Μετακινήσεις, αποσπάσεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών στο παρά πέντε

μετακινήσεις-αποσπάσεις-και-τοποθετ-386481

Μάχη με τον χρόνο δίνουν παραμονές του αγιασμού για τη νέα σχολική χρονιά τα υπηρεσιακά συμβούλια στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, προκειμένου να καλυφθούν εγκαίρως τα κενά δασκάλων και καθηγητών, μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη που θα ακουστεί το πρώτο κουδούνι. Η διαδικασία των αποσπάσεων, που έπρεπε να έχει ξεκινήσει από τον Ιούνιο, με την καταγραφή των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, «πάγωσε» εξαιτίας των εκλογών, οι οποίες προκάλεσαν γενικότερα προβλήματα στο έτσι κι αλλιώς δυσκίνητο ελληνικό δημόσιο.

Σε αντίθεση με άλλα ζητήματα ήσσονος σημασίας, όπως οι μετατάξεις πανεπιστημιακών καθηγητών, για τα οποία η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επέδειξε υπερβάλλοντα ζήλο, το φλέγον θέμα των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών δεν έτυχε της ίδιας αντιμετώπισης. Ετσι χάθηκε πολύτιμος χρόνος και τώρα θα χρειαστεί να δουλέψουν με πυρετώδεις ρυθμούς, στο παρά πέντε της νέας σχολικής χρονιάς, τα υπηρεσιακά συμβούλια, προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο σε ό,τι αφορά στα κενά και στη συνέχεια θα πρέπει να γίνουν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών.

Οι υπό απόσπαση εκπαιδευτικοί αποτελούν στην ουσία τα θύματα μιας ιδιότυπης κατάστασης επαγγελματικής ομηρίας, που δεν τους επιτρέπει να ρυθμίσουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό. Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί που περιμένουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία των αποσπάσεων ανησυχούν για το αν θα τοποθετηθούν στη χερσαία ή στη νησιωτική Ελλάδα ή αν θα έχουν δουλειά τη φετινή σχολική χρονιά, καθώς οι αποσπάσεις γίνονται με το σταγονόμετρο.

Το πρώτο ζητούμενο είναι να καλυφθούν όλα τα κενά με ταχείς διαδικασίες, έτσι ώστε να μην προκύψουν προβλήματα σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την ερχόμενη εβδομάδα, που θα ξανανοίξουν τα σχολεία. Το δεύτερο ζητούμενο είναι να γίνουν οι αποσπάσεις των δασκάλων και των καθηγητών με βάση τις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, με σεβασμό στο δικαίωμα των εκπαιδευτικών να ζήσουν και να εργαστούν κοντά στις οικογένειές τους.

Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, από την άλλη μεριά, που αποτελούν τους «νομάδες» της δημόσιας εκπαίδευσης, αναμένουν με αγωνία, μέσα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των αποσπάσεων, να ενημερωθούν και για τη δική τους τύχη, καθώς είναι εγκλωβισμένοι σε έναν φαύλο κύκλο, που τους αναγκάζει στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς να εγγράφονται στο ταμείο ανεργίας και κάθε Σεπτέμβρη να μετακομίζουν από τον τόπο τους στις εσχατιές της ελληνικής επικράτειας, προκειμένου να διδάξουν στα Ελληνόπουλα.

Και φέτος εξαρτάται από τη διαδικασία των αποσπάσεων το δικό τους επαγγελματικό μέλλον, με αυτό το σκηνικό της αβεβαιότητας, της προχειρότητας και της απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης να αποτελεί ανοιχτή πληγή για το όλο σύστημα και να τροφοδοτεί ένα καθεστώς ανισορροπιών και αδικιών, με τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να υφίστανται πρώτοι τις συνέπειες.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου