Η επικοινωνιακή αντεπίθεση του ΕΦΚΑ

η-επικοινωνιακή-αντεπίθεση-του-εφκα-571212

Οι επαναλαμβανόμενες αναφορές του διευθυντή του ΕΦΚΑ Θεσσαλίας και του προέδρου του Εργατικού Κέντρου Βόλου, κατά τη διάρκεια της χθεσινής κοινής τους συνέντευξης Τύπου, σε ιδιωτικά γραφεία, που υπόσχονται ταχεία έκδοση συντάξεων, επιβεβαιώνουν τις ανησυχίες για τις διαστάσεις ενός προβλήματος, το οποίο προκύπτει από τη δικαιολογημένη αγωνία όσων ολοκληρώνουν τον εργασιακό τους βίο να λάβουν τη σύνταξή τους με γρήγορες διαδικασίες.

Αυτές οι διαδικασίες καθυστερούν έως και τρία χρόνια σε ό,τι αφορά στην καταβολή των επικουρικών συντάξεων, ενώ μετά από δύο χρόνια λειτουργίας του νέου ασφαλιστικού συστήματος ανάλογο είναι το χρονικό διάστημα για την καταβολή του συνόλου της κύριας και της επικουρικής σύνταξης. Ετσι πολλοί ασφαλισμένοι καταφεύγουν σε ιδιωτικά γραφεία μήπως και επιταχύνουν τις διαδικασίες και αναγκάζονται να καταβάλουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά σε δήθεν λογιστές, οι οποίοι υπόσχονται ότι θα τους εξυπηρετήσουν πολύ πιο γρήγορα από ό,τι οι υποστελεχωμένες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

Από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες ο περιφερειακός διευθυντής του ΕΦΚΑ Θεσσαλίας, ο χρόνος έκδοσης των νέων συντάξεων, όταν δεν υπάρχουν εκκρεμότητες ως προς τη διαδοχική ασφάλιση, μπορεί να περιοριστεί κάτω και από τους τρεις μήνες, με εξαίρεση τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ, που η αναμονή μπορεί να φτάσει και τα δύο χρόνια, καθώς οι 10 μόλις υπάλληλοι δεν είναι δυνατόν να καλύψουν τις ανάγκες του συνόλου των ασφαλισμένων του ΟΓΑ στη Θεσσαλία.

Το νέο σύστημα ασφάλισης έγινε με βιασύνη και υπό την πίεση των δανειστών. Σκοπός του ήταν η περιστολή της συνταξιοδοτικής δαπάνης και όχι η καλύτερη εξυπηρέτηση του κόσμου μέσα από την ταχεία έκδοση των νέων συντάξεων. Η κατάσταση έγινε ακόμη πιο δύσκολη, όταν οι εναπομείναντες υπάλληλοι του πρώην ΙΚΑ κλήθηκαν να εξυπηρετήσουν υπερπολλαπλάσιο αριθμό ασφαλισμένων, ενώ οι αρρυθμίες στα θέματα της μηχανοργάνωσης οδήγησαν το νέο σύστημα σε οριακή κατάσταση.

Αυτή την περίοδο και ενώ πλησιάζουμε σε τετραπλή εκλογική αναμέτρηση, όλως συμπτωματικώς η διοίκηση του ΕΦΚΑ επιχειρεί να διαλύσει την κακή εικόνα για τον τρόπο λειτουργίας του νέου φορέα κοινωνικής ασφάλισης με τη δημοσιοποίηση στοιχείων, σύμφωνα με τα οποία οι χρόνοι έκδοσης των νέων συντάξεων έχουν μειωθεί εντυπωσιακά και οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται καλύτερα.

Παράλληλα, επισημαίνεται το πρόβλημα με τα ιδιωτικά γραφεία, που επωφελούνται της κατάστασης με τις τεράστιες καθυστερήσεις στην έκδοση των συντάξεων. Αυτό το γεγονός και μόνο είναι αρκετό, ώστε να παραμένουν οι επιφυλάξεις της κοινής γνώμης για την αποτελεσματικότητα του ΕΦΚΑ, που εξακολουθεί να είναι υποστελεχωμένος, ενώ οι καθυστερήσεις έως και δύο χρόνια στην έκδοση των συντάξεων του ΟΓΑ και των επικουρικών αποδεικνύουν ότι υπάρχει ακόμη μακρύς δρόμος, τον οποίο πρέπει να διανύσει το νέο σύστημα, μέχρι να μπορέσει να ανταποκριθεί πλήρως στις προσδοκίες των πολιτών. Στο μεταξύ, οι κάθε λογής επιτήδειοι θα συνεχίσουν να επωφελούνται…

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου