Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη δημιουργία ψηφιακών τάξεων

Τελευταία ενημέρωση: 2020-04-02, 16:36:35
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη δημιουργία ψηφιακών τάξεων

Στις έκτακτες καταστάσεις δοκιμάζονται οι αντοχές του κράτους και των πολιτών. Οταν, ωστόσο, αυτές οι καταστάσεις αξιολογούνται σωστά και η διαχείριση τους γίνεται με σχέδιο και προγραμματισμό, τότε μπορούν να προκύψουν αποτελέσματα, τα οποία εκπλήσσουν και θέτουν τις βάσεις για ένα καλύτερο αύριο. Με αφορμή την έκτακτη κατάσταση που βιώνει και η χώρα μας εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, ευαίσθητοι τομείς της λειτουργίας του κράτους, όπως η δημόσια εκπαίδευση προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, καθώς από τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης εξαρτάται ολόκληρη η φετινή σχολική χρονιά και οι τύχες χιλιάδων τελειόφοιτων του λυκείου.

Αντιμέτωποι με πρωτόγνωρα δεδομένα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν τις τελευταίες ημέρες να οργανώσουν το σύστημα διδασκαλίας πάνω σε εντελώς νέες βάσεις. Ο παραδοσιακός τρόπος λειτουργίας της τάξης δεν είναι εφικτός και δεν πρόκειται να γίνει τουλάχιστον μέχρι τον Μάιο. Ολες οι ενδείξεις συντείνουν σε αυτό το συμπέρασμα, ενώ οι τοποθετήσεις της αρμόδιας υπουργού για ενδεχόμενη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων ακόμη και μετά τον Ιούνιο, αναγκάζουν τη σχολική κοινότητα να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας, προκειμένου να καλυφθεί η διδακτέα ύλη στον μέγιστο δυνατό βαθμό και να μην πάνε χαμένοι οι κόποι χιλιάδων μαθητών.

Τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία των ψηφιακών τάξεων προκαλούν ικανοποίηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις σχολείων ακόμη και ενθουσιασμό καθώς η ανταπόκριση μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχετικές οδηγίες, ξεπερνά κάθε προσδοκία. Οι περισσότερες από 3.700 ψηφιακές τάξεις που είχαν δημιουργηθεί μέχρι χθες στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Μαγνησίας αποτελούν ένα άκρως ενθαρρυντικό σημάδι για τα αντανακλαστικά και τη διάθεση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση. Η δική τους όρεξη να στηθεί το νέο σύστημα εκπαίδευσης πάνω σε ψηφιακές βάσεις, είχε ως αποτέλεσμα να διδάσκονται σήμερα τα περισσότερα μαθήματα σε ένα ποσοστό μαθητών άνω του 60%, ένα από τα υψηλότερα πανελλαδικα και σιγουρα το υψηλοτερο στην περιφερεια Θεσσαλίας.

Δινουν απαντησεις οι εκπαιδευτικοι του δημοσιου σχολείου με την υπεύθυνη στάση τους αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο. Κατ’ αρχάς, δίνουν απαντήσεις στην  ίδια την πολιτεία που τους απαξιώνει μισθολογικά και όχι μόνο. Οι εκπαιδευτικοί μας καλούνται καθημερινά να ξεπεράσουν δυσκολίες που οι ευρωπαίοι συνάδελφοι τους δεν φαντάζονται καν. Δίνουν όμως απαντήσεις και σε αυτούς που ψάχνουν αφορμές ώστε να αμφισβητήσουν τη συμβολή τους στην κορυφαία εθνική προσπάθεια να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες τα ελληνόπουλα. Η επιτυχία του δύσκολου εγχειρήματος για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων τους πιστώνεται αποκλειστικά. Πάνω σε αυτό το αποτέλεσμα πρέπει να «πατήσει» η πολιτεία όταν περάσει η υγειονομική κρίση, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες ψηφιακές δομές και να αποτελέσουν αυτονόητο αγαθό για όλους.      

Σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια γι'αυτό το άρθρο
Αποστολή σχολίου
9
+
9
=