Θλιβερή πορεία αποσάθρωσης των θεμελίων μας

Τελευταία ενημέρωση: 2019-12-07, 15:10:38
Θλιβερή πορεία αποσάθρωσης των θεμελίων μας

Κοινοτοπία; Ναι, αλλά και αδιάψευστη αλήθεια. Τα θεμέλια μιας κοινωνίας διαμορφώνονται στα σχολεία της. Τα δικά μας θεμέλια αποδεικνύονται ότι δεν είναι ιδιαιτέρως στιβαρά. Η τελευταία ειδική έρευνα του ΟΟΣΑ, που έγινε στα χρόνια διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, απόδειξε ότι επί των ημερών του η κατάσταση, ως προς το επίπεδο γνώσεων των Ελληνόπουλων, επιδεινώθηκε. Αποδείχτηκε ότι ο μέσος 15χρονος Ελληνας μαθητής έχει περίπου τις γνώσεις και τις ικανότητες του μέσου 12χρονου μαθητή από τη Σιγκαπούρη. Οτι ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών στην Ελλάδα δεν έχουν επαρκείς γνώσεις και ικανότητες για να αντεπεξέλθουν στα θέματα της αξιολόγησης του προγράμματος και κατ’ επέκταση σε πολλές από τις απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών.

Μη βιαστείτε να ρίξετε όλο το ανάθεμα στον ΣΥΡΙΖΑ, διότι, ναι, τα έκανε χειρότερα, αλλά και οι προηγούμενοι δεν τα πήγαν καλύτερα. Ανατρέχω, ενδεικτικώς από το αρχείο μου, στα συμπεράσματα προηγουμένων εκθέσεων του ΟΟΣΑ:

2006: Πάνω από 60.000 Ελληνες φοιτητές σπουδάζουν σε σχολές του εξωτερικού, δαπανώντας πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ (προς δόξαν της ψευδώνυμης δωρεάν παιδείας).

2007: Δεκαπεντάχρονοι μαθητές από 57 χώρες τού κόσμου μετείχαν σε διεθνές πρόγραμμα αξιολόγησης υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ και έπρεπε να αποδείξουν τις ικανότητές τους σε τρία γνωστικά αντικείμενα, κατανόηση κειμένου, φυσικές επιστήμες και μαθηματικά. Η Ελλάδα μετείχε με 192 σχολεία, τα οποία κατέλαβαν συνολικώς την τελευταία θέση σε όλα τα άλλα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης και πολύ κάτω από τη βάση στην παγκόσμια κατάταξη.

2009: Από τις 30 χώρες του ΟΟΣΑ, μόνο μία, το Μεξικό, ήταν σε χειρότερη θέση από την Ελλάδα, κυρίως ως προς την επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων.

2016: Η Ελλάδα έχει υποχωρήσει ακόμη χαμηλότερα. Στις τελευταίες θέσεις, όσον αφορά στα ευρωπαϊκά κράτη μέλη του Οργανισμού. Εκτός αν σας παρηγορεί το γεγονός ότι οι περισσότερες χώρες των Βαλκανίων είναι πίσω μας.

Δεν μιλάμε για αξιολόγηση επιδόσεων μόνο στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Το ζοφερό είναι ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα παράγει αυριανά στελέχη της πολιτείας και της κοινωνίας, τα οποία εμφανίζουν τραγική αδυναμία να κατανοήσουν κείμενο, που τους δίνουν να διαβάσουν.

Αυτή είναι η μεγαλύτερη εθνική πρόκληση, που έχετε μπροστά σας κ. πρόεδρε.

Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ

giorgis@massavetas.gr

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
1
=