Γιώργος Λαμπράκης : Μοχλός ή τροχοπέδη για την ανάπτυξη το Ρυθμιστικό;

γιώργος-λαμπράκης-μοχλός-ή-τροχοπέδη-39049

Οργανωμένη μορφή λαμβάνουν πλέον οι αντιδράσεις για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο του Βόλου που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες από το Δήμο και βρίσκεται ένα βήμα προτού αποτελέσει νόμο του κράτους. Οι φορείς που αντιδρούν, με πρώτη και καλύτερη την Περιφέρεια Θεσσαλίας, υποστηρίζουν ότι αγνοήθηκε το σύνολο σχεδόν των προτάσεών τους, με αποτέλεσμα να προκύπτει ένας σχεδιασμός που σύμφωνα με τα λεγόμενα των αντιδρώντων αποτελεί τροχοπέδη και όχι μοχλό για την ανάπτυξη της περιοχής.

Ήδη έχουν γίνει οι απαραίτητες επαφές με την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και αποσπάσθηκαν δεσμεύσεις για την ανάγκη αλλαγών στο Ρυθμιστικό. Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός δεν έκρυψε τον έντονο προβληματισμό του για τις νέες προβλέψεις αναφορικά με το καθεστώς δόμησης εντός και εκτός σχεδίου πόλης, σε ένα τεράστιο κομμάτι του πολεοδομικού συγκροτήματος, πάνω από τον περιφερειακό δρόμο, αλλά και σε περιοχές όπως το Διμήνι και τα Μελισσιάτικα.

Όπως καταγγέλλεται, δεν προκύπτει η παραμικρή πρόβλεψη για κατοικίες που έχουν κτισθεί εκτός σχεδίου, ενώ για τη βιοτεχνική δραστηριότητα, χαρακτηρίζονται αγροτικά, τεράστια τμήματα κοντά στον περιφερειακό, καθιστώντας στην ουσία απαγορευτική την οποιαδήποτε ανάπτυξη επιχειρήσεων ακόμη και ήπιας μορφής.

Το πολυδιαφημισμένο ρυθμιστικό σχέδιο του Βόλου που καθυστέρησε να ολοκληρωθεί σχεδόν τρία χρόνια, χαρακτηρίστηκε σαν ένα πολύτιμο εργαλείο για την ανάπτυξη της περιοχής, μια βάση σχεδιασμού της οικιστικής ανάπτυξης για τα επόμενα 25 τουλάχιστον χρόνια. Δαπανήθηκαν σημαντικά χρηματικά ποσά σε μελετητές που είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν γνωρίζουν την περιοχή για την οποία ακριβοπληρώθηκαν να σχεδιάσουν. Εφόσον είναι βάσιμες οι αντιδράσεις έστω και στον ελάχιστο βαθμό, πρέπει να δοθούν πειστικές απαντήσεις για το αν έγινε ουσιαστικός σχεδιασμός ή για άλλη μια φορά κάποιοι προέβησαν σε ασκήσεις επί χάρτου εις βάρος μιας ολόκληρης πόλης.
Με τα σημερινά δεδομένα, περιοχές όπως ο πρώην Δήμος Αισωνίας μετατρέπονται σε απέραντες νεκρές ζώνες από πλευράς οικιστικής ανάπτυξης και τινάζεται τον αέρα ο προγραμματισμός όσων προγραμμάτιζαν να κτίσουν ή να αναπτύξουν την όποια βιοτεχνική δραστηριότητα. Μόνοι ευνοημένοι είναι οι ιδιοκτήτες εκτάσεων εντός των ζωνών οικιστικού ελέγχου πάνω από τον περιφερειακό δρόμο, όπου επιτρέπεται η ανάπτυξη εκθέσεων αυτοκινήτων, υγειονομικών και ξενοδοχειακών μονάδων, σε μια ακτίνα 250 μέτρων.

Είναι αντιληπτό ότι τα προηγούμενα χρόνια είχε δημιουργηθεί ένα άναρχο καθεστώς που έπνιξε οικοδομικά την πόλη και προκάλεσε μια άνευ προηγούμενου κατάσταση σε ολόκληρες περιοχές. Χάθηκε η ταυτότητά τους και αναγκάστηκαν οι κάτοικοι να συμβιώνουν είτε με συνεργεία αυτοκινήτων είτε με άλλες οχλούσες δραστηριότητες που δεν είχαν θέση εντός πυκνοκατοικημένων περιοχών. Τέτοιες στρεβλώσεις είχε στόχο να αποκαταστήσει το ρυθμιστικό σχέδιο, βάζοντας παράλληλα τάξη σε θέματα χρήσεων γης και αρτιότητας των οικοπέδων. Ωστόσο από αυτό το σημείο μέχρι το να απαγορεύεται η οποιαδήποτε δόμηση σε τεράστια τμήματα του Δήμου Βόλου, υπάρχει μεγάλη απόσταση και χρειάζεται άμεση επανεξέταση του τελικού σχεδιασμού. Διαφορετικά, όσοι θεωρούν ότι πλήττονται θα προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και δεν πρόκειται να δούμε να εφαρμόζεται το Ρυθμιστικό Σχέδιο του Βόλου ούτε τη Δευτέρα Παρουσία!

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου