Η τελευταία ευκαιρία για την ολοκλήρωση του περιφερειακού

η-τελευταία-ευκαιρία-για-την-ολοκλήρω-545086

Του Γιώργου Λαμπράκη

Το απίστευτο μποτιλιάρισμα στον παραλιακό οδικό άξονα Βόλου – Καλών Νερών προχθές Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος έρχεται να ισχυροποιήσει την επιχειρηματολογία για την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του περιφερειακού δρόμου του Βόλου μέχρι το Μαλάκι. Με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα παρακάμπτει την Αγριά και το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, δεν θα επαναλαμβάνονται φαινόμενα, όπως το προχθεσινό.

Σχεδόν τρεις ώρες χρειάστηκαν για να διανύσουν οδηγοί την απόσταση από την Κορώπη μέχρι τον Βόλο. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η συγκεκριμένη διαδρομή καλύπτεται σε λιγότερο από 30 λεπτά. Προχθές, ωστόσο, το ταξίδι διήρκεσε όσο η διαδρομή από τον Βόλο στην Αθήνα.

Αρκετές φορές και το φετινό καλοκαίρι θα επαναλαμβάνεται το σκηνικό ταλαιπωρίας τόσο κατά την έξοδο των οδηγών προς το Νότιο Πήλιο, όσο και κατά την επιστροφή τους. Σχεδόν όλα τα Σαββατοκύριακα και το φετινό καλοκαίρι θα επαναλαμβάνονται οι ίδιες εικόνες στον παραλιακό άξονα. Το ζήτημα είναι πόσοι εκ των επισκεπτών στην περιοχή θα αντέχουν να τους βγαίνει το λάδι ειδικά κατά την επιστροφή.

Επίσης, πόσοι εξ αυτών θα δυσφημούν συνολικά, την περιοχή, που έχει τεράστια ανάγκη τον τουρισμό. Πόσοι θα μιλούν στους φίλους και τους γνωστούς τους για την περιπέτεια που έζησαν, ακυρώνοντας τον προγραμματισμό επισκεπτών, που θέλουν να απολαύσουν τις φυσικές ομορφιές του Νοτίου Πηλίου, δεν θέλουν, ωστόσο, να μετατραπεί σε μαρτύριο το ταξίδι του γυρισμού.

Δύο δεκαετίες πλέον η περιοχή συζητεί για την επέκταση του περιφερειακού δρόμου του Βόλου μέχρι το Μαλάκι με βάση την πεδινή χάραξη, που έχει ορίσει το πρώην υπουργείο Περιβάλλοντος και Δημοσίων Εργων. Οι προτάσεις για την ημιορεινή χάραξη, πάνω δηλαδή από την πεδιάδα των Λεχωνίων, εκτοξεύουν το κόστος του έργου σε δυσθεώρητα ύψη, καθώς θα χρειαστεί να γίνουν τούνελ στο βουνό και επιπρόσθετα αγνοούν το γεγονός ότι συγκεκριμένο τμήμα έχει χαρακτηριστεί ως περιοχή του δικτύου Natura.

Οι επίμαχες προτάσεις επανέρχονται, μαζί με τις οξύτατες αντιδράσεις μερίδας κατοίκων των Λεχωνίων, που χωρίς να έχει αρχίσει η εκπόνηση της μελέτης για την πεδινή χάραξη, υπολογίζουν σε δεκάδες τις κατοικίες, οι οποίες επηρεάζονται από τη διέλευση του περιφερειακού και σε χιλιάδες τα δέντρα που θα κοπούν.

Οσοι διαφωνούν με το έργο, πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση από την πεδινή χάραξη. Η ευκαιρία για την υλοποίηση του έργου, ειδικά από τη στιγμή που έχει αναλάβει τη σχετική αρμοδιότητα η Περιφέρεια Θεσσαλίας, είναι μοναδική. Αν χαθεί και αυτή η ευκαιρία εξαιτίας των λίγων που αντιδρούν, που μονίμως ορθώνουν εμπόδια σε κάθε έργο, θα είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Ας συνηθίσουμε την ταλαιπωρία, που υφίστανται Αθηναίοι και Θεσσαλονικείς για ένα μπάνιο, ας σταματήσουμε να διαμαρτυρόμαστε για την παρατεταμένη υπανάπτυξη της περιοχής και ας συνειδητοποιήσουμε ότι χωρίς οδικό δίκτυο και υποδομές δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει το σημερινό σκηνικό μιζέριας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου