ΤΟΠΙΚΑ

Σχολείο γεμάτο χρώμα

σχολείο-γεμάτο-χρώμα-601645

Εντυπωσιακές παραστάσεις στους τοίχους του 1ου ολοήμερου σχολείου Πορταριάς

Εντονα χρώματα και δημιουργικές πινελιές συνθέτουν την σταδιακή αλλαγή που συντελείται στην εικόνα του 1ου ολοήμερου δημοτικού σχολείου Πορταριάς, με τη συνδρομή των 80 μαθητών, των διδασκόντων και των γονέων. Η παρέμβαση που ξεκίνησε τον Ιανουάριο συνεχίζεται με την ίδιο ενθουσιασμό, προκειμένου «να γίνει ακόμη πιο ευχάριστο το σχολικό περιβάλλον» όπως αναφέρει ο διευθυντής του σχολείου, Ηρακλής Καραγιάννης, αναλύοντας τη φιλοσοφία της συγκεκριμένης προσπάθειας.

Στόχος είναι να καλυφθούν 100 περίπου τετραγωνικά με εντυπωσιακές παραστάσεις, που βασίζονται σε εμπνευσμένες προτάσεις των μαθητών, οι οποίες εστιάζονται στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός διαφορετικού σχολικού περιβάλλοντος.

Για την επίτευξη του επιθυμητού αποτελέσματος, θα συμμετάσχουν, σημειωτέον, και οι γονείς των μαθητών στις εικαστικές δράσεις που προγραμματίζονται στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Καινοτόμα πρόταση είναι ταυτόχρονα το «wall book» που κοσμεί το σχολείο και βασίζεται στο βιβλίο «Ο ασπρόμαυρος ζωγράφος» της Λίνας Μουσιώνη. Η μεγάλων διαστάσεων επιτοίχεια ζωγραφική δημιουργία, πήρε «σάρκα και οστά» με την συμμετοχή της εικαστικού Ελένης Αναστασοπούλου και η ενότητα «Miro», αντίστοιχα, από την εικαστικό Μαργαρίτα Δουλκέρογλου.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά υλοποιούνται οι ενότητες «Τα ονειρικά τοπία του Huntervasser» σε εξωτερικό χώρο σε συνδυασμό με το project «The power of word: I have a dream» ενώ σε στους εσωτερικούς χώρους υλοποιούνται η ενότητα «Νέοι Έλληνες ζωγράφοι» που βασίζεται στο έργο των Ακριθάκη, Γαΐτη και Ντατόλια με τον συντονισμό της εικαστικού Γεωργίας Κολαξή και της εκπαιδευτικού Ευτέρπης Σωτοπούλου.

Τα παιδιά παρατηρούν τα έργα μεγάλων ζωγράφων, τα προσεγγίζουν με βάση τη δική τους ψυχολογία, αποκωδικοποιούν τα βαθύτερα νοήματα και τα αποδίδουν με το δικό τους τρόπο, δημιουργώντας πίνακες ζωγραφικής μέσα από τη δική τους ματιά, βάζοντας τη δική τους πινελιά στο σχολείο. «Η εικαστική παρέμβαση μεγάλης κλίμακας δεν στοχεύει μόνο στην γνωριμία των μαθητών με την ζωγραφική και έργα ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών. Παράλληλα υπηρετεί την ανάπτυξη των συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων τους καθώς συνδιαμορφώνουν ένα περιβάλλον ευχάριστο που αποτελεί κίνητρο για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους» υπογραμμίζει ο διευθυντής του σχολείου.

Η ζωγραφική παρέμβαση στους τοίχους του σχολείου της Πορταριάς επεκτείνεται και στο χώρο του εστιατορίου, όπου τα παιδιά περνούν αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο τους. Μόλις ολοκληρωθεί το φιλόδοξο πρότζεκτ, κάθε γωνιά του σχολείου, ακόμη και τα κουφώματα, θα φέρουν την καλλιτεχνική σφραγίδα έμπνευσης των μαθητών, οι οποίοι συμμετέχουν με ενθουσιασμό, προκειμένου να αλλάξουν όψη οι εξωτερικοί και εσωτερικοί, αντίστοιχα, χώροι του σχολείου.

«Η εικαστική παρέμβαση μεγάλης κλίμακας δεν στοχεύει μόνο στην γνωριμία των μαθητών με την ζωγραφική και έργα ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών» τονίζει ο κ. Καραγιάννης, για να προσθέσει, παράλληλα, ότι «υπηρετεί την ανάπτυξη των συναισθηματικών και ψυχοκινητικών δεξιοτήτων τους, καθώς συνδιαμορφώνουν ένα περιβάλλον ευχάριστο, που αποτελεί κίνητρο για τη γενικότερη ανάπτυξή τους».

ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου