Γιώργος Λαμπράκης: Αμεση η ανάγκη λήψης μέτρων για μειώσεις στις τιμές των καυσίμων

Τελευταία ενημέρωση: 2022-09-08, 13:17:02
Γιώργος Λαμπράκης: Αμεση η ανάγκη λήψης μέτρων για μειώσεις στις τιμές των καυσίμων

Τα τεράστια προβλήματα, που έχει προκαλέσει στην καθημερινότητα των πολιτών η ενεργειακή κρίση, δεν επιλύονται με τη διατύπωση διαπιστώσεων και την εφαρμογή μέτρων, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστούν είναι η λήψη αποφάσεων, που θα δώσουν πραγματικές ανάσες στην κοινωνία.

Το πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων έλαβε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ανεξέλεγκτες διαστάσεις, όχι μόνο εξαιτίας των διεθνών εξελίξεων, αλλά και λόγω της κυβερνητικής απροθυμίας να παρέμβει με τη λήψη μέτρων, τα οποία θα μπορούσαν μειώσουν, απευθείας στην αντλία, το κόστος της αμόλυβδης βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός, αναφορικά με την καθοδική πορεία των τιμών των υγρών καυσίμων αυτό το διάστημα εξαιτίας της υποχώρησης, που καταγράφεται τις τελευταίες εβδομάδες.

Με την τιμή της αμόλυβδης οριακά κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο, δεν επιτρέπεται η παραμικρή αδράνεια από πλευράς οικονομικού επιτελείου. Από τη στιγμή, μάλιστα, που τα στοιχεία για την ανάπτυξη είναι ανέλπιστα ενθαρρυντικά, ενώ και τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κοντά στα 40 δισ. ευρώ, δεν υπάρχει η παραμικρή δικαιολογία για περαιτέρω καθυστέρηση ως προς τη λήψη των κατάλληλων αποφάσεων, προκειμένου να μειωθούν άμεσα οι τιμές των καυσίμων.

Μόνο με τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα οι τιμές θα υποχωρήσουν έως και 40 λεπτά το λίτρο. Αλλος τρόπος για να αντιμετωπιστεί το αδιέξοδο, το οποίο είναι πολύ πιθανό να προκύψει τον ερχόμενο χειμώνα εξαιτίας των απρόβλεπτων εξελίξεων στις σχέσεις ΕΕ και Μόσχας, δεν υπάρχει. Επιλογές όπως η επιδότηση καυσίμων, που θα επαναληφθεί το φθινόπωρο, δεν είναι δυνατό να αλλάξουν ουσιαστικά τα δεδομένα. Οι τσέπες των καταναλωτών αδειάζουν, ο τζίρος των πρατηρίων συρρικνώνεται και οι μετακινήσεις εξακολουθούν να περιορίζονται.

Για αυτό αποτελεί πάγια διεκδίκηση των πρατηριούχων η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα. Από την περίοδο που οι τιμές της αμόλυβδης ήταν γύρω στο 1,5 ευρώ το λίτρο, τότε, δηλαδή, που το γέμισμα του ρεζερβουάρ θεωρούταν αυτονόητο, πριν από κάθε ταξίδι και το κόστος των μετακινήσεων δεν είχε φτάσει στα σημερινά εξωφρενικά επίπεδα, οι πρατηριούχοι ζητούσαν να μειωθεί ο ΕΦΚ.

Η κυβέρνηση εξακολουθεί να απορρίπτει την πρότασή τους τόσο για μείωση του συγκεκριμένου φόρου, όσο και του ΦΠΑ στα καύσιμα, καθώς τα κρατικά ταμεία συνεχίζουν να γεμίζουν, την ώρα που αδειάζουν τα πορτοφόλια των καταναλωτών. Οι επιπτώσεις από την πορεία των τιμών στα καύσιμα αποτυπώνονται στο σύνολο της αγοράς. Σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις στο κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, η καταναλωτική δύναμη των πολιτών έχει υποστεί συντριπτικό πλήγμα, με ό,τι μπορεί να σημαίνει για την πραγματική οικονομία. Αν δεν αλλάξουν τα δεδομένα στο μέτωπο των καυσίμων, οι εκτιμήσεις και οι προσδοκίες για συνέχιση των ρυθμών ανάπτυξης θα διαψευστούν πανηγυρικά.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
5
=