Μην τους είδατε τους δημοσκόπους;

μην-τους-είδατε-τους-δημοσκόπους-851206

Το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου, για την ανάδειξη του νέου ηγέτη της Κεντροαριστεράς, κατέγραψε έναν νικητή, τον Νίκο Ανδρουλάκη, και πολλούς ηττημένους. Δεν αναφέρομαι μόνο στον Ανδρέα Λοβέρδο. που όλες σχεδόν οι δημοκοπήσεις τον έφερναν πρώτο, ούτε στον κληρονόμο του μεγάλου ονόματος Γιώργο Παπανδρέου, που είναι ίσως ο πιο μεγάλος ηττημένος, αφού ο άλλοτε κοινής αποδοχής, του 2004, ηττήθηκε από έναν νέο πολιτικό χωρίς παρελθούσες περγαμηνές και τώρα κάνει τραγικά λάθη. Επιχειρεί χτυπήματα κάτω από τη μέση κατά του Ανδρουλάκη με «στοιχεία», που αποδεικνύονται αμέσως ψευδή. Διαισθανόμενος ότι θα χάσει, ζητεί την ψήφο των πολιτών για την ηγεσία ενός κόμματος, αλλά δηλώνει ότι θα παραμείνει αρχηγός ενός άλλου, του ΚΙΔΗΣΟ. Αδιανόητα πράγματα. Υποψήφιος ηγέτης με …ρεζέρβα καταφυγής.

Γράφοντας για τους χαμένους της περασμένης Κυριακής, αναφέρομαι κυρίως στη μεγάλη ήττα, τη νίλα, των εταιρειών δημοσκοπήσεων.

Συμβαίνει και διεθνώς να πέφτουν έξω, κάποτε, οι δημοσκοπήσεις. Αυτό, όμως, το χάλι, της τόσο άσχετης με την πραγματικότητα εκτίμησης των τάσεων της κοινής γνώμης, παραμένει δικό μας…εθνικό σπεσιαλιτέ. Γιατί συμβαίνει; Αναγκαστικώς θα ανατρέξω σε παλιότερο κείμενό μου, που δημοσιεύθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2015:

Τι συμβαίνει με τις εταιρείες δημοσκοπήσεων; Ο,τι συμβαίνει συνήθως με όλες τις δραστηριότητες στην Ελλάδα. Υπερεπαγγελματισμός. Υπερπληθυσμός. Με την ίδια ευκολία που ανοίγουν δίπλα-δίπλα τα ψητοπωλεία και οι καφετέριες σε κάθε γειτονιά, χωρίς καμιά μελέτη βιωσιμότητας, έτσι ξεφυτρώνουν και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Υποθέτω ότι πρέπει να είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη σε …κατά κεφαλήν κατανάλωση δημοσκόπων και κατά συνέπεια δημοσκοπήσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο είναι φυσικό να αναπτύσσεται αθέμιτος ανταγωνισμός. Να χτυπιούνται οι τιμές, προκειμένου να βρεθεί ο πελάτης, που θα παραγγείλει μια δημοσκόπηση. Οπότε καθίσταται αναγκαίο να συμπιεσθεί, όσο γίνεται περισσότερο, το λειτουργικό κόστος, βασικότερο στοιχείο του οποίου είναι οι αμοιβές του έμψυχου δυναμικού, που χρησιμοποιεί κάθε εταιρεία. Το αποτέλεσμα είναι σημαντικό μέρος αυτών των κακοπληρωμένων ανθρώπων να κάνουν τη δουλειά τους όσο πιο πρόχειρα μπορούν.

Μετά το φιάσκο, όμως, καμιά εταιρεία δεν έκανε την αυτοκριτική της και κανένα όργανο δεοντολογίας δεν προχώρησε σε οποιαδήποτε έρευνα. Μην τους είδατε.

Ηθικόν δίδαγμα: Εσείς που κυβερνάτε, κ. πρόεδρε, μην παίρνετε απολύτως τοις μετρητοίς τις δημοσκοπήσεις, που σας δείχνουν με ασήμαντη φθορά. Καλύτερα να ψαχθείτε για τα λάθη σας.

giorgismassavetas@gmail.com

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου