Σημαντικά ερωτήματα για την επαναλειτουργία των σχολείων

σημαντικά-ερωτήματα-για-την-επαναλει-98664

Του Γιώργου Λαμπράκη

Ρεαλιστική βάση προσδίδουν στις ενστάσεις που εκφράστηκαν από την αντιπολίτευση, αναφορικά στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την επαναλειτουργία των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά το δίμηνο των μέτρων καραντίνας, οι προβληματισμοί και τα ερωτήματα διευθυντών γυμνασίων και λυκείων της Μαγνησίας. Ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται τα τελευταία 24ωρα αποδέκτης καταιγισμού ερωτημάτων από διευθυντές σχολείων, όπου θα επιστρέψουν στις τάξεις οι μαθητές, από τη μεθεπόμενη Δευτέρα.

Το υπουργείο Παιδείας προχωρά στην υλοποίηση του σχεδιασμού για τη σταδιακή επάνοδο στις τάξεις, σε μια προσπάθεια να δοκιμάσει το σύστημα τις αντοχές του, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς από την 1η Σεπτεμβρίου. Ετσι κι αλλιώς, η τρέχουσα σχολική χρονιά πρέπει να θεωρείται χαμένη, καθώς δεν έγιναν μαθήματα μετά τις 11 Μαρτίου, ενώ δεν θα πραγματοποιηθούν ούτε οι προαγωγικές εξετάσεις.

Σκοπός του υπουργείου είναι, λοιπόν, να προετοιμαστεί για την επόμενη σχολική χρονιά, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε έξαρση της πανδημίας μετά την άρση των απαγορεύσεων στις μετακινήσεις και στη λειτουργία της αγοράς. Με τα σημερινά δεδομένα, ο σχεδιασμός που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 11 Μαΐου αποσκοπεί στην σταδιακή επάνοδο μαθητών και εκπαιδευτικών στη νέα καθημερινότητα, την οποία διαμορφώνει και στη δημόσια εκπαίδευση ο κορωνοϊός. Από τη άλλη μεριά, εκφράζονται ενστάσεις και προβληματισμοί, τόσο για τους εκπαιδευτικούς που βαδίζουν στην 6η δεκαετία της ζωής τους και για τους συναδέλφους τους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όσο και για τους μαθητές οι οποίοι καλούνται να επιστρέψουν σε μια διαφορετική σχολική πραγματικότητα, χωρίς το κίνητρο των προαγωγικών εξετάσεων και δίχως το φόβητρο των απουσιών.

Σε ότι αφορά στους εκπαιδευτικούς, από τους 1500 καθηγητές στη Μαγνησία, οι 200 έχουν ξεπεράσει το 60ο έτος της ηλικίας τους, ενώ πάνω από 80 είναι οι συνάδελφοι τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, τα οποία τους κατατάσσουν στις ευπαθείς ομάδες. Γεννάται λοιπόν ένα σημαντικό ερώτημα για τις συγκεκριμένες ομάδες καθηγητών, που αντιστοιχούν στο 20% περίπου του συνόλου του εκπαιδευτικού δυναμικού στο νομό.

Για τους μαθητές της Γ’ λυκείου που δεν σταμάτησαν να προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις με τους φροντιστές τους, επίσης δεν υπάρχει λόγος να επιστρέψουν στο σχολείο για το 10ήμερο, στην ουσία το οποίο προβλέπει η σχετική υπουργική απόφαση. Για τους μαθητές των υπολοίπων τάξεων, από τη στιγμή που δεν θα γίνουν προαγωγικές εξετάσεις και δεν θα υπολογιστούν οι απουσίες μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς, πρέπει να θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι η παρουσία τους στα σχολεία από τις 18 Μαΐου, θα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Στα παραπάνω ζητήματα αναμένονται απαντήσεις από το υπουργείο, όπως επίσης και στο μείζον ζήτημα των απολυμάνσεων στα σχολεία από τους δήμους, οι οποίοι πρέπει, επίσης, μέχρι τις 11 Μαΐου να φροντίσουν για τον εφοδιασμό των διδακτηρίων με μάσκες, γάντια και αντισηπτικά. Εξαιρετικό ενδιαφέρον θα έχει και η αντίδραση του δήμου Βόλου στο αίτημα διευθυντών σχολείων, όπου θα λειτουργήσουν τα εξεταστικά κέντρα των πανελλαδικών, για την εγκατάσταση κλιματιστικών, έτσι ώστε οι μαθητές να διαγωνιστούν μέσα στο κατακαλόκαιρο υπό ανθρώπινες συνθήκες. Το συνολικό κόστος του συγκριμένου αιτήματος φτάνει τα 75.000 ευρώ!

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου