Γ. Π. ΜΑΣΣΑΒΕΤΑΣ:Ακαδημαϊκά συμπλέγματα

γ-π-μασσαβετασακαδημαϊκά-συμπλέγματ-251869

Ο Ίων, ο γείτονας μου, είχε την ευτυχία να σπουδάσει στη Νορβηγία, χώρα καταγωγής της μητέρας του. Όταν του ζήτησα να μου περιγράψει την ποιότητα των σπουδών του και γενικώς το εκπαιδευτικό σύστημα αυτής της χώρας, περιήλθα στην κατάσταση του ζηλιάρη που περιγράφεται με την γνωστή φράση «τρέχανε τα σάλια μου».

Με ρώτησε για τις δικές μου εμπειρίες, από τα δύο παιδιά μου. Του εξήγησα πως ο γιος μου, που είναι σήμερα αναγνωρισμένος συγγραφέας και μάλιστα βραβευμένος για το έργο του «Κωνσταντινούπολη η πόλη των απόντων», την πρώτη φορά που έδωσε εξετάσεις δεν κατάφερε να μπει στη σχολή προτίμησης του, αλλά σε μια τελείως άσχετη με τα ενδιαφέροντα του σχολή, στην …Θεολογική, λόγω μικρού βαθμού στην έκθεση.

Γέλασε το παλικάρι. Και ξεκαρδίστηκε τελείως όταν του είπα ότι και εγώ, τότε που δίναμε εισαγωγικές εξετάσεις, από το δημοτικό στο γυμνάσιο, επίσης «κόπηκα», δήθεν από την έκθεση -αν και ο πραγματικός λόγος- τότε, ήταν τα πολιτικά φρονήματα του πατέρα μου. Αλλά δεν γέλασε καθόλου όταν του περιέγραψα κάποιες από τις εμπειρίες της κόρης μου στο σημερινό Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Όχι, δεν γέλασε. Μόνο θύμωσε, όταν του είπα ότι σχεδόν τα τέσσερα πέμπτα των φοιτητών και φοιτητριών στη σχολή Νοσηλευτών της Σπάρτης «κόβονται» συστηματικώς από έναν καθηγητή που το αντικείμενο του δεν άπτεται αμέσως του τομές της υγείας. Και κυρίως όταν του μετέφερα εκείνο που ο ίδιος διαμηνύει σταθερώς, με σαρδόνιο ύφος προς τους φοιτητές και κυρίως τους επί πτυχίω: «Αν περιμένετε να πάρετε πτυχίο από το δικό μου μάθημα, θα βγάλει ο κώλος σας έλκη». Υπενθυμίζοντας, …υπερηφάνως, πόσοι αναμένουν επί έτη στην «ουρά», επειδή ποτέ δεν τους έβαλε πάνω από το πενταράκι της βάσης.

«Και είναι ακόμη στη θέση του;» ρώτησε έκπληκτος ο Ίων. «Γιατί, αν ήταν στη Νορβηγία, τι θα συνέβαινε;» τόλμησα να αντερωτήσω. «Στην πρώτη αξιολόγηση θα είχε κριθεί ανεπαρκής. Διότι η δουλεία του πανεπιστημιακού δάσκαλου είναι να καταφέρει να μεταλαμπαδεύσει γνώσεις στους φοιτητές του, να τους κάνει να αγαπήσουν το μάθημα του και όχι να τους περιμένει κομπλεξικά στη γωνία και να καμαρώνει για το πόσοι …δεν κατάλαβαν τίποτα από εκείνα που υποτίθεται ότι διδάσκει».

Αχ βρε Ίωνα. Εδώ είναι Ελλάς, Ελλήνων, …συμπλεγματικών.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου