Η ανυπαρξία έργων και οι βαρύγδουπες υπουργικές δηλώσεις

η-ανυπαρξία-έργων-και-οι-βαρύγδουπες-υ-672726

Ο χιονιάς δείχνει τα δόντια του αυτές τις ημέρες και στη Μαγνησία, όπου ωστόσο οι περιοχές στο Ανατολικό Πήλιο που επλήγησαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα του περασμένου χειμώνα παραμένουν στην ουσία ανοχύρωτες, με εξαίρεση κάποιες πρόχειρες αποκαταστάσεις, οι οποίες δεν έγιναν από την κεντρική διοίκηση, αλλά από τις Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας. Τα μεγάλα έργα για τη συνολική αντιπλημμυρική θωράκιση του Δήμου Ζαγοράς – Μουρεσίου δεν ξεκίνησαν ακόμη, εξαιτίας γραφειοκρατικών εμποδίων.

Ο υπουργός Υποδομών που επισκέφτηκε τις πλημμυρόπληκτες περιοχές του Ανατολικού Πηλίου στις αρχές του περασμένου Μάρτη, έδωσε ένα επικοινωνιακό σόου κάνοντας άνω – κάτω τις σχέσεις της Περιφέρειας με τον τοπικό Δήμο και στο τέλος τα έργα που έπρεπε να γίνουν με ταχείς ρυθμούς, όπως ο ίδιος ο κ. Σπίρτζης είχε δεσμευτεί, δεν ξεκίνησαν ποτέ. Ούτε καν οι μελέτες που είχε ανακοινώσει ότι θα εκπονηθούν από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου του, επειδή σύμφωνα με τα λεγόμενά του οι αντίστοιχες διαδικασίες σε επίπεδο Περιφέρειας θα καθυστερούσαν πολύ, δεν έγιναν. Η Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας ήταν αυτή που ανέλαβε και τη συγκεκριμένη υποχρέωση του Υπουργείου Υποδομών, επειδή ακριβώς γνωρίζουν τα πολιτικά και τα υπηρεσιακά της στελέχη ότι αν δεν σηκώσουν τα μανίκια, η κεντρική εξουσία δεν πρόκειται ποτέ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.

Εργα ύψους σχεδόν εννέα εκατομμυρίων ευρώ είναι έτοιμα να δημοπρατηθούν μετά τις γιορτές για την υλοποίηση παρεμβάσεων ολιστικής αντιπλημμυρικής θωράκισης του Δήμου Ζαγοράς – Μουρεσίου. Δεκαέξι εκατομμύρια ευρώ είναι το συνολικό ύψος των κονδυλίων που έχουν εξασφαλιστεί για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού με έργα υποδομής που θα αποτρέψουν προβλήματα, τα οποία τον περασμένο Φεβρουάριο οδήγησαν σε διακοπή της κυκλοφορίας στο βασικό οδικό δίκτυο και προκάλεσαν ζημιές εκατομμυρίων σε δίκτυα υποδομών και σε δεκάδες σπίτια κατοίκων της περιοχής.

Ωστόσο, οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται το σύστημα εκπόνησης μελετών και δημοπράτησης δημόσιων έργων στη χώρα μας είναι τόσο αργοί ώστε δεν πρόκειται να αξιοποιηθούν πριν μπούμε στον Φεβρουάριο, λίγο προτού δηλαδή συμπληρωθεί ένας ολόκληρος χρόνος από τις καταστροφές του περασμένου χειμώνα, τα μισά σχεδόν κονδύλια του πακέτου που εξήγγειλε το Υπουργείο Εσωτερικών πριν από εννέα μήνες! Στο μεταξύ η περιοχή θα συνεχίσει να υφίσταται τις συνέπειες της βαρυχειμωνιάς και η ευχή όλων θα είναι να αντέξουν οι προσωρινές εργασίες που έχουν γίνει και να μην επαναληφτούν τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή τον Φεβρουάριο του 2018.

Στο Υπουργείο Υποδομών ο κ. Σπίρτζης και οι ακριβοπληρωμένοι συνεργάτες του δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να κοροϊδεύουν την κοινή γνώμη όταν αναφέρονται στην ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών υλοποίησης των δημόσιων έργων. Κι αυτό γιατί το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για τους δημόσιους διαγωνισμούς είναι τόσο δαιδαλώδες και οι διαδικασίες που μεσολαβούν από τη σύνταξη μιας μελέτης μέχρι την εγκατάσταση του εργολάβου είναι τόσο περίπλοκες και αργές, ώστε δεν αρκούν οι επικοινωνιακές υπουργικές κραυγές για να αλλάξει αυτό το στρεβλό καθεστώς. Γενναία νομοθετική βούληση για την επιτάχυνση των διαδικασιών προκήρυξης των δημόσιων διαγωνισμών με απόλυτο σεβασμό στη νομιμότητα και τη διαφάνεια χρειάζεται.

Πρόσφατα αποκαλύφθηκε ότι ο κ. Σπίρτζης μεθοδεύει τη μονιμοποίηση των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού, μέσω της μεταφοράς τους σε Υπηρεσίες του δημοσίου. Μακάρι ο συγκεκριμένος υπουργός καθώς και οι συνάδελφοι του να ήταν το ίδιο αποτελεσματικοί και σε ό,τι αφορά στην αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η κοινωνία. Για παράδειγμα, ένας υπουργός Υποδομών που έχει διασφαλίσει την ταχεία προκήρυξη δημόσιων έργων, με τα οποία θωρακίζονται από τα ακραία καιρικά φαινόμενα ορεινές περιοχές όπως το πολύπαθο Ανατολικό Πήλιο, θα ήταν πολύ πιο χρήσιμος από έναν υπουργό που μονίμως ανακαλύπτει εχθρούς στα ΜΜΕ, δημιουργεί εντυπώσεις μετακυλίοντας τις δικές του ευθύνες στην Αυτοδιοίκηση και προωθεί νομοθετικές ρυθμίσεις για το βόλεμα «ημετέρων».

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου