϊκή Κοινότητα. Κατά συνέπεια, αν για οποιονδήποτε λόγο παραμείνει κλειστό το τελωνείο, κυρίως στη διάρκεια της θερινής σεζόν, είναι προφανές ότι ακινητοποιούνται τα πάντα, τόσο οι πτήσεις των αεροσκαφών, όσο και οι προσεγγίσεις πλοίων με ξένη σημαία, τουριστικών, αλιευτικών σκαφών, κρουαζιερόπλοιων αλλά και θαλαμηγών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη Σκιάθο και τα τρία νησιά κατ’ επέκταση.

Πρέπει τέλος να επισημανθεί ότι το πολύ σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, έχει γνωστοποιηθεί έγκαιρα στο αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να φροντίσει για την επαρκή στελέχωση του τελωνείου Σκιάθου, για να καλύπτονται ταυτόχρονα οι ανάγκες του αεροδρομίου αλλά και του λιμανιού.

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου