Γιώργος Λαμπράκης: Παιχνίδια αισχροκέρδειας στα καύσιμα

Τελευταία ενημέρωση: 2022-05-11, 11:50:51
Γιώργος Λαμπράκης: Παιχνίδια αισχροκέρδειας στα καύσιμα

Εν ριπή οφθαλμού εξανεμίστηκε η επιδότηση καυσίμων των 30 και 40 ευρώ, που έλαβαν οι δικαιούχοι οδηγοί δικύκλων και αυτοκινήτων, αντιστοίχως, τις προηγούμενες ημέρες. Το ξέφρενο ράλι των τιμών τα τελευταία 24ωρα, ακύρωσε στην ουσία το συγκεκριμένο μέτρο, καθώς όταν τέθηκε σε ισχύ, η αμόλυβδη πωλούταν λίγο πάνω από τα δύο ευρώ και σήμερα η μέση τιμή της έχει ξεπεράσει τα 2,20 ευρώ το λίτρο. Χθες καταγράφηκε ιστορικό αρνητικό ρεκόρ στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, που σε επίπεδο νομού, συμπεριλαμβανομένων και των νησιών των Β. Σποράδων, άγγιξε τα 2,5 ευρώ, ενώ στο πολεοδομικό συγκρότημα πρατήρια τη διέθεταν προς 2,24 ευρώ το λίτρο.

Πρόκειται για τις υψηλότερες τιμές όλων των εποχών, ενώ το χειρότερο είναι πως η ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα καύσιμα θα συνεχιστούν, όχι γιατί μαίνεται ο πόλεμος στην Ουκρανία, αλλά διότι στη χώρα μας δεν υπάρχουν οι απαιτούμενοι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι κατάλληλες ασφαλιστικές δικλίδες για να προστατεύονται οι καταναλωτές από τα παιχνίδια αισχροκέρδειας όσων βρίσκονται στην κορυφή της εφοδιαστικής αλυσίδας στην αγορά καυσίμων.

Ο λόγος για τα διυλιστήρια, που πωλούν τα καύσιμα σε επίπεδα, τα οποία δεν συμβαδίζουν με τις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου. Οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες, όταν χαρακτηρίζουν απολύτως αδικαιολόγητες τις ισχύουσες τιμές στα ταμπλό των πρατηρίων τους, γιατί οι ανατιμήσεις τις τελευταίες ημέρες δεν συνδέονται με την τιμή του βαρελιού στο αργό πετρέλαιο, που έχει διαμορφωθεί λίγο κάτω από τα 110 δολάρια. Για να το θέσουμε ακόμη πιο ξεκάθαρα, οι ισχύουσες τιμές της αμόλυβδης δεν είχαν καταγράφει ούτε κατά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, όταν η τιμή του αργού πετρελαίου είχε εκτοξευθεί στα 130 δολάρια το βαρέλι.

Με τις διεθνείς τιμές στα επίπεδα των 110 δολαρίων, το νέο ράλι των ανατιμήσεων στα καύσιμα μπορεί να εξηγηθεί μόνο υπό το πρίσμα της αισχροκέρδειας. Πρόκειται για τα γνωστά παιχνίδια, που παίζουν όσοι ρυθμίζουν την ελληνική αγορά καυσίμων, επί δεκαετίες. Στις πλάτες των καταναλωτών και των πρατηριούχων συνεχίζεται να στήνεται ένα άνευ προηγουμένου πάρτι αισχροκέρδειας, το οποίο η πολιτεία ανέχεται και αφήνει να εξελίσσεται. Αμεση συνέπεια είναι η κάθετη πτώση της κατανάλωσης, καθώς οι οδηγοί περιορίζονται πλέον στις απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις. Τα ταξίδια και οι εκδρομές έχουν λιγοστέψει, καθώς το κόστος για το φουλάρισμα του ρεζερβουάρ έχει εκτοξευθεί. Εως και 30% έχει μειωθεί ο τζίρος των πρατηρίων, έως και 40% έχει αυξηθεί η τιμή της αμόλυβδης σε λίγους μήνες.

Η χώρα μας βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην τρίτη θέση, μεταξύ των κρατών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με τα ακριβότερα καύσιμα. Μπροστά μας είναι μόνο η Ολλανδία και η Δανία, όπου βέβαια το βιοτικό επίπεδο είναι αδύνατο να συγκριθεί με το δικό μας. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση εξακολουθεί να κλείνει τα αφτιά στις εκκλήσεις πρατηριούχων και καταναλωτών για μείωση των φόρων στα καύσιμα. Σε περίπτωση μείωσης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, έστω για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση, οι τιμές θα μειωθούν αυτόματα κατά 40 και πλέον λεπτά το λίτρο.

Ακολουθήστε τον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ στο GOOGLE NEWS για άμεση ενημέρωση.
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από τον Βόλο, την Μαγνησία, την Ελλάδα και τον κόσμο
απο τον
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ
Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
1
+
3
=