Γιώργος Λαμπράκης: Αρνούνται πεισματικά να μειώσουν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα

Τελευταία ενημέρωση: 2022-09-21, 12:24:39
Γιώργος Λαμπράκης: Αρνούνται πεισματικά να μειώσουν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα

Η κατάσταση στην αγορά των καυσίμων έχει ως εξής: Οι τιμές παραμένουν σε πτωτική τροχιά, ωστόσο οι οδηγοί εξακολουθούν να βάζουν καύσιμα στα οχήματά τους με το σταγονόμετρο, ενώ οι πρατηριούχοι συνεχίζουν να καταγράφουν μειωμένους τζίρους. Τα διυλιστήρια πωλούν όσο θέλουν την αμόλυβδη, οι διανομείς χρεώνουν όσο θέλουν τα μεταφορικά και οι πρατηριούχοι διαμορφώνουν την τελική τιμή με βάση το περιθώριο κέρδους τους και την επαγγελματική τους ευσυνειδησία. Ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας στην αγορά των καυσίμων, ο καταναλωτής, καλείται να πληρώσει «το μάρμαρο» και επωμίζεται τις συνέπειες των ανατιμήσεων μετά από τα στάδια της εμπορίας, της διακίνησης και της πώλησης.

Το μέτρο της επιδότησης καυσίμων, που έχει υιοθετήσει τους τελευταίους μήνες η κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να αμβλυνθεί η σημερινή ασφυκτική κατάσταση, είναι δώρο άδωρο, αν δεν ληφθούν ουσιαστικά μέτρα για τη μείωση των τιμών σε επίπεδα διαχειρίσιμα τόσο για τους οδηγούς, όσο και για τους πρατηριούχους. Το μοναδικό μέτρο, που μπορεί να δώσει ανάσες στην αγορά των καυσίμων, βοηθώντας πραγματικά στη μείωση των τιμών και τονώνοντας την κατανάλωση στα πρατήρια, είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Τα κρατικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2022, που διαμορφώθηκαν πάνω από τον στόχο του προϋπολογισμού κατά 4,2 δισ. ευρώ, επιτρέπουν τη μείωση του συγκεκριμένου φόρου. Η ξέφρενη πορεία του πληθωρισμού, που ανέβασε τις τιμές των προϊόντων, αύξησε τα έσοδα του ΦΠΑ και έδωσε στα κρατικά ταμεία ανέλπιστη ώθηση. Κατά συνέπεια, τα δημοσιονομικά περιθώρια υπάρχουν για τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, που θα ρίξει άμεσα τη λιανική τιμή έως και 40 λεπτά το λίτρο, ενώ ταυτόχρονα θα τονώσει την κατανάλωση, αυξάνοντας και τα κρατικά έσοδα από τον ΦΠΑ στα καύσιμα. Το μόνο που απαιτείται είναι πολιτική βούληση, την οποία, ωστόσο, δεν διαθέτει ούτε η παρούσα κυβέρνηση.

Αντίθετα, επιμένει σε μια αναποτελεσματική συνταγή, η οποία δίνει πρόσκαιρες ανάσες στην κοινωνία, χωρίς ωστόσο να αντιμετωπίζει το πρόβλημα στη ρίζα του. Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων ευρωπαϊκών κρατών, όπως η Ιταλία, η Ολλανδία, η Κύπρος και η Πορτογαλία, που προέταξαν το συμφέρον των πολιτών και μείωσαν αισθητά τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
5
+
4
=