Ακόμη και εκεί τα ταχυδρομεία είναι κρατικά

ακόμη-και-εκεί-τα-ταχυδρομεία-είναι-κρ-810197

Καμία αντίρρηση απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια της κυβέρνησης για εξυγίανση των ΕΛΤΑ. Από την άποψη αυτή η τροπολογία, που εισηγείται ο αρμόδιος υπουργός κ. Πιερρακάκης, θα μπορούσε να είναι αξιέπαινη. Φοβάμαι, όμως, ότι δεν είναι, διότι διαπνέεται από δύο αντιλήψεις, που καταμαρτυρούν ότι τα δημόσια ταχυδρομεία αντιμετωπίζονται ως …βάρος, μέρος του οποίου επιχειρεί να ξεφορτωθεί η κυβέρνηση.

Το πρώτο πρακτικό αποτέλεσμα της τροπολογίας θα είναι η μείωση του προσωπικού με τη μέθοδο της εθελουσίας εξόδου. Το δεύτερο η ακόμη μεγαλύτερη διείσδυση του ιδιωτικού κεφαλαίου στα ΕΛΤΑ, αφού «ανοίγεται η όρεξη» με την πρόβλεψη ότι το 10% από την προτεινόμενη αύξηση κεφαλαίου της ΕΛΤΑ ΑΕ μπορεί να καλυφθεί από ιδιώτη επενδυτή. Ενα μεζεδάκι για την όρεξη, που αύριο μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στο ολοκληρωτικό πέρασμα των ταχυδρομείων στα χέρια των ιδιωτικών συμφερόντων.

Για όσους επιχαίρουν με μια τέτοια εξέλιξη, ως οπαδοί της ιδιωτικοποίησης των πάντων, θα ήθελα να θυμίσω ότι ακόμη και στη Μέκκα του καπιταλισμού, τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου τα πάντα ελέγχονται από το ιδιωτικό κεφάλαιο, εκτός από τις ένοπλες δυνάμεις, η USA POST παραμένει σταθερώς κρατική υπηρεσία. Ας έχουν εκεί αναπτυχθεί θηριώδεις ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών, όπως οι Fedex, DHL, Parcelhero και εκατοντάδες άλλες, διότι ακόμη και εκεί κατανοούν ότι τα ταχυδρομεία είναι κοινωνική υπηρεσία.

Αν θέλετε να κάνετε ουσιαστική αλλαγή, υπέρ της κοινωνίας, στα ΕΛΤΑ, καλύτερα να μελετήσετε την οργάνωση και τις υπηρεσίες, που προσφέρουν στους πολίτες τα βασιλικά ταχυδρομεία της Σουηδίας. Θα σας βοηθήσει να καταλάβετε ότι μπορούν να γίνουν ιδιαιτέρως χρήσιμο εργαλείο στην αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας, στην καλύτερη και αμεσότερη επικοινωνία των πολιτών με το σύνολο του δημοσίου τομέα, διότι εκεί τα ταχυδρομεία προσφέρουν και υπηρεσίες Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για αυτόνομα, πρόσθετα, ΚΕΠ. Λειτουργούν ακόμη και σαν …ιδιαιτέρα γραμματεύς κάθε πολίτη, υπενθυμίζοντάς του, εγκαίρως, τις υποχρεώσεις του έναντι π.χ. της Εφορίας.

Το θέμα, λοιπόν, δεν είναι να φορτώσετε στον ΕΦΚΑ μερικές ακόμη χιλιάδες προώρως συνταξιοδοτημένους, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τα προβλήματα του ασφαλιστικού μας συστήματος, αλλά πώς θα αξιοποιήσετε καλύτερα το δυναμικό των ΕΛΤΑ, αναδιοργανώνοντας τον τρόπο λειτουργίας τους. Τρόποι υπάρχουν. Αρκεί να έχετε την όρεξη και την τόλμη να τους υλοποιήσετε, προς όφελος του συνόλου.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

g[email protected]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου