Γιώργος Λαμπράκης: Οι πρώτες μειώσεις στα καύσιμα μετά από τέσσερις μήνες

γιώργος-λαμπράκης-οι-πρώτες-μειώσεις-893534

Μετά από σχεδόν τέσσερις μήνες συνεχιζόμενων ανατιμήσεων που οδήγησαν τις τιμές των καυσίμων σε δυσθεώρητα επίπεδα, οι καταναλωτές είδαν για πρώτη φορά χθες το πρωί στα ταμπλό των πρατηρίων μειώσεις τόσο στην αμόλυβδη, όσο και στο πετρέλαιο κίνησης. Σε ορισμένα πρατήρια οι μειώσεις των τιμών έφταναν και τα έξι λεπτά το λίτρο, σε κάποια άλλα δεν ξεπερνούσαν τα δύο λεπτά.

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε ότι οι διεθνείς τιμές στο αργό πετρέλαιο υποχώρησαν κατά δέκα δολάρια το βαρέλι. Ετσι, άρχισε να φαίνεται στην κατανάλωση η αποκλιμάκωση των τιμών, που αν διαρκέσει για το επόμενο διάστημα, μπορούν να αποφευχθούν τα εφιαλτικά σενάρια για αμόλυβδη στα τρία ευρώ το λίτρο, όχι μόνο στη νησιωτική αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι χθεσινές μειώσεις των τιμών δημιουργούν συγκρατημένη αισιοδοξία στους πρατηριούχους, οι οποίοι επιδιώκουν χαμηλές τιμές λιανικής έτσι ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση. Εως και 30% έχει μειωθεί η κίνηση στα πρατήρια υγρών καυσίμων τους τελευταίους μήνες, που οι τιμές καταγράφουν το ένα αρνητικό ρεκόρ μετά το άλλο. Οι οδηγοί συνεχίζουν να βάζουν στα οχήματα τους καύσιμα με τα ποσά που διέθεταν πριν την ενεργειακή κρίση και την εκτόξευση των τιμών στην αμόλυβδη πάνω και από τα 2,5 ευρώ το λίτρο. Αυτό σημαίνει λιγότερα χιλιόμετρα και κατά συνέπεια, περιορισμό των μετακινήσεων ή περισσότερες επισκέψεις στο πρατήριο, όπου ωστόσο η πλειοψηφία των οδηγών δεν ξοδεύει πάνω από 20 ευρώ κάθε φορά.

Μόνο αν συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών και παράλληλα τεθεί σε ισχύ η νέα επιδότηση καυσίμων, μπορούν οι καταναλωτές να πάρουν ουσιαστική ανάσα και μαζί τους οι πρατηριούχοι να μπορέσουν να ανακάμψουν. Αν οι τιμές επανέλθουν σε ανοδική τροχιά, οι επιπτώσεις στην κατανάλωση θα είναι οδυνηρές.

Εν μέσω καλοκαιριού και λίγο πριν την κορύφωση της τουριστικής περιόδου, ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που έχουν τη δυνατότητα να φουλάρουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους. Οι περισσότεροι βάζουν καύσιμα για να καλύψουν τις απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις. Για ταξίδια και αποδράσεις του Σαββατοκύριακου ούτε λόγος για την πλειοψηφία των νοικοκυριών.

Δεν είναι δυνατό να καλυφθεί το επιπλέον κόστος των καυσίμων με τις μέσες αποδοχές των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Αλλωστε οι όποιες αυξήσεις δόθηκαν στον κατώτατο μισθό από 1ης Ιουνίου, εξανεμίστηκαν από την ξέφρενη πορεία του πληθωρισμού. Γι αυτό είναι μείζονος σημασίας ζήτημα να διατηρηθεί η πτωτική πορεία των τιμών στα καύσιμα.

Η κυβέρνηση, από τη δική της πλευρά, έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να παρέμβει στο θέμα μειώνοντας τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Θα συνεχίσει να εφαρμόζει την τακτική των επιδομάτων με το βλέμμα στραμμένο και στις επερχόμενες εθνικές εκλογές. Κατά συνέπεια, μπορούμε να ελπίζουμε μόνο στη διατήρηση των πτωτικών τάσεων και στη ταχεία εφαρμογή του fuel pass μήπως και προλάβουμε να βάλουμε στα οχήματα μας λίγα λίτρα βενζίνης παραπάνω το φετινό καλοκαίρι.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου