Γιώργος Λαμπράκης: Ας ελπίσουμε να διατηρηθεί η πτωτική πορεία στις τιμές των καυσίμων

γιώργος-λαμπράκης-ας-ελπίσουμε-να-δια-868134

Μετά από τέσσερις και πλέον μήνες συνεχιζόμενων ανατιμήσεων, που οδήγησαν τις τιμές των καυσίμων σε αλλεπάλληλα ιστορικά ρεκόρ, οι καταναλωτές βλέπουν τις τελευταίες εβδομάδες στα ταμπλό των πρατηρίων μειώσεις τόσο στην αμόλυβδη, όσο και στο πετρέλαιο κίνησης. Στα περισσότερα πρατήρια οι μειώσεις των τιμών ξεπερνούν και τα 20 λεπτά το λίτρο, σε σχέση με πριν από έναν μήνα.

Οι διεθνείς τιμές στο αργό πετρέλαιο παραμένουν σε πτωτική τροχιά, με αποτέλεσμα η τιμή του βαρελιού να έχει υποχωρήσει στα 100 δολάρια. Για αυτό άρχισε να φαίνεται στην κατανάλωση η αποκλιμάκωση των τιμών, που αν διαρκέσει, τότε μπορούμε να είμαστε σχεδόν βέβαιοι ότι δεν θα επιβεβαιωθούν τα εφιαλτικά σενάρια για αμόλυβδη πάνω από τα 2,5 ευρώ το λίτρο, όχι μόνο στη νησιωτική, αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι συνεχιζόμενες μειώσεις των τιμών δημιουργούν συγκρατημένη αισιοδοξία στους πρατηριούχους, οι οποίοι επιδιώκουν χαμηλές τιμές λιανικής, έτσι ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση. Εως και 30% έχει μειωθεί η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων τους τελευταίους μήνες, που οι τιμές καταγράφουν το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο. Οι οδηγοί εξακολουθούν να βάζουν στα οχήματά τους καύσιμα με τα ποσά που διέθεταν πριν την ενεργειακή κρίση και την εκτόξευση των τιμών της αμόλυβδης πάνω και από τα 2,5 ευρώ το λίτρο. Αυτό σημαίνει λιγότερα χιλιόμετρα και κατά συνέπεια περιορισμό μετακινήσεων ή περισσότερες επισκέψεις στο πρατήριο, όπου ωστόσο η πλειονότητα των οδηγών δεν ξοδεύει πάνω από 20 ευρώ κάθε φορά.

Μόνο αν συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών και παράλληλα τεθεί σε ισχύ η νέα επιδότηση καυσίμων μπορούν οι καταναλωτές να πάρουν ουσιαστική ανάσα και οι πρατηριούχοι να ανακάμψουν. Αν οι τιμές επανέλθουν σε ανοδική τροχιά, οι επιπτώσεις στην κατανάλωση θα είναι οδυνηρές.

Εν μέσω καλοκαιριού κι ενώ κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, ελάχιστοι είναι οι οδηγοί, που έχουν τη δυνατότητα να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους. Οι περισσότεροι βάζουν καύσιμα για να καλύψουν τις απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις. Για ταξίδια και αποδράσεις του Σαββατοκύριακου ούτε λόγος για την πλειονότητα των καταναλωτών.

Δεν είναι δυνατό να καλυφθεί το επιπλέον κόστος των καυσίμων με τις μέσες αποδοχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Αλλωστε, οι όποιες αυξήσεις δόθηκαν στον κατώτατο μισθό από την 1η Ιουνίου εξανεμίστηκαν από την ξέφρενη πορεία του πληθωρισμού. Για αυτό είναι μείζονος σημασίας η διατήρηση της πτωτικής πορείας των τιμών στα καύσιμα.

Η κυβέρνηση, από τη δική της πλευρά, έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να παρέμβει στο ζήτημα μειώνοντας τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Θα συνεχίσει να εφαρμόζει την τακτική των επιδομάτων με το βλέμμα στραμμένο και στις ερχόμενες εθνικές εκλογές. Κατά συνέπεια, μπορούμε να ελπίζουμε μόνο στη διατήρηση των πτωτικών τάσεων στις διεθνείς τιμές των καυσίμων και στην ταχεία εφαρμογή του fuel pass 2, μήπως και καταφέρουμε να βάλουμε στα οχήματά μας λίγα παραπάνω λίτρα βενζίνης το φετινό καλοκαίρι, το πρώτο μετά από δύο αντίστοιχα απαγορεύσεων και περιορισμών, λόγω πανδημίας.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου