Οργανώστε καλύτερα την τηλεκπαίδευση

οργανώστε-καλύτερα-την-τηλεκπαίδευσ-841125

Η τεχνολογία προσφέρει χρήσιμες δυνατότητες για την εξ αποστάσεως μαθησιακή διαδικασία, ιδίως αυτήν την περίοδο, που προαλείφεται να μείνει στην παγκόσμια ιστορία ως εποχή του κορονοϊού, αλλά δεν είναι πανάκεια. Δεν ενδείκνυται για όλες τις περιπτώσεις. Για κάποιες είναι περισσότερο από αναγκαία. Πολύς λόγος γίνεται για την τηλεκπαίδευση στα σχολεία, με αφορμή βεβαίως και τις καταλήψεις, ενώ δεν φαίνεται να είναι έτοιμη η πολιτεία να την εφαρμόσει εκεί που υπάρχουν περισσότεροι κίνδυνοι. Στη μετεκπαίδευση ενηλίκων.

Τηλεκπαίδευση στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, ακόμη και αν τεχνικώς και οργανωτικώς είναι απολύτως εφικτή, δεν είναι ό,τι καλύτερο, διότι, το σχολείο, στην περίπτωση των μικρών παιδιών έχει έναν τριπλό ρόλο. Δεν περιορίζεται μόνον στη μαθησιακή διαδικασία. Στη μεταφορά γνώσεων. Εχει δυο επιπλέον σημαντικές αποστολές:

*** Τη διαμόρφωση χαρακτήρων, με την άμεση διδασκαλία κοινωνικής αγωγής, από τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές. Ιδίως για το πώς πρέπει να φέρονται ως μέλη μιας ομάδας. Αυτό που λέμε «κοινωνικοποίηση» του ατόμου. Μια διαδικασία απολύτως αναγκαία για τη διαμόρφωση αυριανών πολιτών με δημοκρατικά φρονήματα, αισθήματα αλληλεγγύης, ευαισθησία για το περιβάλλον, αποστροφή στη βία και ό,τι άλλο μπορούν να διδάξουν οι εκπαιδευτικοί, παίρνοντας εν πολλοίς αφορμές από όσα διαδραματίζονται σε μια μαθητική κοινότητα.

*** Την υποβοήθηση των γονέων. Ιδίως εκείνων των οικογενειών που εργάζονται αμφότερα τα μέλη του ζεύγους. Χωρίς να διαθέτουν την πολυτέλεια άμεσης στήριξης από παππούδες και γιαγιάδες. Οποτε, το να φεύγουν για την εργασία τους, αφήνοντας «μόνο στο σπίτι» ένα μικρό παιδί, με συντροφιά μόνον την τηλεόραση και τον υπολογιστή, δεν είναι ό,τι καλύτερο για την ασφάλεια του παιδιού και την …ανασφάλεια των γονέων.

Αφήστε λοιπόν τα σχολεία να λειτουργούν, κορονοϊού επιτρέποντος, στην παραδοσιακή τους μορφή. Οργανώνοντας βεβαίως τις υποδομές και τη μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών, για παν ενδεχόμενο. Νοιαστείτε για εκείνους που καλούνται, κυρίως λόγω της μεγάλης κλίμακας ανεργίας, να καθίσουν στα θρανία σε μεγάλη ηλικία, είτε για επιμόρφωση, είτε για εντελώς νέο επαγγελματικό προσανατολισμό, ελπίζοντας μήπως βρουν κάποια δουλειά.

Οταν κάποιος ή κάποια ξαναπερνά σε φάση μαθητείας στα σαράντα ή τα πενήντα, λίγο έως πολύ έχει και τα …υποκείμενά του. Είναι δηλαδή πολύ πιο ευάλωτος από ένα παιδί του δημοτικού. Εδώ λοιπόν είναι περισσότερο αναγκαία η τηλεκπαίδευση. Σήμερα, όχι αύριο.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

g[email protected]

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου