ΤΟΠΙΚΑ

Λιγότερα λουλούδια και γλυκά στην περίοδο των γιορτών

λιγότερα-λουλούδια-και-γλυκά-στην-περ-733863

Ζαχαροπλάστες και ανθοπώλες κάνουν λόγο για σημαντική μείωση της αγοραστικής δύναμης του κόσμου

Αρνητικό πρόσημο καταγράφεται στον απολογισμό της εορταστικής κίνησης για τα ζαχαροπλαστεία και τα ανθοπωλεία της περιοχής μας, καθώς οι επαγγελματίες αναφέρουν ότι έχουν περιοριστεί σε μεγάλο ποσοστό οι αγορές των Βολιωτών. Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο πεδίο της αγοράς, λόγω της κρίσης, έχουν επηρεάσει όλους τους τομείς, χωρίς να εξαιρούνται τα λουλούδια και τα γλυκά, που κάποτε είχαν την τιμητική τους σε όλες τις γιορτές. Επαγγελματίες του Βόλου διατυπώνουν τον έντονο προβληματισμό τους, μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, ενώ υπογραμμίζουν παράλληλα ότι η σφοδρή κακοκαιρία που σημειώθηκε τις μέρες της Πρωτοχρονιάς, είχε άμεση επίπτωση στους τζίρους των καταστημάτων.

Ρεπορτάζ: ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΥΔΡΑΙΟΥ

Φωτό: ΗΛΙΑΣ ΚΑΡΑΤΣΑΛΟΣ

«Η πορεία του γλυκού είναι πτωτική σε σχέση με το παρελθόν και γενικά τα δεδομένα στον τομέα της ζαχαροπλαστικής δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα» αναφέρει ο Στέφανος Στύλλας. Κάνοντας τον απολογισμό της εορταστικής περιόδου, ο Βολιώτης ζαχαροπλάστης υπογραμμίζει ότι η κίνηση των Χριστουγέννων ήταν μειωμένη σε σύγκριση με παλαιότερα χρόνια, ενώ την Πρωτοχρονιά, αντίστοιχα, λόγω της κακοκαιρίας, ακυρώθηκαν πολλά ρεβεγιόν και ο κόσμος, στη συντριπτική του πλειοψηφία, δεν βγήκε από το σπίτι, λόγω του χιονιού.

Σύμφωνα με τη γενική εκτίμηση των επαγγελματιών του χώρου, ο κόσμος πλέον δεν γιορτάζει, τουλάχιστον όπως συνέβαινε την περίοδο πριν από την κρίση. «Παλιότερα, οι εορτάζοντες έρχονταν το πρωί στο ζαχαροπλαστείο και αγόραζαν γλυκά είτε για κέρασμα στον εργασιακό τους χώρο, είτε για το σπίτι. Το βράδυ ήταν η δεύτερη «βάρδια», με τούρτες και γλυκά για τους εορτάζοντες. Σήμερα, δεν αγοράζουν τούρτες για να πάνε επισκέψεις. Υπάρχει μεγάλη μείωση σε αυτό το κομμάτι, αλλά και στην αγορά γλυκών γενικότερα» επισημαίνει ο κ. Στύλλας.

Οι προσπάθειες των επαγγελματιών εντείνονται, δίνεται έμφαση στο γλυκό ημέρας, σε ανάλογες ποσότητες και ποικιλία, προκειμένου να ανταποκριθούν στη νέα τάση της εποχής, που είναι το γλυκό με το κομμάτι. «Υπάρχουν βέβαια εξαιρέσεις, αλλά η πλειοψηφία και ειδικά η νέα γενιά, αγοράζουν ένα ή δύο γλυκά στο χέρι, στο σπίτι» όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ίδιος επαγγελματίας.

Τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί, δεν δημιουργούν αισιόδοξες σκέψεις στους επαγγελματίες, ενώ όπως υπογραμμίζει ο Βολιώτης ιδιοκτήτης ζαχαροπλαστείου «το μέλλον δεν είναι αισιόδοξο, διότι οι επιβαρύνσεις από το κράτος, την φορολογία, αυτόματα περνούν στον πολίτη. Το 2015 δεν φαίνεται να είναι καλό και προσπαθούμε να αγωνιζόμαστε, οικογενειακή επιχείρηση είμαστε, όπως πιστεύω και οι περισσότεροι ζαχαροπλάστες στο Βόλο. Τα μηνύματα δεν είναι αισιόδοξα, ειδικά στον τομέα μας, όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο, αλλά προσπαθούμε να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα».

Ο Στέφανος Στύλλας κάνει λόγο για μείωση στην κίνηση των ζαχαροπλαστείων

Μείωση στον τζίρο

Ανάλογα χαρακτηριστικά έχει, στο μεταξύ, η κίνηση και στα ανθοπωλεία της περιοχής μας, όπου υπολογίζεται ότι ο τζίρος έχει μειωθεί κατά το ήμισυ σχεδόν σε σύγκριση με τις παλιές, καλές εποχές. «Σε σχέση με άλλα χρόνια είναι πολύ χαμηλός ο τζίρος, ο οποίος είναι μειωμένος πάνω από 50% σε όλη την Ελλάδα, αν συγκριθεί με την περίοδο προ κρίσης. Σε σχέση με άλλες χρονιές, πέρυσι και πρόπερσι, είναι και πάλι μειωμένος σε ποσοστό 30-35% αναλόγως με το ανθοπωλείο και την πελατεία του» όπως αναφέρει ο Μάξιμος Ζάντζος.

Ο ίδιος τονίζει παράλληλα ότι «μας επηρέασε και ο καιρός αλλά και οι οικονομικές συνθήκες στο Βόλο, που είναι αρνητικές και χωρίς προοπτική, μπορώ να πω. Τα πράγματα πάνε απ’ το κακό στο χειρότερο. Με μεγάλη προσπάθεια κατορθώνουμε να κλείνουμε τους ισολογισμούς μας στο τέλος της χρονιάς και να πληρώνουμε τα έξοδά μας. Ως επιχειρήσεις κάνουμε πλέον περισσότερα απ’ όσα κάναμε κατά το παρελθόν, δηλαδή πέραν του γάμου, ασχολούμαστε με κήπους, διακοσμήσεις κλπ, αλλά και πάλι βλέπουμε τους τζίρους μας μειωμένους».

Η μείωση του ημερήσιου τζίρου, αλλά και των πωλήσεων της εορταστικής περιόδου, οφείλονται κατ’ αρχάς στον περιορισμό των διαθέσιμων χρημάτων από τους καταναλωτές, ενώ την ίδια στιγμή, οι άσχημες καιρικές συνθήκες της Πρωτοχρονιάς, επηρέασαν αρνητικά την κίνηση των ανθοπωλείων. «Οι καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν στον κόσμο να κυκλοφορήσει, ειδικά την Πρωτοχρονιά. Δεν γνωρίζω πολύ κόσμο που έκανε ρεβεγιόν όπως συνηθίζεται κάθε χρόνο κι έτσι ενώ τα λειτουργικά μας έξοδα ήταν υψηλά, η προετοιμασία μας πολύ δυνατή και η προσπάθεια επίσης, δεν μας κάλυψε οικονομικώς η κίνηση της αγοράς» όπως σημειώνει ο συμπολίτης ανθοπώλης.

Λόγω της κρίσης έχει μειωθεί δραματικά η αγοραστική δύναμη του μέσου νοικοκυριού και γι’ αυτό το λόγο ελάχιστοι πλέον αγοράζουν λουλούδια είτε για να διακοσμήσουν το σπίτι τους είτε για να τα προσφέρουν ως δώρο γιορτής. Το μέλλον είναι αβέβαιο, ενώ ο ίδιος ιδιοκτήτης ανθοπωλείου αναφέρει ότι «δεν υφίστανται πλέον οι γιορτές όπως τις ξέραμε, αλλά δεν παύουν να υπάρχουν άνθρωποι αισιόδοξοι, οι οποίοι προσφέρουν λουλούδια στην καθημερινότητά τους, είτε αγοράζουν λουλούδια για να τα βάλουν στο βάζο και να τα χαρούν

Ο Μάξιμος Ζάντζος τονίζει ότι λιγότεροι Βολιώτες αγοράζουν λουλούδια στις γιορτές

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου