Ολα εξαρτώνται από την πολιτική βούληση

ολα-εξαρτώνται-από-την-πολιτική-βούλη-216455

Το σίριαλ με την κενή θέση μαθηματικού στο Γυμνάσιο Τρικερίου συνεχίζεται. Η έκβασή του παραμένει άγνωστη, όσο επικρατεί το ισχύον θεσμικό κομφούζιο, αναφορικά με τις τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές, είτε της ηπειρωτικής, είτε της νησιωτικής Ελλάδας.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει υποσχεθεί ότι θα ψηφίσει νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα αποκλείονται για τρία χρόνια από τους πίνακες διορισμών οι εκπαιδευτικοί, που θα αρνούνται να τοποθετηθούν στα σχολεία, όπου υπάρχουν ανάγκες.

Η περίπτωση του Τρικερίου είναι μία από τις πολλές ανάλογες περιπτώσεις ανά την ελληνική επικράτεια. Οι αποστάσεις από τα αστικά κέντρα είναι μεγάλες, ωστόσο τα παιδιά και αυτών των περιοχών έχουν το δικαίωμα να μάθουν γράμματα και να περάσουν στις σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το νομοθετικό πλαίσιο για τους διορισμούς εκπαιδευτικών τούς στερεί το δικαίωμα και τους φέρνει σε μειονεκτική θέση έναντι των υπολοίπων τελειόφοιτων Λυκείου, που αυτό το διάστημα προετοιμάζονται πυρετωδώς στα φροντιστήρια για την ερχόμενη δοκιμασία των πανελλαδικών.

Σε χωριά, όπως το Τρίκερι,οι δυνατότητες φροντιστηριακής διδασκαλίας είναι περιορισμένες, σχεδόν ανύπαρκτες. Κατά συνέπεια, τα παιδιά που θέλουν να πετύχουν την είσοδό τους σε πανεπιστημιακή σχολή ρίχνουν όλο το βάρος στη διδασκαλία των μαθημάτων που τους ενδιαφέρουν στη σχολική τάξη.

Οταν, όμως, οι εκπαιδευτικοί, που διορίζονται σε διδακτήρια δυσπρόσιτων περιοχών, είτε αποχωρούν στη μέση της σχολικής χρονιάς, είτε αρνούνται να καλύψουν τα κενά, τα οποία προκύπτουν εξαιτίας της αποχώρησης συναδέλφων τους, προκαλείται αυτόματα ανισομερές καθεστώς, που ανατρέπει τον σχεδιασμό χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους.

Οι εκπαιδευτικοί, που αρνούνται να διδάξουν σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών, δεν παρανομούν. Βάσει των όσων ισχύουν, αξιοποιούν την κείμενη νομοθεσία, ώστε να μην αποδεχτούν τον διορισμό τους. Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας, που όντως δεν τους επιτρέπουν να διδάξουν σε χωριά, όπως το Τρίκερι. Τις περισσότερες φορές, ωστόσο, οι αιτίες της άρνησης εντοπίζονται στην ταλαιπωρία, που θα υπόκεινται και στα έξοδα που θα τους επιβαρύνουν για την καθημερινή μετάβαση σε σχολείο δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σπίτια τους.

Το πρόβλημα μπορεί να επιλυθεί με απλή νομοθετική ρύθμιση. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας την έχει εξαγγείλει. Απομένει, λοιπόν, να την υλοποιήσει. Αν επιλυθούν προβλήματα, όπως το συγκεκριμένο, οι πολίτες των δυσπρόσιτων περιοχών θα πάψουν να αισθάνονται μειονεκτικά και το πιο σημαντικό θα σταματήσουν να εγκαταλείπουν τον τόπο τους για να εγκατασταθούν στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Οι λύσεις σε αυτά τα προβλήματα απαιτούν διάθεση και βούληση από τους έχοντες τη νομοθετική και την εκτελεστική εξουσία. Βούληση όπως αυτή, που επέδειξαν οι κυβερνώντες στο ζήτημα των δύο ποδοσφαιρικών ομάδων, που κινδύνευαν με υποβιβασμό και σε ένα 24ωρο πέρασε από τη Βουλή τροπολογία για τη διάσωσή τους…

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου