Οι ανεκπλήρωτες υπουργικές υποσχέσεις και η σκληρή πραγματικότητα

οι-ανεκπλήρωτες-υπουργικές-υποσχέσε-707011

Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι στο Υπουργείο Υποδομών δεν μπορούν να ελπίζουν. Οι Υπηρεσίες του παραμένουν δέσμιες της γραφειοκρατίας και η πολιτική του ηγεσία λειτουργεί για τις εντυπώσεις και όχι για την ουσία

Τις συνέπειες της ολιγωρίας του Υπουργείου Υποδομών, ως προς την έγκαιρη εκπόνηση των μελετών για τα αντιπλημμυρικά έργα στο Ανατολικό Πήλιο, καθώς και του δαιδαλώδους νομοθετικού πλαισίου, ως προς τη δημοπράτηση των δημόσιων έργων, υφίστανται ήδη οι κάτοικοι στον Δήμο Ζαγοράς – Μουρεσίου. Πριν μπει για τα καλά ο φετινός χειμώνας αντιμετωπίζουν προβλήματα στις μετακινήσεις τους. Ο δρόμος που συνδέει τη Ζαγορά με το Πουρί υποχώρησε χθες το πρωί και η κίνηση γίνεται μόνο από το ένα ρεύμα κυκλοφορίας. Φορτηγά, λεωφορεία και λοιπά βαρέα οχήματα δεν είναι δυνατό να περάσουν από το σημείο.

Σε ό,τι αφορά στον δρόμο προς τη Μακρυράχη, όπου τα ακραία καιρικά φαινόμενα του περσινού χειμώνα προκάλεσαν ολική κατάρρευση του οδοστρώματος σε μήκος εκατοντάδων μέτρων, οι Υπηρεσίες της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας προσπαθούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα, το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται, επειδή εννέα ολόκληρους μήνες μετά την περσινή θεομηνία οι εργολαβίες για την αντιμετώπιση των κατολισθητικών φαινομένων και τη διασφάλιση της απρόσκοπτης μετακίνησης των πολιτών ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επισκέφτηκε την περιοχή για να επιθεωρήσει την κατάσταση μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πολυήμερες βροχοπτώσεις, ωστόσο αρκέστηκε στο να επιπλήξει τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας για τους ρυθμούς εκπόνησης μελετών και υλοποίησης των απαιτούμενων έργων. Λειτουργώντας καθαρά για επικοινωνιακούς λόγους, έριξε το σύνολο των ευθυνών στην Αυτοδιοίκηση δεύτερου βαθμού και δεσμεύτηκε ότι οι δικές του Υπηρεσίες θα αναλάβουν την ταχεία ολοκλήρωση των μελετών για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής.

Αυτές οι μελέτες δεν έγιναν ποτέ από το αρμόδιο Υπουργείο. Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας ήταν αυτές που ανέλαβαν την εκπόνησή τους έτσι ώστε να μη χαθούν πόροι ύψους 16 εκατομμυρίων ευρώ για την υλοποίηση των έργων, τα οποία χρειάζεται άμεσα η περιοχή. Ακόμη όμως και όταν αυτές οι μελέτες ολοκληρώθηκαν, η διαδικασία δημοπράτησης των έργων «κόλλησε» για μήνες στο Ελεγκτικό Συνέδριο και την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε στην αρχή της φετινής χειμερινής περιόδου και ακόμη να μην έχουν εγκατασταθεί οι εργολάβοι. Ακόμη και τώρα να συμβεί αυτό θεωρείται απίθανο να μπορέσουν να εκτελεστούν τα έργα μέσα στον χειμώνα.

Και φέτος λοιπόν οι κάτοικοι στο πολύπαθο Ανατολικό Πήλιο θα πρέπει να αρκεστούν σε παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων προκαλέσουν οι καιρικές συνθήκες, ενώ παράλληλα θα εύχονται να μη σημειωθούν καιρικά φαινόμενα όπως τα περσινά. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι στο Υπουργείο Υποδομών δεν μπορούν να ελπίζουν. Οι Υπηρεσίες του παραμένουν δέσμιες της γραφειοκρατίας και η πολιτική του ηγεσία λειτουργεί για τις εντυπώσεις και όχι για την ουσία. Αν είχε υλοποιηθεί έστω ένα μικρό μέρος όσων εξήγγειλε τον περασμένο Μάρτιο ο αρμόδιος υπουργός, η περιοχή δεν θα ζούσε και τον φετινό χειμώνα με την αγωνία για το αν θα αντέξει το οδικό δίκτυο ώστε να μην αποκοπούν οι κάτοικοι από τον έξω κόσμο.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου