Ποιος κάνει κουμάντο στο υπουργείο Υποδομών;

ποιος-κάνει-κουμάντο-στο-υπουργείο-υπ-176759

Οσο καθυστερεί να απαντήσει το υπουργείο Υποδομών στο αίτημα της Περιφέρειας Θεσσαλίας για την εκχώρηση της αρμοδιότητας ολοκλήρωσης του περιφερειακού δρόμου του Βόλου, τόσο αυξάνει η ανησυχία για την τύχη του πολύπαθου έργου, που είναι μείζονος σημασίας για το πολεοδομικό συγκρότημα. Τις τελευταίες εβδομάδες ο περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός έχει θέσει στα αρμόδια όργανα το αίτημα για παραχώρηση από την κεντρική εξουσία στις υπηρεσίες της Περιφέρειας της σχετικής αρμοδιότητας, τουλάχιστον δύο φορές, χωρίς ωστόσο να υπάρξει απάντηση.

Τη ίδια στάση κρατούσε και η προηγούμενη κυβέρνηση διά του τότε υπουργού Υποδομών, στον οποίο είχε υποβληθεί το αίτημα για την παραχώρηση στην Περιφέρεια Θεσσαλίας της αρμοδιότητας ολοκλήρωσης των έργων και των μελετών που εκκρεμούν, έτσι ώστε ο Βόλος να αποκτήσει επιτέλους οδική παράκαμψη, που θα έχει αρχή, μέση και τέλος και θα συμβάλλει ουσιαστικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος και στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο κέντρο της πόλης.

Καμία απάντηση δεν δόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, που ήταν εγκλωβισμένη στις ιδεοληψίες της, ενώ ποτέ δεν είδε με καλό μάτι τον «γαλάζιο» περιφερειάρχη Θεσσαλίας. Η παρούσα κυβέρνηση όμως, που υποτίθεται ότι δεν διακατέχεται από τις ιδεοληψίες του ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει λόγο να μην ικανοποιήσει ένα δίκαιο και λογικό αίτημα, ενός εκ των πλέον προβεβλημένων κομματικών της στελεχών.

Εκτός και αν στο υπουργείο Υποδομών κάνουν κουμάντο οι γραφειοκράτες και όχι τα πολιτικά πρόσωπα. Αν ισχύει αυτό το σενάριο, δεν υπάρχουν ελπίδες για απεμπλοκή των διαδικασιών, σχετικά με την ολοκλήρωση του περιφερειακού δρόμου του Βόλου. Οι μελέτες για την είσοδό του στον κόμβο Μπουρμπουλήθρας «αραχνιάζουν» εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια στα συρτάρια κάποιας υπηρεσίας του αρμόδιου υπουργείου. Οι αντίστοιχες μελέτες για την έξοδο του περιφερειακού προς την Αγριά «καρκινοβατούν», για λόγους που αντιλαμβάνονται μόνο όσοι κρατούν δέσμιο το έργο και κατά συνέπεια την τοπική κοινωνία.

Αν η αρμοδιότητα για τον περιφερειακό είχε παραχωρηθεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας από την προηγούμενη κυβέρνηση, το έργο θα είχε πιθανότατα ολοκληρωθεί, όπως ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ το εξαιρετικά περίπλοκο αντίστοιχο της Κάρλας. Εκεί ξεπεράστηκαν τα εμπόδια, που είχαν υψώσει η Αρχαιολογική Υπηρεσία και η ασυνέπεια των εργολάβων, με αποτέλεσμα το έργο να ολοκληρωθεί και να δοθεί σε χρήση σε ασυνήθιστα γρήγορους, για τα ελληνικά δεδομένα, χρόνους.

Βέβαια, στην περίπτωση της Κάρλας υπήρχε ο άμεσος κίνδυνος να κληθεί η χώρα μας να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ενωση εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, καθώς το συγκεκριμένο έργο χρηματοδοτήθηκε από κοινοτικούς πόρους. Στην περίπτωση του περιφερειακού δρόμου του Βόλου δεν ισχύει κάτι ανάλογο, με αποτέλεσμα το αρμόδιο υπουργείο και οι γραφειοκράτες, που φαίνεται ότι το ελέγχουν, να μην αισθάνονται την παραμικρή πίεση από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και να κρατούν δέσμιους της αδιαφορίας και της αβελτηρίας τους τούς Βολιώτες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου