Τα «αγκάθια» της φετινής σχολικής χρονιάς

τα-αγκάθια-της-φετινής-σχολικής-χρο-851206

Η φετινή σχολική χρονιά άρχισε με πολλές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, εξαιτίας των υγειονομικών δεδομένων που έχει διαμορφώσει η πανδημία. Βασικός στόχος του υπουργείου Παιδείας ήταν και παραμένει να μην επιστρέψουν μαθητές και εκπαιδευτικοί σε καθεστώς τηλεδιδασκαλίας, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση. Η τηλεδιδασκαλία είναι μια ιδιαίτερη συνθήκη, που αφενός οξύνει τις ανισότητες στο δημόσιο σχολείο, αφετέρου υποβαθμίζει τον ρόλο των εκπαιδευτικών. Η περσινή σχολική χρονιά, που κύλησε κατά το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με τηλεκπαίδευση, θεωρείται στην ουσία χαμένη για τους μαθητές.

Φέτος προκύπτουν συνεχώς προβλήματα, τα οποία προσπαθεί να διαχειρίζεται η σχολική κοινότητα, με βασική επιδίωξη να μην ξανακλείσουν τα σχολεία. Ο υψηλός αριθμός κρουσμάτων κορονοϊού, που καταγράφεται στα διδακτήρια στη Μαγνησία, προκαλεί σοβαρές αρρυθμίες όχι μόνο στη λειτουργία των τμημάτων, όπου εντοπίζονται οι νέες μολύνσεις, αλλά συνολικά στα σχολεία, καθώς αρκετοί γονείς κρατούν τα παιδιά τους στο σπίτι, μέχρι να βεβαιωθούν ότι δεν έχει γίνει διασπορά.

Καθημερινά αρκετές μαθητικές τάξεις υπολειτουργούν, επί της ουσίας, εξαιτίας των απουσιών των παιδιών, που είτε έχουν νοσήσει, είτε δεν πηγαίνουν στο σχολείο, επειδή οι γονείς τους φοβούνται ότι θα μολυνθούν. Από την άλλη, αρκετοί εκπαιδευτικοί, ακόμη και τριπλά εμβολιασμένοι, νοσούν από τον κορονοϊό, γεγονός που καταδεικνύει ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα διασποράς στην κοινότητα.

Σε όλο αυτό το σκηνικό ανησυχίας και αναταραχής, έρχονται να προστεθούν και οι περιπτώσεις των μαθητών, που δεν έχουν κάνει από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς ούτε μια ώρα μάθημα, επειδή οι αρνητές γονείς τους δεν θέλουν τα παιδιά τους να φορούν μάσκα ή να υποβάλλονται στα προβλεπόμενα εβδομαδιαία τεστ αυτοδιάγνωσης. Οι συγκεκριμένοι μαθητές κινδυνεύουν να αποκοπούν από το σχολικό περιβάλλον, καθώς δεν μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα ούτε μέσω διαδικτύου. Κάποιοι από αυτούς συμπληρώσαν ήδη τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό απουσιών με τη λήξη του πρώτου τριμήνου.

Οι διευθυντές των σχολείων προσπάθησαν μέσω διαλόγου να αλλάξουν τις απόψεις των αρνητών γονιών, ωστόσο αποτέλεσμα δεν υπήρξε, ενώ η απουσία, μέχρι πρότινος, αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τους γονείς, που δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, κρατούσε δεμένα τα χέρια της πολιτείας. Πλέον, βρίσκεται σε ισχύ η κοινή νομοθετική πρωτοβουλία των υπουργών Παιδείας και Δικαιοσύνης, που προβλέπει την ποινική δίωξη των γονέων. Η σχετική διαδικασία «τρέχει» και στη περιοχή μέσω των εισαγγελικών αρχών, που εξετάζουν ακόμη και το ενδεχόμενο αφαίρεσης της γονικής επιμέλειας.

Οι αλλαγές, που έγιναν στο νομοθετικό πλαίσιο αντιμετώπισης των περιπτώσεων γονέων, οι οποίοι δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, λόγω θεωριών συνομωσίας, ήταν απαραίτητες. Τώρα καλούνται οι δικαστικές αρχές να εφαρμόσουν τον νόμο για να εκλείψουν οι περιπτώσεις μαθητών, που παραμένουν μακριά από το σχολικό περιβάλλον, με ό,τι μπορεί να σημαίνει όχι μόνο για τη μόρφωσή τους, αλλά και για την ένταξή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

#Tags

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου