Η αναβίωση εμπορικού θεσμού και οι ηχηρές απουσίες

η-αναβίωση-εμπορικού-θεσμού-και-οι-ηχη-181168

Οι επίσημες ανακοινώσεις χθες για την αναβίωση του θεσμού του Επιχειρηματικού Πανοράματος αφενός αποτελούν αισιόδοξη νότα στο βαρύ ειδησεογραφικό κλίμα των ημερών, κυρίως λόγω κορονοϊού, αφετέρου σηματοδοτούν την έναρξη συντονισμένης προσπάθειας, προκειμένου η τοπική οικονομία να βγει από την αδράνεια και να διεκδικήσει όσα της αναλογούν στο δυσμενές επιχειρηματικό και εμπορικό περιβάλλον της μεταμνημονιακής εποχής.

Από τη μία μεριά, οι διοργανωτές της εμπορικής έκθεσης της Μαγνησίας, που χάθηκε από τον πανελλαδικό χάρτη των διοργανώσεων πριν από σχεδόν μία δεκαετία, θέλησαν να στείλουν το μήνυμα ότι δεν πρέπει η ανησυχία για την επιδημία του κορονοϊού να ακυρώσει κάθε σχεδιασμό για την τόνωση της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας. Από την άλλη, δήλωσαν παρόντες στην προσπάθεια επανεκκίνησης της τοπικής αγοράς, που εξακολουθεί να διανύει τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων δέκα ετών.

Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για την εικόνα των τοπικών εμπορικών καταστημάτων από πλευράς τζίρου, το κλίμα, το οποίο μεταφέρουν στη διοίκηση του οργάνου τους τα μέλη του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, είναι κάτι παραπάνω από απαισιόδοξο. Το κλίμα είναι απόλυτα εναρμονισμένο με τα αποτελέσματα έρευνας, την οποία διενήργησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, για το πώς κύλησε η φετινή περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων.

Οι επτά στις δέκα επιχειρήσεις, που έλαβαν μέρος στην έρευνα, δεν κατέγραψαν ανάκαμψη των πωλήσεων. Από τις εκτιμήσεις των διοικούντων τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου προκύπτει ανάλογη εικόνα και στην τοπική αγορά. Ολα αυτά προτού εκδηλωθεί και στη χώρα μας η επιδημία του κορονοϊού.

Το αρνητικό κλίμα στην πραγματική οικονομία δεν υποχωρεί, ούτε παρουσιάζει σημάδια αντιστροφής. Για αυτό και οι εκπρόσωποι φορέων της ιδιωτικής οικονομίας αναλαμβάνουν δράση και σχεδιάζουν πρωτοβουλίες, οι οποίες μπορούν να οδηγήσουν στην ανάκαμψη από πιο γρήγορες και σίγουρες διαδρομές, σε σχέση με τις αντίστοιχες της κεντρικής εξουσίας.

Οι εμπορικές εκθέσεις δίνουν τη δυνατότητα, ώστε οι δυνάμεις της δημιουργίας να ενωθούν με σκοπό την εξωστρέφεια και την πραγματική ανάπτυξη. Το Επιχειρηματικό Πανόραμα είναι πρώτης τάξης ευκαιρία, ώστε να ξαναμπεί η Μαγνησία στον χάρτη των μεγάλων εμπορικών εκθέσεων και με τις συμφωνίες, οι οποίες θα κλειστούν, να επιτευχθεί ο στόχος για την ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας.

Οι προϋποθέσεις επίτευξης του συγκεκριμένου στόχου θα μπορούσαν, βέβαια, να είναι περισσότερο ευνοϊκές, αν μεταξύ των συνδιοργανωτών του φετινού Επιχειρηματικού Πανοράματος ήταν και το Επιμελητήριο Μαγνησίας. Η απουσία του από τη διοργάνωση της έκθεσης είναι εκκωφαντική και η συμμετοχή του, υπό τη μορφή απλού εκθέτη, δεν μπορεί να αλλάξει ούτε τις αρνητικές εντυπώσεις, ούτε τις εκτιμήσεις όσων είχαν την έμπνευση για την αναβίωση του συγκεκριμένου εγχειρήματος, ότι ο βασικός φορέας εκπροσώπησης των ελεύθερων επαγγελματιών δεν στηρίζει ουσιαστικά μία προσπάθεια, που θα τονώσει τον κλάδο και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για την περιοχή.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου