Ατελείωτες υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα

ατελείωτες-υποσχέσεις-χωρίς-αντίκρι-262652

Το υφιστάμενο τμήμα της οδικής παράκαμψης του πολεοδομικού συγκροτήματος δεν είναι τίποτα άλλο παρά ημιτελές έργο, που δεν μπορεί να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες κυκλοφοριακές ανάγκες του Βόλου

Οι νέες υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών, της κεντρικής εξουσίας δηλαδή, προς τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας, ότι θα εκπονηθεί τμηματικά η μελέτη για την είσοδο του περιφερειακού δρόμου του Βόλου από τον κόμβο Μπουρμπουλήθρας μέχρι την οδό Λαρίσης, σε καμία περίπτωση δεν εγγυώνται το ξεμπλοκάρισμα των γραφειοκρατικών διαδικασιών για την ολοκλήρωση ενός έργου, το οποίο καρκινοβατεί εδώ και δύο δεκαετίες.

Ο Βόλος είναι ίσως η μοναδική μεγάλη ελληνική πόλη χωρίς ολοκληρωμένο περιφερειακό δρόμο. Το υφιστάμενο τμήμα της οδικής παράκαμψης του πολεοδομικού συγκροτήματος δεν είναι τίποτα άλλο παρά ημιτελές έργο, που δεν μπορεί να καλύψει τις διαρκώς αυξανόμενες κυκλοφοριακές ανάγκες του Βόλου.

Οι πολίτες έχουν χάσει προ πολλού την εμπιστοσύνη τους προς την κεντρική εξουσία, όποια κομματική απόχρωση και αν έχει, καθώς όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις της τελευταίας 20ετίας υπόσχονται τα ίδια, αναφορικά με την κορυφαία διεκδίκηση της τοπικής κοινωνίας, έναν ολοκληρωμένο και ασφαλή περιφερειακό δρόμο.

Οι κατά καιρούς δεσμεύσεις, που έχουν αναληφθεί από κυβερνητικά πρόσωπα, καθώς και η ατελείωτη αλληλογραφία με τις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων, τα οποία εμπλέκονται στο συγκεκριμένο ζήτημα, έχουν έναν και μοναδικό παρονομαστή, το βαλτωμένο έργο του περιφερειακού που παραμένει χωρίς αρχή και τέλος.

Την ίδια στιγμή, η κεντρική εξουσία αρνείται πεισματικά να παραχωρήσει τη σχετική αρμοδιότητα στις υπηρεσίες της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που καιρό τώρα τη διεκδικούν, καθώς έχουν τη διάθεση, την ετοιμότητα και τα μέσα να ολοκληρώσουν το έργο και να το δώσουν προς χρήση στην τοπική κοινωνία. Και επί ΣΥΡΙΖΑ και πριν και τώρα με τη ΝΔ επαναλαμβάνεται το ίδιο ακριβώς έργο.

Υποσχέσεις για ξεμπλοκάρισμα των μελετών και κούφια λόγια για την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας, που μόνο σαν ανέκδοτο αντιμετωπίζεται πλέον από την τοπική κοινωνία. Ο τραγέλαφος συνεχίζεται, με το έργο του ημιτελούς περιφερειακού δρόμου του Βόλου να αποτελεί μνημείο ανικανότητας και αδιαφορίας της κεντρικής εξουσίας απέναντι σε μια πόλη, η οποία στενάζει από το κυκλοφοριακό και υποφέρει από την αέρια ρύπανση.

Συμπληρώθηκαν 15 χρόνια από την ημέρα που δόθηκαν στην κυκλοφορία τα τμήματα του περιφερειακού από Λαρίσης μέχρι Νέα Δημητριάδα και πάνω από πέντε χρόνια από τότε που δόθηκαν σε χρήση το τούνελ της Γορίτσας και η κοιλαδογέφυρα της ΑΓΕΤ. Από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει μπει στον περιφερειακό δρόμο ούτε καρφί. Αν μάλιστα οι υπηρεσίες της Περιφέρειας και του Δήμου Βόλου δεν φρόντιζαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα για τον καθορισμό του από αγριόχορτα και σκουπίδια, η εικόνα θα παρέπεμπε σήμερα σε εγκαταλελειμμένο έργο.

Τώρα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έρχεται να δώσει υποσχέσεις, οι οποίες θα φανεί σύντομα αν έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα ή αν πρόκειται για επανάληψη των όσων έχει ακούσει η πόλη άπειρες φορές τα τελευταία χρόνια. Ετσι κι αλλιώς, ελάχιστοι πιστεύουν ότι θα δουν ποτέ ολοκληρωμένο τον περιφερειακό δρόμο του Βόλου.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου