Να επικρατήσει η λογική

να-επικρατήσει-η-λογική-536938

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Βόλου, μπορεί να αποτελέσει τον ιδανικό μπούσουλα για τη λήψη των όποιων αποφάσεων

Για άλλη μια φορά κινδυνεύει να πάει στράφι ακόμη μία ευκαιρία να αναπτυχθεί ουσιαστικός και πολιτισμένος διάλογος για ένα φλέγον θέμα της πόλης που ζούμε. Ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής για τη μονοδρόμηση των παρόχθιων οδών Ζάχου και Καραμπατζάκη, παρότι εμφανίστηκε σαν μια πρόταση η οποία έτυχε την αποδοχή των κορυφαίων εκπροσώπων φορέων του νομού, εξελίσσεται σε ένα ακόμη σημείο αντιπαράθεσης, με φόντο τα κυκλοφοριακά θέματα. Όλα ξεκινούν από τη διάθεση που έχουν οι ασκούντες διοίκηση να ακούσουν, να συζητήσουν και να συναποφασίσουν την υλοποίηση παρεμβάσεων, με γνώμονα το γενικό συμφέρον και, εν προκειμένω, την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών. Οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις μπορούν υπό προϋποθέσεις να αποτελέσουν μια από τις σημαντικότερες κυκλοφοριακές αλλαγές που έχουν γίνει την τελευταία δεκαετία στο πολεοδομικό συγκρότημα. Και αυτό γιατί αν μονοδρομηθούν οι επίμαχοι δρόμοι και δημιουργηθεί ένα ζεύγος οδών που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία και ταυτόχρονα θα διασφαλίζουν την ποιότητα ζωής των περιοίκων, τότε θα πρόκειται για ένα πραγματικό τεχνικό κατόρθωμα, από τα ελάχιστα που συμβαίνουν πλέον στις μεγαλουπόλεις.

Οι διαμαρτυρίες που εκφράζονται με αφορμή τη δημοσιοποίηση των προθέσεων της δημοτικής αρχής χωρίς να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη διαβούλευση, αποτελούν απολύτως φυσιολογική εξέλιξη, ενώ οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια θα οπλίσει με επιχειρήματα το οπλοστάσιο όσων θεωρούν ότι οι αποφάσεις σε αυτή την πόλη λαμβάνονται με αντιδημοκρατικό τρόπο. Η περίπτωση των κυκλοφοριακών αλλαγών στους παρόχθιους δρόμους του Κραυσίδωνα μπορεί να αποτελέσει ένα πρώτο βήμα προς την αντίθετη κατεύθυνση, με τη δημοτική αρχή, τους εκπροσώπους των τοπικών φορέων που έχουν λόγο σε ανάλογα ζητήματα και βεβαίως τους περιοίκους να κάθονται γύρω από το ίδιο τραπέζι και να αναζητούν μετά από εξαντλητικό διάλογο τη βέλτιστη λύση.

Ο βασικός άξονας αυτής της διαδικασίας δεν μπορεί να παρεκκλίνει αφενός από την κοινή επιδίωξη για εξομάλυνση των κυκλοφοριακών συνθηκών ένθεν και ένθεν του Κραυσίδωνα και, αφετέρου, από την προφανή ανάγκη να μη υποβαθμιστεί η ποιότητα ζωής χιλιάδων οικογενειών κατά μήκος τόσο της Ζάχου, όσο και της Καραμπατζάκη. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Βόλου, που αποτελεί νόμο του κράτους και προβλέπει ήπιες μορφές κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στις παρόχθιες οδούς, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τον ιδανικό μπούσουλα για τη λήψη των όποιων αποφάσεων. Σε κάθε περίπτωση, η τήρηση της νομιμότητας και η κοινή λογική, επιβάλλεται να υπερισχύσουν της αυθαιρεσίας, των ιδεοληψιών και της ιδιοτέλειας.

Εγγραφείτε στο Newsletter του Ταχυδρόμου