Οι άμεσες συνέπειες από την ξέφρενη πορεία των τιμών στα καύσιμα

οι-άμεσες-συνέπειες-από-την-ξέφρενη-π-851206

Οι τιμές στα καύσιμα στη Μαγνησία έσπασαν χθες ρεκόρ 10ετίας. Τόσο υψηλές τιμές στην αμόλυβδη, στο πετρέλαιο κίνησης και στο πετρέλαιο θέρμανσης είχαν να δουν οι καταναλωτές από τις αρχές του 2010. Ειδικά στους περιφερειακούς Δήμους στη Μαγνησία και στα νησιά των Β. Σποράδων, όπου ο παράγοντας του μεταφορικού κόστους ανεβάζει ακόμη πιο πολύ την τελική τιμή, η κατάσταση προκαλεί απελπισία.

Η ξέφρενη πορεία των τιμών στα καύσιμα έρχεται να οξύνει το πρόβλημα της ακρίβειας, που βιώνουν οι καταναλωτές τον φετινό χειμώνα. Τα νοικοκυριά βάλλονται από παντού. Το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας βρίσκεται στα ύψη, το ίδιο και το αντίστοιχο του φυσικού αερίου, που υποτίθεται ότι θα ήταν πάντα φθηνότερο από το πετρέλαιο θέρμανσης τουλάχιστον κατά 20%. Στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους πάγκους της λαϊκής αγοράς οι ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά είδη είναι συνεχείς, με τους πολίτες να βρίσκονται σχεδόν σε καθημερινή βάση αντιμέτωποι με διαφορετικές τιμές στα προϊόντα, που αγοράζουν.

Το τελειωτικό χτύπημα στα νοικοκυριά έρχεται να δώσει το ράλι των τιμών στα καύσιμα. Πάνω από 1.300 ευρώ πρέπει να δώσουν Μαγνησιώτες για να αγοράσουν έναν τόνο πετρελαίου θέρμανσης. Πάνω από 80 ευρώ πρέπει να ξοδέψουν οι οδηγοί για να φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους.

Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα του πετρελαίου θέρμανσης, το ειδικό επίδομα, που χορηγήθηκε φέτος, δεν ήταν τίποτα άλλο από σταγόνα στον ωκεανό των συνεχών ανατιμήσεων. Οταν ψηφίστηκε η σχετική υπουργική απόφαση, η μέση τιμή του λίτρου ήταν κάτω από το 1,22 ευρώ και πλέον ξεπέρασε το 1,30 ευρώ το λίτρο. Σε σχέση με πέρυσι, το συνολικό ποσοστό της αύξησης ξεπερνά το 45%. Σε ό,τι αφορά στα καύσιμα κίνησης, οι αυξήσεις ξεπερνούν το 25% σε σχέση με το 2021, με τις συνέπειες να αποτυπώνονται ήδη στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Σε δέκα ημέρες η κίνηση υποχώρησε κατά 20%, καθώς οι καταναλωτές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να επισκέπτονται τα βενζινάδικα περισσότερο από μια φορά την εβδομάδα. Ετσι μειώνεται η ζήτηση στα πρατήρια και κατά συνέπεια η είσπραξη φόρων από το κράτος.

Ακόμη και τώρα, το οικονομικό επιτελείο και ο υπουργός Ανάπτυξης αρνούνται να δουν κατάματα την πραγματικότητα και να μειώσουν επιτέλους τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα. Φέτος έφτασε να αντιστοιχεί σε 550 ευρώ ανά τόνο πετρελαίου θέρμανσης, από 220 ευρώ πριν από δέκα χρόνια. Στην αμόλυβδη βενζίνη το 75% της τελικής τιμής είναι φόροι προς το κράτος. «Δεν θα μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα για να μην ανέβει κι άλλο ο πληθωρισμός», δήλωσε πριν από έναν μήνα ο αποκομμένος από την πραγματικότητα υπουργός Ανάπτυξης. Στο μεταξύ, τα δημόσια ταμεία χάνουν έσοδα, οι πρατηριούχοι βλέπουν την κίνηση να συρρικνώνεται και οι πολίτες παγώνουν από το κρύο.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου