Δεν είναι όλα για πούλημα

δεν-είναι-όλα-για-πούλημα-501952

Για κάποιους τεχνοκράτες αλλά και πολιτικούς που δεν έχουν στόφα οραματιστή αλλά ψυχοσύνθεση διαχειριστή, η ιδιωτικοποίηση των πάντων είναι πανάκεια. Που θεραπεύει πάσαν νόσον. Και ιδίως τα τραύματα και τις αναπηρίες που έχει προκαλέσει όχι αυτή καθ’ εαυτήν η λειτουργία ορισμένων τμημάτων της οικονομίας υπό κρατικό έλεγχο, αλλά η άθλια κομματική εκμετάλλευσή τους από τους εκάστοτε κυβερνώντες.

Υπό τον εύσχημο τίτλο «απελευθέρωση», η Ελλάδα της επαιτείας πιέζεται από τους δανειστές της να ξεπουλήσει σε ιδιωτικά συμφέροντα υπηρεσίες όπως η παραγωγή ενέργειας και οι σιδηροδρομικές μεταφορές. Όχι βεβαίως διότι αυτό θα σημάνει αυτόχρημα και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς πολίτη μέσω του ανταγωνισμού. Αλλα διότι εταιρίες των δανειστών μας ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τον έλεγχο στους συγκεκριμένους τομείς.

Καθαρές κουβέντες. Οι οργανισμοί των δημοσίων αστικών μεταφορών, του σιδηροδρόμου και της ηλεκτρικής ενέργειας, δεν είναι απλές επιχειρήσεις. Προσφέρουν κοινωνικό έργο. Διό και ούτε η Μάργκαρετ Θάτσερ διανοήθηκε να ιδιωτικοποιήσει τη British Railways. Ούτε στη Γερμανία ή τη Γαλλία άλλαξε ο δημόσιος χαρακτήρας τους.

Αλλο εξυγίανση και άλλο παράδοση στα ιδιωτικά συμφέροντα που όχι μόνο δεν εγγυώνται οικονομικότερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά μέσω καρτέλ και τραστ θα μπορούν να διαμορφώνουν τα τιμολόγια και τα εισιτήρια με το «έτσι θέλω».

Είναι άλλο πράγμα να μπορούν να προσέλθουν ελευθέρως όσοι κύριοι επενδυτές –αλλοδαποί ή ημέτεροι- ενδιαφέρονται, να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη και να δημιουργήσουν νέες παραγωγικές μονάδες ενέργειας, κυρίως αξιοποιώντας τις εναλλακτικές πήγες και άλλο να «ξεφορτωθούμε» όπως-όπως ένα παραγωγικό δυναμικό για το οποίο ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει αδρά.

Άλλωστε δεν είμαστε άπειροι του τρόπου λειτουργίας των ιδιωτικών ξένων συμφερόντων σε τέτοιους κρίσιμους τομείς. Όσοι δεν θέλουν να ξεχνούν την ιστορία του τόπου, αλλά επιμένουν να διδάσκονται από αυτήν, δεν ξεχνούν ούτε την «Πάουερ» που εκμεταλλευόταν την Ηλεκτρική Εταιρία Αθηνών-Πειραιώς, πριν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δημιουργήσει την ΔΕΗ, ούτε την «ΟΥΛΕΝ» που εκμεταλλευόταν την ύδρευση ή την αγγλική παρέα του Πίκερινγκ που εκμεταλλευόταν για 75 χρόνια τον σημερινό ΗΣΑΠ.

Οσο για τις απειλές του προέδρου και του Γραμματέα της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ που απειλούν να «σβήσουν την Ελλάδα», αυτές απλώς πιστοποιούν πως έχουν διαπαιδαγωγηθεί οι κρατικοδίαιτοι πράσινοι γαλάζιοι και κόκκινοι εργατοπατέρες. Και προφανώς εντάσσονται στο δικό τους «όραμα» να γίνουν βουλευτές και υπουργοί όπως όλοι οι προκάτοχοί τους (Σπυρόπουλος, Πιπεριάς και Σία).

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου