Γιώργος Λαμπράκης :Ανύπαρκτοι μηχανισμοί, εκτεθειμένοι πολίτες

γιώργος-λαμπράκης-ανύπαρκτοι-μηχανι-27281

Τρέχουν και δε φτάνουν από χθες χιλιάδες κάτοχοι αυτοκινήτων και δικύκλων στη Μαγνησία, που πληροφορήθηκαν ότι η εταιρία στην οποία είχαν ασφαλίσει τα οχήματα τους κλείνει με απόφαση της Διεύθυνσης Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της Τράπεζας της Ελλάδος. Η εταιρία που διατηρεί τα γραφεία της στο κέντρο του Βόλου κρίθηκε ότι δεν διαθέτει επαρκές περιθώριο φερεγγυότητας για τη διαφύλαξη των συμφερόντων των ασφαλισμένων της.

Άνθρωποι με πολυετή εμπειρία στον χώρο των ασφαλειών αυτοκινήτου, μιλούν για μια εταιρία με παρουσία δύο ετών στη περιοχή, που προσέφερε συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτου σε ιδιαιτέρα ανταγωνιστικές τιμές και για αυτό το λόγο άλλωστε είχε τόσο μεγάλο αριθμό πελατών, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα λειτουργίας. Οι οδηγοί, στην προσπάθεια να ασφαλίσουν το όχημά τους με το μικρότερο δυνατό κόστος, επέλεγαν και συνεχίζουν να το κάνουν, ιδίως αυτή την εποχή της βαθιάς οικονομικής κρίσης, εταιρίες που τους εξασφαλίζουν χαμηλά ασφάλιστρα, δίχως βέβαια να γνωρίζουν και να ενδιαφέρονται να μάθουν ποια εταιρία έχει την απαιτούμενη κεφαλαιακή επάρκεια.
Έσκασε λοιπόν το «κανόνι» της «ΕVIMA» και τώρα χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων στη περιοχή μένουν στη ουσία ανασφάλιστοι καθώς καλύπτονται από το Επικουρικό Κεφάλαιο μόνο για ένα μήνα και στη συνέχεια πρέπει να αναζητήσουν άλλη εταιρία, με την ελπίδα ότι δεν θα την ξαναπατήσουν. Και βέβαια κανείς δεν τους εγγυάται ότι θα αποζημιωθούν για τα χρήματα που πλήρωσαν ώστε να ασφαλίσουν τα οχήματά τους.

Το πρώτο συμπέρασμα που προκύπτει από αυτή την ιστορία, αφορά στο επίπεδο των ελεγκτικών μηχανισμών που επέτρεψαν σε μια εταιρία να λειτουργεί για σχεδόν δύο χρόνια την αγορά, με τους συγκεκριμένους όρους και σήμερα 10άδες χιλιάδες πελάτες της βρίσκονται ξεκρέμαστοι. Με ποιες προϋποθέσεις υφίσταντο και κάτω από ποιο νομοθετικό πλαίσιο τέθηκαν οι βάσεις για τη δημιουργία της, από τη στιγμή που δεν είχε διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της; Η απάντηση είναι αυτονόητη και αφορά σε όλα σχεδόν τα επίπεδα παροχής υπηρεσιών στη χώρα μας, όπου η αυθαιρεσία, η αισχροκέρδεια και οι παραβατικές συμπεριφορές αποτελούν απαρέγκλιτο κανόνα.
Το δεύτερο συμπέρασμα αφορά στον κλάδο των ασφαλειών αυτοκινήτου και γενικότερα στην αγορά αυτοκινήτου, όπου υπάρχει μια ανεξέλεγκτη πτώση της τάξης του 50% τα τελευταία δύο χρόνια. Ο κλάδος μαστίζεται από εφιαλτικά ποσοστά ανεργίας και αναρίθμητα λουκέτα, ενώ τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ. Πάνω από το 25% των αυτοκινήτων και δικύκλων που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι ανασφάλιστα με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει αφενός για τον κλάδο των ασφαλίσεων και αφετέρου για τους ίδιους τους οδηγούς που πρέπει πλέον να επιλέξουν ανάμεσα σε ένα φερέγγυο ασφαλιστήριο και ενδεχομένως στην εξόφληση της δόσης κάποιου δανείου. Αρκετοί επιλέγουν ή να αφήσουν τα οχήματά τους ανασφάλιστα, ρισκάροντας για τους ίδιους και για τους υπόλοιπους οδηγούς, ή παρασύρονται από τις δελεαστικές προσφορές εταιριών αμφιβόλου αξιοπιστίας και στη συνέχεια μπλέκουν σε περιπέτειες και κλαίνε τα λεφτά τους, όπως οι χιλιάδες πελάτες της εταιρίας η οποία έβαλε λουκέτο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου