Γιώργους Λαμπράκης:Επικίνδυνες εθνικιστικές κορώνες

γιώργους-λαμπράκηςεπικίνδυνες-εθνι-693621

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φούντωσε τη συζήτηση σχετικά με τα προνόμια που δίνει νόμος του υπουργείου Παιδείας σε μουσουλμάνους αποφοίτους λυκείων, προκειμένου να εισαχθούν στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας.

Ο επίμαχος νόμος ψηφίστηκε μόλις πέρυσι και προκάλεσε από την πρώτη στιγμή τις αντιδράσεις των γνωστών εθνικιστικών κύκλων, καθώς έδινε τη δυνατότητα στους μουσουλμάνους της Θράκης, κυρίως, να εισαχθούν στα ελληνικά πανεπιστήμια με βαθμολογίες πολύ χαμηλότερες από αυτές των υπολοίπων υποψηφίων. Το θέμα αυτό δημιουργεί ένα ζήτημα μη ισότιμης αντιμετώπισης του συνόλου των υποψηφίων, που θα έπρεπε να κρίνονται για την εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση βάσει των γνώσεων και του βαθμού προετοιμασίας τους και όχι βάσει του θρησκεύματος τους. Άλλωστε στο εξαιρετικά ανταγωνιστικό εργασιακό περιβάλλον αυτό που μετράει είναι οι ικανότητες και όχι οι θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός. Ωστόσο, οι συνήθεις ακραίες φωνές που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τέτοιου είδους αποφάσεις για να αποκομίσουν τα κοντόφθαλμα οφέλη τους, έσπευσαν να σηκώσουν τους τόνους και να μιλήσουν ευθέως για διακρίσεις της ελληνικής πολιτείας υπέρ των Τούρκων και κατά των Ελλήνων. Το συγκεκριμένο απλοϊκό ψευτοδίλημμα μπορεί να έχει απήχηση σε μερίδα των πολιτών που βλέπουν το μέλλον τους να καταστρέφεται από τα Μνημόνια και είναι έτοιμοι να κρεμάσουν τους υπεύθυνους για το σημερινό δράμα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται η επίμαχη απόφαση του υπουργείου Παιδείας τόσο μονοδιάστατα και αφοριστικά. Όσοι ανεγκέφαλοι αντιδρούν και εγείρουν εθνικιστικά ζητήματα που μπορούν να αποτελέσουν πραγματικό δυναμίτη σε περιοχές όπως η Θράκη, δε γνωρίζουν ότι τα προηγούμενα χρόνια οι απόφοιτοι των Λυκείων της Ξάνθης και της Κομοτηνής εκμεταλλεύονταν το βαθμό του απολυτηρίου τους και έσπευδαν να εγγραφούν μαζικά σε πανεπιστήμια της Κωνσταντινούπολης, όπου μάλιστα τους δίνονταν υποτροφίες και επιπλέον κίνητρα για δωρεάν φοίτηση; Όλοι αυτοί οι πτυχιούχοι του τουρκικών πανεπιστημίων επέστρεφαν στη συνέχεια στη χώρα μας έχοντας αφομοιώσει στο μέγιστο βαθμό τον τουρκικό τρόπο ζωής και σκέψης και το ίδιο μετέδιδαν στα παιδιά τους και πάει λέγοντας. Δηλαδή το ίδιο το κράτος έσπρωχνε στην αγκαλιά της γειτονικής χώρας τα παιδιά του και τώρα που υπάρχει ένας νόμος που αντιστρέφει τους όρους του παιχνιδιού κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να υψώσουν τις διχαστικές φωνές τους. Αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ειλικρινείς και να προσεγγίσουμε αντικειμενικά το ευαίσθητο αυτό θέμα, θα πρέπει να εξετάσουμε όλες τις παραμέτρους του ισχύοντος εκπαιδευτικού συστήματος που κάθε άλλο παρά δίκαια και ισότιμα αντιμετωπίζει τους μαθητές. Ποιος αμφισβητεί ότι με τα σημερινά δεδομένα μπορούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μόνο όσοι τελειόφοιτοι λυκείων παρακολουθούν εντατικά φροντιστηριακά μαθήματα; Όσοι γονείς δηλαδή έχουν την οικονομική δυνατότητα και μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια μπορούν να ελπίζουν ότι θα εισαχθούν σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή. Οι υπόλοιποι εγκαταλείπονται στη μοίρα τους.

Αυτή είναι δυστυχώς η οδυνηρή πραγματικότητα και όποιος δεν την αντιμετωπίζει είτε εθελοτυφλεί, είτε εξυπηρετεί σκοπιμότητες. Το υφιστάμενο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι άδικο, ελλιπές και ευνοεί την παραπαιδεία. Το υπουργείο Παιδείας θέτει από φέτος σε εφαρμογή ένα νέο σύστημα που θα ισχύσει από την πρώτη τάξη του λυκείου. Σκοπός είναι να αντιμετωπιστούν οι παραπάνω στρεβλώσεις. Μένει να δούμε στην πράξη αν θα υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα ή αν θα επιστρέψουμε ξανά στην ίδια θλιβερή αφετηρία.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου