Τα μπάνια της ταλαιπωρίας και το αδιάφορο υπουργείο Υποδομών

τα-μπάνια-της-ταλαιπωρίας-και-το-αδιάφ-13233

Είναι τόσο μεγάλος ο κυκλοφοριακός φόρτος σε τόσο στενό οδικό άξονα, ώστε δεν αρκεί η κατασκευή ενός ή περισσότερων κυκλικών κόμβων, που απλά ρυθμίζεται η κυκλοφορία τοπικά, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση φωτεινών σηματοδοτών

Του Γιώργου Λαμπράκη

Η αγανάκτηση Βολιωτών, που ταλαιπωρούνται κάθε Σαββατοκύριακο στον παραλιακό δρόμο Βόλου – Αγριάς, προκειμένου να κάνουν ένα μπάνιο, προφανώς δεν λαμβάνεται υπόψη από τον υπουργό Υποδομών και τους ακριβοπληρωμένους συνεργάτες του. Το απίστευτο μποτιλιάρισμα, που επαναλαμβάνεται κάθε Σαββατοκύριακο, τόσο κατά την έξοδο των οδηγών, όσο και κατά την επιστροφή τους, εξακολουθεί να αφήνει παγερά αδιάφορη και την παρούσα ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, που θα μπορούσε να αμβλύνει το πρόβλημα, αν δρομολογούσε τις απαιτούμενες διαδικασίες ολοκλήρωσης των μελετών του περιφερειακού, οι οποίες εκκρεμούν για 15 χρόνια, ή απλά αν αποφάσιζε να εκχωρήσει την αρμοδιότητα για το συγκεκριμένο έργο στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Ο μόνος τρόπος για να βελτιωθεί η σημερινή απαράδεκτη κατάσταση στον παραλιακό άξονα Βόλου – Αγριάς είναι η ολοκλήρωση του πολύπαθου περιφερειακού δρόμου μέχρι την είσοδο των Κάτω Λεχωνίων. Παρεμβάσεις όπως οι κυκλικοί κόμβοι δεν είναι δυνατό να αλλάξουν τη σημερινή εικόνα. Είναι τόσο μεγάλος ο κυκλοφοριακός φόρτος σε τόσο στενό οδικό άξονα, ώστε δεν αρκεί η κατασκευή ενός ή περισσότερων κυκλικών κόμβων, που απλά ρυθμίζεται η κυκλοφορία τοπικά, χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση φωτεινών σηματοδοτών. Στον υπόλοιπο οδικό άξονα, ωστόσο, το μποτιλιάρισμα καθίσταται αναπόφευκτο, πολύ περισσότερο όταν λειτουργούν φανάρια σε σημεία όπως οι παράλληλοι, με τον παραλιακό άξονα, δρόμοι στην Αγριά ή το περίφημο φανάρι στα Πλατανίδια.

Οι Βολιώτες πρέπει λοιπόν να το πάρουν απόφαση. Είτε θα ξεκινούν από τα ξημερώματα για τα μπάνια του Σαββατοκύριακου και θα επιστρέφουν πριν τις 6 το απόγευμα, είτε θα ταλαιπωρούνται τόσο κατά την έξοδό τους από το πολεοδομικό συγκρότημα, όσο και κατά την επιστροφή τους. Από τη στιγμή που το υπουργείο Υποδομών δεν ασχολείται με το θέμα του περιφερειακού, με τους ρυθμούς που επιτάσσει η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου, δεν υπάρχουν άλλες επιλογές. Στην πίεση της Περιφέρειας Θεσσαλίας για εκχώρηση της αρμοδιότητας ολοκλήρωσης του περιφερειακού δρόμου δεν υπάρχει η παραμικρή αντίδραση. Οι μελέτες τόσο για την είσοδο του περιφερειακού, όσο και για την έξοδό του, μετά την ΑΓΕΤ, παραμένουν στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών, ενώ οι διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης της ΝΔ, που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει έναν χρόνο στο τιμόνι της χώρας, ότι θα αλλάξει ο ρυθμός υλοποίησης των δημόσιων έργων, δεν ήταν τίποτα άλλο, παρά λόγια του αέρα.

Οι κυβερνήσεις, διαχρονικά, θέτουν στο περιθώριο την ολοκλήρωση της οδικής παράκαμψης του Βόλου, τη στιγμή που άλλες περιφερειακές πόλεις έχουν δύο και τρεις περιφερειακούς δρόμους. Ισως σε αυτές τις περιοχές η πίεση που ασκούν οι τοπικές κοινωνίες, μέσω των κοινοβουλευτικών τους εκπροσώπων, να είναι πιο αποτελεσματική. Ισως πάλι να αξιολογούνται διαφορετικά αντίστοιχα έργα, τα οποία σε άλλες πόλεις της χώρας υφίστανται εδώ και δεκαετίες, δίνοντας λύσεις σε σοβαρά προβλήματα. Αντίθετα, στον Βόλο η κακοδαιμονία που μας κατατρέχει, σε ό,τι αφορά στα δημόσια έργα και όχι μόνο, συνεχίζεται και οι συνέπειές της φαίνονται κάθε Σαββατοκύριακο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου