Το χείριστο έλλειμμα

Τελευταία ενημέρωση: 2010-07-14, 00:00:00
Εφόσον ουδείς κατάφερε να ανατρέψει το αξίωμα του Μαρξ ότι η βάση της κοινωνικής ζωής των ανθρώπων είναι η οικονομία, πράγματι το οικονομικό μας πρόβλημα είναι καθοριστικό για την παραπέρα πορεία μας, για τη διαμόρφωση της ζωής μας. Επειδή όμως, όχι μόνο κατά τον Μαρξ αλλά και κάθε άλλο μεγάλο στοχαστή, η παιδεία είναι ο κύριος δρόμος για να οδηγηθεί μια κοινωνία στη βελτίωση της, το χείριστο έλλειμμα που μας άφησαν όσοι κυβέρνησαν τον τόπο τα τελευταία σαράντα χρόνια είναι αυτό. <br /><br />Που βρισκόμαστε σήμερα; Με αφορμή το τι γίνεται με τις εκστάσεις, θα δανειστώ μερικές φράσεις από χθεσινό άρθρο του καθηγητής της Νομικής Σχολής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης κ. Γρηγόρη Καλφέλη, ακριβώς επειδή όσα λέει είναι κοινότοπα και χιλιοειπωμένα και από τη στήλη ετούτη εδώ χιλιογραμμένα, αλλά είναι αλλιώς όταν περιβάλλονται την καθηγητική τήβεννο:<br /><br />Σχεδόν τριάντα χρόνια από τότε που ο Ανδρέας Παπανδρέου εξήγγειλε την κατάργηση της παραπαιδείας, όλοι σχεδόν οι γονείς σήμερα καταφεύγουν εξ ανάγκης στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα µαθήµατα για να επιτύχουν την περίφηµη πρόσβαση των παιδιών τους στην τριτοβάθµια εκπαίδευση. <br /><br />Και βεβαίως, θα πρέπει να υπενθυµίσουµε ότι ιδιαίτερα µαθήµατα σηµαίνει µαύρος και αφορολόγητος πλούτος, γιατί κανένας καθηγητής δε δίνει αποδείξεις και αυτό έχει ανυπολόγιστη σηµασία, αφού συνδέεται µε το φαινόµενο της φοροδιαφυγής ένεκα του οποίου φτάσαµε ως χώρα στη γνωστή άθλια και τραγική κατάσταση. <br /><br />Οµως όλα τούτα σηµαίνουν ότι στη Β και κυρίως στη Γ λυκείου τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα γίνονται το βασικό µέγεθος, αφού κανείς δε δίνει σηµασία στο σχολείο και είµαστε ίσως η µόνη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία εµφανίζεται µια τέτοια απίστευτη και τροµερή υποβάθµιση της σχολικής µονάδας.<br /><br />Υπάρχει κανείς από όσους «πράσινους» πέρασαν από το υπουργείο Παιδείας, από τους Βερυβάκη, Λιάννη (τον καθηγητή), Κακλαμάνη, Σημίτη, Γ. Παπανδρέου, Φατούρο, Αρσένη, Ευθυμίου, που να μπορεί να ισχυριστεί ότι «κατάργησε την παραπαιδεία» που ήταν μια από τις βασικές υποσχέσεις στον ελληνικό λαό;<br /><br />Απλώς διαμορφώθηκε μια πραγματικότητα χαρακτηριστικό σύμπτωμα της οποίας είναι να λένε αρκετοί καθηγητές στα παιδιά «αυτά θα σας τα μάθουν στο φροντιστήριο», ή όταν έχουν ενοχλητικές απορίες και απαιτήσεις να εισπράττουν την απάντηση «εδώ δεν είναι φροντιστήριο». <br /><br />Αυτό το «έλλειμμα» ποιος θα το καλύψει;<br />
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
3
=