ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Απ’ το Μπέκετ στο Σαίξπηρ

απ-το-μπέκετ-στο-σαίξπηρ-517868

Ο Αργύρης Πανταζάρας εντυπωσιάζει ενσαρκώνοντας τον «τρελό» στο «Βασιλιά Ληρ»

Ανοδική πορεία ακολουθεί ο Αργύρης Πανταζάρας, ο οποίος συμπρωταγωνιστεί, ως «τρελός» στον πολυσυζητημένο «Βασιλιά Ληρ» σε σκηνοθεσία του Σλοβένου σκηνοθέτη Τομάζ Παντούρ, στο πλάι του Γιώργου Κιμούλη.

Ο «Βασιλιάς Ληρ» του Τομάζ Παντούρ, παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία σε μια κατάμεστη κυριολεκτικά αίθουσα της Πειραιώς 260, και συνεχίζεται για τρεις παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, σήμερα Πέμπτη 14 έως και το Σάββατο 16 Μαΐου στο Μέγαρο Μουσικής.

Μετά από την πρώτη επιτυχημένη σκηνοθετική του απόπειρα στη σόλο περφόρμανς με τίτλο «Α Ω» που δημιούργησε και παρουσίασε μόνος του στο Θέατρο Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» βασισμένη στο έργο «Ο Ακατονόμαστος» του Σάμουελ Μπέκετ, ο νεαρός Βολιώτης ηθοποιός ερμηνεύει με πολύ μεγάλη επιτυχία έναν ακόμη δύσκολο ρόλο, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο του.

Ο Αργύρης Πανταζάρας σε ηλικία 26 ετών ερμηνεύει το ρόλο του «τρελού» με σαρωτική ενέργεια. Οπως αναφέρει ο ίδιος πρόκειται για «ένα λογικό τρελό που μπορεί να ελίσσεται με ευκολία ανάμεσα στην ευφυΐα και τη γελοιότητα. Χρησιμοποιεί την ποίηση, τη φιλοσοφία και την μπουρδολογία για να τονίσει τη γελοιότητα του κόσμου και τα πάθη της ανθρώπινης ψυχής».

Ο «τρελός» του, όπως λέει ο νεαρός ηθοποιός «ίπταται». Ο ίδιος λοιπόν χτίζει έναν ρόλο στον αέρα. Ηταν ένα στοίχημα με τον σκηνοθέτη πως να συλλάβουν το ασύλληπτο. Τού ζητήθηκε να κάνει τα πάντα. «Οπότε ξεκίνησα να αντλώ από μέσα μου, αναζητώντας το «μέσα» του κάθε θεατή» υπογραμμίζει ο ίδιος.

Μετρά ήδη τέσσερα χρόνια στο θέατρο αφού τον έχουν επιλέξει ως τώρα οι: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Χουβαρδάς, Λυδία Κονιόρδου, Ρούλα Πατεράκη, Βίκτορας Αρδίτης, Μιχαήλ Μαρμαρινός, Αντζελα Μπρούσκου, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Λευτέρης Βογιατζής και ο Δημήτρης Καρατζάς από τους νεότερους σκηνοθέτες σε μια συνεργασία για τη φετινή χρονιά στο «Σλάντεκ» του Εντεν φον Χόρβατ στο Θέατρο Πόρτα.

Η προτίμηση στο πρόσωπό του δεν έγινε ούτε από τύχη, ούτε βάσει στρατηγικής. Βάζει στην άκρη αυτούς τους δύο παράγοντες, άλλωστε θεωρεί «ανακουφιστικό να χρεώνεις τα πράγματα στην τύχη, είτε για καλό, είτε για κακό. Η στρατηγική από την άλλη μυρίζει άσχημα καμιά φορά». Η επιλογή του προέκυψε ως φυσική συνέπεια σκληρής δουλειάς.

Προσεχώς η πορεία του Αργύρη το φετινό καλοκαίρι θα συνεχιστεί με τον «Ρήσο» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ακολουθεί ο «Αρντεν» ανώνυμου συγγραφέα που σκηνοθετεί ο φίλος του και ταλαντούχος Χάρης Φραγκούλης, όπου εδώ ο Αργύρης υπογράφει τα σκηνικά, ανυπομονώντας φυσικά για την καινούργια προσαρμογή του μονολόγου «Α Ω» στα επερχόμενα Αισχύλεια στην Ελευσίνα, και αναμένοντας παράλληλα το πρόγραμμα της παγκόσμιας περιοδείας του Βασιλιά Ληρ.

ΓΛ. ΥΔΡ.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου