Γιώργος Λαμπράκης : Ποιος φοβάται την αξιολόγηση;

γιώργος-λαμπράκης-ποιος-φοβάται-την-α-44017

Με δυναμικές κινητοποιήσεις προειδοποιούν οι εκπρόσωποι των καθηγητών, αμέσως μόλις δημοσιοποιήθηκε το σχέδιο προεδρικού διατάγματος του υπουργείου Παιδείας για τη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Το σχέδιο δόθηκε στη δημοσιότητα και απεστάλη στις ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών προκειμένου να διατυπώσουν τις δικές τους προτάσεις, επί μιας διαδικασίας με ιδιαίτερη βαρύτητα για τον ευαίσθητο τομέα της παιδείας.

Ωστόσο, άρχισαν ήδη οι αντιδράσεις και η καχυποψία από τους εκπαιδευτικούς, που αντιμετωπίζουν τη συγκεκριμένη διαδικασία με αρνητισμό, όπως συμβαίνει άλλωστε κάθε φορά που πάει να εφαρμοστεί κάτι νέο. Και μόνο στην ιδέα ότι ενδεχομένως θα ξεβολευτούμε από αντιλήψεις και νοοτροπίες που αποδεδειγμένα απέτυχαν οικτρά, προκαλούνται αντιδράσεις και αρχίζουν να μεθοδεύονται οι γνωστές συντεχνιακές πρακτικές, ενάντια σε κάθε τι καινούργιο. Και προσέξτε, αναφερόμαστε στην πολύπαθη εκπαίδευση, που στη χώρα μας έχει δεχτεί καίρια πλήγματα, ιδίως τα τελευταία χρόνια, με τις ευθύνες να επιμερίζονται σε όλες τις πλευρές, γιατί και οι λειτουργοί της έχουν το δικό τους μερίδιο για τη σημερινή κατάσταση.

Το υπουργείο θέλει να θέσει σε εφαρμογή έναν σχεδιασμό που θα διασφαλίσει ότι όσοι διδάσκουν στα Ελληνόπουλα, έχουν τις απαραίτητες ικανότητες. Για αυτό και η αξιολόγηση περιλαμβάνει βαθμολόγηση σε μια κλίμακα από το μηδέν έως το εκατό καθώς και τους χαρακτηρισμούς: «ελλιπείς, επαρκείς, πολύ καλοί και εξαιρετικοί», για τους εκπαιδευτικούς που θα περάσουν από τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου που αντιδρούν, αιτιολογούν αυτή τους τη στάση επισημαίνοντας ότι η αξιολόγηση θα οδηγήσει σε χειραγώγηση των εκπαιδευτικών που θα κρίνονται από τους διευθυντές των σχολείων τους καθώς και από τους κατά τόπους σχολικούς συμβούλους. Βέβαια ας είμαστε ειλικρινείς, η πραγματική αιτία των αντιδράσεων είναι βαθύτερη και σχετίζεται με ενδεχόμενες σκέψεις του υπουργείου να αποτελέσει η αξιολόγηση, την αφορμή για έξοδο από το δημόσιο, εκείνου του αριθμού των εκπαιδευτικών που θα κριθεί ότι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να διδάξουν. Αναρωτιούνται λοιπόν οι συνδικαλιστές: αυτή η κρίση θα γίνει με αντικειμενικούς όρους ή θα αποφασιστεί η απόλυση δημοσίων λειτουργών προκειμένου να πιάσουμε τους Μνημονιακούς στόχους και τα φανούμε συνεπείς έναντι των απαιτήσεων των Τροϊκανών για απολύσεις; Απάντηση σε αυτό ερώτημα δεν μπορούμε να δώσουμε, ωστόσο γνωρίζουμε πολύ καλά ότι απαιτείται και μάλιστα άμεσα, να ξεκινήσει η συγκεκριμένη διαδικασία προκειμένου να ξεκαθαρίσει ο κλάδος από ανεπαρκή στελέχη. Προς Θεού, δεν αμφισβητούμε τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία όπου κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, δάσκαλοι και καθηγητές υπερβάλλουν σε πολλές περιπτώσεις τους εαυτούς τους έτσι ώστε να δώσουν στους μαθητές τους τα απαραίτητα εφόδια για το μέλλον. Ούτε συμμεριζόμαστε τις απόψεις όσων ισχυρίζονται ότι όσοι μαθητές καταφέρνουν την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το οφείλουν σε φροντιστηριακά μαθήματα. Απλά υποστηρίζουμε την εφαρμογή μιας διαδικασίας που έλειπε τόσο καιρό από την εκπαίδευση, που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο και που ισχύει, σε τελική ανάλυση, για τους εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους του πολύπαθου ιδιωτικού τομέα οι οποίοι αξιολογούνται κάθε μέρα.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου