Γιώργος Λαμπράκης: Οδηγοί και πρατηριούχοι ελπίζουν να συνεχιστεί η πτωτική πορεία στις τιμές των καυσίμων

Τελευταία ενημέρωση: 2022-08-24, 14:24:16
Γιώργος Λαμπράκης: Οδηγοί και πρατηριούχοι ελπίζουν να συνεχιστεί  η πτωτική πορεία στις τιμές των καυσίμων

Μετά από σχεδόν έξι μήνες συνεχιζόμενων ανατιμήσεων, που οδήγησαν τις τιμές των καυσίμων σε αλλεπάλληλα ιστορικά ρεκόρ, οι οδηγοί βλέπουν τις τελευταίες εβδομάδες στα ταμπλό των πρατηρίων σημαντικές μειώσεις τόσο στην αμόλυβδη, όσο και στο πετρέλαιο κίνησης. Στα περισσότερα πρατήρια οι μειώσεις των τιμών ξεπερνούν και τα 50 λεπτά το λίτρο, σε σχέση με τις αρχές του καλοκαιριού.

Οι διεθνείς τιμές στο αργό πετρέλαιο παραμένουν σε πτωτική τροχιά, με αποτέλεσμα η τιμή του βαρελιού να διατηρείται κάτω από τα 100 δολάρια το βαρέλι. Ετσι άρχισε να φαίνεται στην κατανάλωση η αποκλιμάκωση των τιμών, που αν έχει διάρκεια, τότε μπορούμε να είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι δεν θα επιβεβαιωθούν τα εφιαλτικά σενάρια για τις ανώτατες τιμές της αμόλυβδης βενζίνης όχι μόνο στη νησιωτική, αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι συνεχιζόμενες μειώσεις των τιμών δημιουργούν αισιοδοξία στους πρατηριούχους, οι οποίοι επιδιώκουν χαμηλές τιμές λιανικής, έτσι ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση. Εως και 30% μειώθηκε η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων τους προηγούμενους μήνες, που οι τιμές κατέγραφαν το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο. Οι οδηγοί συνέχισαν να βάζουν στα οχήματά τους καύσιμα με τα ποσά που διέθεταν πριν την ενεργειακή κρίση και την εκτόξευση των τιμών της αμόλυβδης, ακόμη και πάνω από τα 2,5 ευρώ το λίτρο.

Μόνο αν συνεχιστούν η αποκλιμάκωση των τιμών και η εφαρμογή του μέτρου για την επιδότηση καυσίμων, μπορούν οι καταναλωτές να πάρουν ουσιαστική ανάσα και μαζί τους οι πρατηριούχοι να ανακάμψουν. Αν οι τιμές επανέλθουν σε ανοδική τροχιά, οι επιπτώσεις στην κατανάλωση θα είναι οδυνηρές.

Βρισκόμαστε στο τέλος του καλοκαιριού. Παρ’ όλα αυτά η τουριστική κίνηση παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Ωστόσο, ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που έχουν τη δυνατότητα να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους. Οι περισσότεροι βάζουν καύσιμα για να καλύπτουν τις απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις. Για ταξίδια και αποδράσεις του Σαββατοκύριακου ούτε λόγος για την πλειονότητα των καταναλωτών, γιατί δεν είναι δυνατό να καλυφθεί το επιπλέον κόστος των καυσίμων με τις αποδοχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Αλλωστε, οι όποιες αυξήσεις δόθηκαν στον κατώτατο μισθό από την 1η Ιουνίου εξανεμίστηκαν από την ξέφρενη πορεία του πληθωρισμού. Είναι μείζονος σημασίας η διατήρηση της πτωτικής πορείας των τιμών στα καύσιμα.

Η κυβέρνηση, από τη δική της πλευρά, έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να μειώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Θα συνεχίσει να εφαρμόζει την τακτική των επιδομάτων με το βλέμμα στραμμένο και στις ερχόμενες εθνικές εκλογές. Κατά συνέπεια, μπορούμε να ελπίζουμε μόνο στη διατήρηση των πτωτικών τάσεων στις διεθνείς τιμές των καυσίμων και στη συνέχιση εφαρμογής του fuel pass, μήπως και καταφέρουμε να βάλουμε στα οχήματά μας λίγα παραπάνω λίτρα βενζίνης.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
7
+
7
=