Κραυγή αγωνίας

κραυγή-αγωνίας-60421

Του Γιώργου Λαμπράκη

Οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και γραφείων αποτελούν σημαντικό κρίκο στην αλυσίδα της τουριστικής οικονομίας της χώρας, χωρίς, ωστόσο, η πολιτεία να έχει νομοθετήσει προς το παρόν τα ανάλογα οικονομικά μέτρα για τη στήριξή τους. Το έκτακτο βοήθημα, που δόθηκε σε εργαζόμενους και ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι ανέστειλαν τη δραστηριότητά τους το τελευταίο δίμηνο λόγω των μέτρων κατά του κορονοϊού, δεν επαρκεί ούτε για τα ασφάλιστρα των τουριστικών λεωφορείων. Οι ιδιοκτήτες τους βρίσκονται σε απόγνωση και η χθεσινή τους κινητοποίηση στο κέντρο του Βόλου δεν είχε μόνο συμβολικό, αλλά και ουσιαστικό χαρακτήρα.

Από τα τέλη Φεβρουαρίου τα τουριστικά γραφεία έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους. Είναι ο επαγγελματικός κλάδος, που υπέστη πρώτος τις συνέπειες από την πανδημία και από τους τελευταίους που δεν μπορούν να επανεκκινήσουν. Παρ’ ότι υπάρχει ενδιαφέρον για εκδρομές, οι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων αδυνατούν να ξεκινήσουν τα ταξίδια εξαιτίας των ασφυκτικών οικονομικών προβλημάτων, τα οποία αντιμετωπίζουν, καθώς επίσης και λόγω των νέων δεδομένων που έχουν διαμορφώσει τα υγειονομικά πρωτόκολλα ασφαλείας.

Η χθεσινή τους κινητοποίηση στον Βόλο και οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις που θα ακολουθήσουν σε διάφορες περιοχές της χώρας, αποτελούν στην ουσία κραυγή αγωνίας από επαγγελματικό κλάδο, που παρ’ ότι συνεισφέρει στην εθνική οικονομία και στην τόνωση του τουρισμού, τα μέλη του αισθάνονται ότι έχουν εγκαταλειφθεί από το κράτος. Εκτός και αν πιστεύουν στην κυβέρνηση ότι με το έκτακτο οικονομικό βοήθημα των 534 ευρώ μπορούν να συντηρηθούν τα τουριστικά λεωφορεία και να λειτουργήσουν τα γραφεία των επαγγελματιών του κλάδου.

Εδώ και τρεις μήνες καταγράφουν μηδενικά έσοδα, ενώ τα έξοδά τους «τρέχουν» κανονικά. Χωρίς τις απαιτούμενες κυβερνητικές παρεμβάσεις, έτσι ώστε να δοθούν οικονομικές ανάσες στους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, μεγάλο ποσοστό συναδέλφων τους δεν θα βγάλει το καλοκαίρι. Ο κίνδυνος των λουκέτων είναι κάτι παραπάνω από ορατός, αν δεν υιοθετηθούν οι προτάσεις του κλάδου για μείωση των τελών κυκλοφορίας και των ασφαλίστρων, επίσης του ΦΠΑ στο 13% και για καθολικές πληρότητες στα λεωφορεία.

Προς το παρόν έχουν δρομολογηθεί μέτρα για την οικονομική στήριξη της τουριστικής οικονομίας και συγκεκριμένα των ξενοδοχειακών καταλυμάτων 12μηνης διάρκειας, καθώς και για τα εποχικά. Από το συγκεκριμένο πακέτο απουσιάζουν, ωστόσο, τα μέτρα στήριξης των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων και γραφείων, που συνεισφέρουν στην τουριστική οικονομία και απαιτούν από την πολιτεία να τους αντιμετωπίσει ισότιμα. Αλλωστε, χωρίς τον δικό τους κλάδο δεν θα μπορούσαν να ταξιδέψουν οι πολίτες με τα χαμηλά εισοδήματα, που κατά γενική ομολογία στηρίζουν το εγχώριο τουριστικό προϊόν ολόκληρο τον χρόνο. Εκτός και αν στις προτεραιότητες του αρμόδιου υπουργείου είναι η στήριξη μόνο των ξενοδοχειακών μονάδων, τις οποίες επιλέγουν τουρίστες με χοντρά πορτοφόλια.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου